ژوبرت: دسترسی به کتاب‌های معرفی شده در جشنواره غنی‌پور مشکل است - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
ژوبرت: دسترسی به کتاب‌های معرفی شده در جشنواره غنی‌پور مشکل است

کلر ژوبرت، می‌گوید: هر سال اخبار جشنواره ادبی شهید غنی‌پور را دنبال و سعی می‌کنم کتاب‌های معرفی شده را به دست بیاورم، اما به خاطر ضعف پخش کتاب یا مشکلات دیگر، خیلی وقت‌ها موفق نمی‌شوم.

به گزارش ایبنا، کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی‌الاصل ساکن ایران در گفت‌وگو با دبیرخانه دائمی جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور، درباره توانایی این جشنواره در معرفی آثار ناب و خواندنی حوزه ادبیات گفت: جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور، به خاطر تعلقش به مسجد جواد الائمه(ع) و ارتباطش با زنده‌یاد امیرحسین فردی، بنیانگذار جریان داستان‌نویسی انقلاب و شهید نویسنده حبیب غنی‌پور، جایگاه خاصی در میان جشنواره‌های کتاب دارد.

وی افزود: از نظر من جالب‌ترین قسمت جشنواره معرفی نامزدهاست، چون در این مرحله با چند عنوان کتاب مواجه می‌شویم که از میان تعداد زیادی آثار انتخاب شده‌اند، در حالی که در مرحله پایانی، فقط یکی یا دوتا کتاب معرفی می‌شوند. معرفی کتاب‌هایی که به عنوان نامزد جشنواره انتخاب می‌شوند، این فرصت را ایجاد می‌کند تا مخاطبان با تعداد کتاب‌های مناسب بیشتری آشنا شوند.

ژوبرت درباره کتاب‌های «کفش‌های بافتنی» و «قطره‌های ریز ریزو» که در نوزدهمین و بیستمین دوره این جشنواره به عنوان نامزد معرفی شده‌اند، توضیح داد: هر دو کتاب مناسب گروه‌های سنی الف و ب است. کتاب «کفش‌های بافتی» از مجموعه ۴ جلدی «داستان‌های شکر خدا» است که از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شده و هر جلد حاوی سه داستان است. در این مجموعه، داستان «کفش‌های بافتنی» داستان بچه‌روباهی است که در مقابل سروصدای همسایه‌ها، راهکار صلح‌آمیزی را پیدا می‌کند.

این نویسنده افزود: کتاب «قطره‌های ریزریزو» هم از مجموعه ۴ جلدی «قصه‌های ریزه‌میزه» از آثار منتشر شده توسط انتشارات داستان جمعه است. داستان ابر کوچولویی است که به جای افسوس خوردن به خاطر کوچکی‌اش، مانند دوستانش، مفید بودن را تجربه می‌کند.

وی در ادامه به کارکرد اصلی این جشنواره‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌هایی اشاره کرد که باید در الویت کار باشند و افزود: در بخش ادبیات کودک، اگر معرفی آثار برجسته از اهداف اصلی این جشنواره باشد، کاش ترتیبی اندیشیده شود که تمام آثار نامزد شده و تقدیری و برگزیده در هر دوره، به صورت مفصل‌تر و نه فقط در حد ذکر عنوان و نام مؤلف و ناشر، معرفی شوند و ضمنا دلایل انتخاب‌شان هم بیان می‌شد. حتی اگر امکان سفارش این کتاب‌ها به صورت «بسته مخصوص جشنواره» فراهم می‌شد یا جای خاصی برای فروش ارائه می‌شدند عالی می‌شد، که البته می‌دانم کار ساده‌ای نیست و شاید شدنی هم نباشد.

این نویسنده گفت: هر سال اخبار جشنواره را دنبال و سعی می‌کنم کتاب‌های معرفی شده را به دست بیاورم، اما به خاطر ضعف پخش کتاب یا مشکلات دیگر، خیلی وقت‌ها موفق نمی‌شدم. احتمالا خیلی‌ از علاقه‌مندان دیگر هم با این مشکل مواجه می‌شوند و شناخت‌شان از این کتاب‌ها در حد یک عنوان باقی می‌ماند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true