منتظر چه آثاری در ماه فوریه باشیم - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
منتظر چه آثاری در ماه فوریه باشیم

دو ماه از سال جدید میلادی گذشته است و این ماه بازار نشر پررونق خواهد بود. قرار است آثاری جدید از بیل گیتس و الیزابت کوبرت و زندگینامه نویسندگانی چون تام استاپرد و مایک نیکولاس منتشر شود.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از ایبنا، ماه فوریه است و علاقه‌مندان منتظر انتشار آثار جدید هستند. در این مطلب نگاهی به آثار منتشرشده ماه فوریه خواهیم داشت:

«چطور از فاجعه‌ای آب و هوایی اجتناب کنیم» نوشته بیل گیتس

در طول ده سال گذشته بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت درباره تأثیرات و تغییرات آب و هوایی مطالعات زیادی انجام داده است. در کتاب جدید درباره چگونگی و چرایی اقداماتی صحبت می‌شود که باید انجام شود تا میزان آزادسازی گازهای گلخانه‌ای در دنیا به صفر برسد و آینده فاجعه‌بار طبیعت را دچار تغییر کند.

«زیر یک آسمان سفید: ذات آینده» نوشته الیزابت کولبرت

کولبرت در کتاب قبلی خود تحت عنوان «انقراض ششم» درباره فاجعه اکولوژیکی شکل‌گرفته به دست انسان موفق شد جایزه پولیتزر را به دست آورد. در این کتاب تلاش‌های انسان را برای حفظ محیط‌زیست نشان می‌دهد و میزان موفقیت این روش‌ها را بررسی می‌کند.

«تام استاپرد: یک زندگی» نوشته هرمیون لی

لی یکی از موفق‌ترین زندگینامه‌نویسانی است که در حال حاضر فعالیت می‌کند و پیش از این زندگینامه افراد سرشناسی چون ویرجینا وولف، پنه‌لوپه فیتزجرالد، و دیگران را نوشته است. در این کتاب نیز تصویری قوی از نمایشنامه‌نویس معروف ارائه می‌دهد. استاپرد یهودی در چکسلواکی به دنیا آمد و پیش از رسیدن نازی‌ها پدر و مادرش به سنگاپور و هندوستان می‌روند و سپس در انگلیس سکونت کردند. البته تا مدت‌ها اطلاعی از پیشینه خانوادگی‌اش نداشت. کمی بعد و به تدریج در آثارش حس خود را در این باره از طریق شخصیت‌های داستان نشان می‌دهد.

«آن‌ها به من می‌گویند دنیا اینطور به پایان می‌رسد» نوشته نیکول پرلروث

پرلروث، گزارشگر موضوعات سایبری مجله تایمز در این کتاب وارد حوزه ترسناک جنگ سایبری می‌شود. هکرها وارد سیستم امنیتی آمریکا می‌شوند و اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد اما چرا پایان نمی‌یابد و همچنان ادامه دارد؟ در این کتاب نویسنده مجموعه‌ای از نقاط آسیب‌پذیر سیستم امنیتی آمریکا را شرح می‌دهد.

«هیچ‌کس درباره این موضوع صحبت نمی‌کند» نوشته پاتریشیا لاکوود

«آیا سگ‌ها هم می‌توانند دوقلو باشند؟» این جمله‌ای است که شخصیت اصلی داستان لاکوود در شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. راوی داستان بیش از اندازه آنلاین است و زمان زیادی را در اینترنت هدر می‌دهد. در میانه داستان مشکلی برای خانواده‌اش به وجود می‌آید و سبب می‌شود راوی برای مدتی از اینترنت دور شود و به زندگی واقعی بازگردد. نویسنده در نهایت این سوال را مطرح می‌کند که زندگی آنلاین توانایی تغییر زندگی روزمره و واقعی انسان را دارد یا خیر!

«مایک نیکولاس: یک زندگی» نوشته مارک هریس

نیکولاس یک حرفه داشت. چهار نمایشنامه موفق را به روی صحنه برد و اولین تجربه کارگردانی‌اش با هدایت فیلم «چه کسی از ویرجینا وولف می‌ترسد؟» شروع کرد و سپس با «فارغ‌التحصیل» ادامه داد و موفقیت تجاری و مهمی به دست آورد. هریس، گزارشگر حوزه سرگرمی صدها مصاحبه با افراد مختلفی چون مریل استریپ، استفن ساندهایم، و گلن کلوز انجام داد.

«حساب‌های جعلی» نوشته لورن اویلر

کمی پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، راوی اولین رمان اویلر درمی‌یابد که دوست‌پسرش تئوریسین توطئه به شکل آنلاین است که سبب می‌شود نیویورک را ترک کند و به برلین نقل‌مکان کند. اویلر از این داستان بهره می‌گیرد تا نشان دهد چگونه شبکه‌های اجتماعی نه تنها روابط انسانی بلکه هویت شخصی انسان‌ها را نیز شکل داده است.

«بین دو پادشاهی» نوشته زلیخا جائود

نویسنده کمی پس از فارغ‌التحصیل شدن از کالج با اتفاقی عجیب روبه‌رو و متوجه می‌شود دلیل خستگی و جوش‌های بدنش این است که به سرطان خون مبتلا شده است. جائود جلسات شیمی‌درمانی و روند درمان خود را با دقت در ستونی که در تایمز داشت توصیف کرده بود و حالا در این کتاب به شرایط خود پس از درمان اشاره می‌کند. پس از درمان به سفری در طول کشور می‌رود و با آدم‌هایی دیدار می‌کند که در طول درمان برایش نامه می‌نوشتند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true