فراز و فرود اسکناس پلیمری - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
فراز و فرود اسکناس پلیمری

هرچند شیوع ویرس کرونا روندهای بسیاری را تسریع و تشدید کرده است مثلا از انفجار وبینار گرفته تا خرید آنلاین و افسردگی. مدتی است که روند استفاده از اسکناس های پلیمری در جهان وجود دارد، اما به نظر می رسد اکنون انگیزه قوی تری از سوی دولت های جهان و منطقه خاورمیانه برای راه اندازی اسکناس های پلیمری وجود دارد.

چاپ اسکناس پوندی- اسکناس پلیمری - چاپ پلیمری- صنعت چاپ پلیمر - چاپ و نشر اسکناس -

اخیراً عربستان و مصر اسکناس های پلیمری را به گردش انداختند. این اسکناس ها همه دارای بالاترین ویژگی های امنیتی از جمله جوهر OVI و متن کوچک هستند. دلایل بسیار خوبی برای استفاده از این نوع اسکناسها وجود دارد: ماندگاری بیشتر و جعل آن دشوارتر است. آنها همچنین قوی تر هستند: انتظار می رود که یک اسکناس پلیمری دو و نیم برابر بیشتر ازمدل مشابه کاغذی دوام بیاورد.

همچنین مدت طولانی گردش نوع پلیمری باعث می شود که آنها سازگار با محیط زیست باشند. اسکناس های پلیمری تمیزتر هستند زیرا سطح صاف آنها در برابر خاک و رطوبت مقاوم است. این ویژگی خاص آن را به اسکناس ایده آل برای استفاده در طی یک بیماری اپیدمی مانند اسکناسهای کنونی ، تبدیل کرده است.

چاپ اسکناس پوندی- اسکناس پلیمری - چاپ پلیمری- صنعت چاپ پلیمر - چاپ و نشر اسکناس -

انگلستان در حال چاپ اسکناس پلیمری۱۰ پوندی است. با این حال ، یکی از اولین کشورهایی که اسکناس پلیمری بکار گرفته استرالیا است. در سال ۱۹۸۵ ، RBA تصمیم گرفت که فناوری جدید را در اسکناس ۱۰ دلاری بکار گیرد. این اسکناس قرار بود سهم RBA در جشن دویست ساله استرالیا در ژانویه ۱۹۸۸ باشد. در برزیل ، یک اسکناس برزیلی پلیمر ده رئالی در آوریل ۲۰۰۰ به عنوان نسخه ویژه گرامیداشت ۵۰۰ سالگرد کشور تولید گردد. در فوریه ۲۰۰۲ ، نپال با بزرگداشت پادشاه جدید گیانندرا ، یک اسکناس پلیمری ۱۰ روپیه منتشر کرد. با این حال ، چند سال بعد آنها به دلیل مشکلات زیادی چاپ پول پلیمری را متوقف کردند.

اکنون بیش از ۲۰ کشور که به طور کامل به اسکناس های پلیمری روی آورده اند عبارتند از:

استرالیا ، کانادا ، فیجی ، موریس ، نیوزیلند ، پاپوآ گینه نو ، رومانی ، ویتنام ، برونئی ، پاپوآ گینه نو ، رومانی ، کیپ ورد ، شیلی ، نیکاراگوئه ، ترینیداد و توباگو و مالدیو. رومانی اولین کشور اروپایی بود که مجموعه کاملی از اسکناس های پلیمری را در کشور به گردش انداخت.

سایر کشورها و مناطق با اسکناس های چاپ شده بر روی گاردی در گردش عبارتند از:

بنگلادش ، برزیل ، شیلی ، کاستاریکا ، جمهوری دومنیکن ، هنگ کنگ (برای یک دوره آزمایشی ۲ ساله) ، اندونزی ، اسرائیل ، کویت ، مالزی ، مکزیک ، نپال (دیگر صادر نمی شود) ، جزایر سلیمان (دیگر صادر نمی شود) ) ، ساموآ ، سنگاپور ، سریلانکا ، تایلند و زامبیا.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true