رقابت 800 شهر در 6 دوره برگزاری کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
رقابت ۸۰۰ شهر در ۶ دوره برگزاری کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران»

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در طرح «پایتخت کتاب ایران» یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب و چهار شهر به‌عنوان شهر خلاق کتاب معرفی خواهند شد، بیان کرد: در ۶ دوره گذشته این مسابقه فرهنگی، ۸۰۰ شهر به رقابت پرداخته‌اند.

به گزارش ایبنا در سمنان، ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست وبیناری مدیران و مسئولان ستاد توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی سمنان که امروز (پنجشنبه ۲۳ بهمن) برگزار شد، طرح پایتخت کتاب را طرحی مشارکت‌محور و با محوریت بخش خصوصی و مردمی معرفی کرد و گفت: فراخوان هفتمین دوره پایتخت کتاب به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: با انتشار فراخوان، مسابقه فرهنگی بین شهرهای کشور برای کسب عنوان پایتخت کتاب آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این طرح یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب و چهار شهر به‌عنوان شهر خلاق کتاب با رأی هیأت داوران انتخاب و معرفی خواهند شد، تصریح کرد: در ۶ دوره گذشته این مسابقه، فرهنگی ۸۰۰ شهر به رقابت پرداخته‌اند.

حیدری از طرح پایتخت کتاب به‌عنوان یک مسابقه فرهنگی برنامه‌ریزی بین شهرهای کشور یاد کرد و گفت: این برنامه با هدف مشارکت مجموعه‌ای از دستگاه‌های عمومی، دولتی، خصوصی و مردم‌نهاد با محوریت بخش خصوصی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه پایتخت کتاب، توجه به مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خصوصی یک اصل است، یادآور شد: دستگاه‌های دولتی کار برنامه‌ریزی و سیاستگذاری را در این طرح برعهده دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true