​بازنگری و انتشار دستورالعمل صدور مجوز تأسیس چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
​بازنگری و انتشار دستورالعمل صدور مجوز تأسیس چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته

سید سعید سرابی با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح شفاف‌سازی و جهت اجرای مرحله دوم این طرح، بنا داریم تا تمام ٣٦ دستورالعمل مربوط به مجوزهای ٣٦گانه این وزارتخانه را به تدریج، در بازه‌های زمانی متناوب، منتشر کنیم.

وی افزود: امروز ششمین دستورالعمل این وزارتخانه با عنوان دستورالعمل صدور مجوز تأسیس چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته منتشر می‌شود.

سرابی در توضیح روند انتشار این دستورالعمل ها تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکیدات وزیر محترم در کلان برنامه های اعلامی شان به مجلس شورای اسلامی؛ از جمله موضوع شفاف سازی و راه اندازی پنجره واحد خدمات، طراحی و برنامه ریزی ویژه ای به منظور ساماندهی مجوزها و خدمات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت که بر اساس آن، تعداد مجوزها به ٣٦ مجوز قطعی در بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید. این اقدام در راستای همسان‌سازی و جلوگیری از موازی کاری‌های معمول اداری صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از آن مرحله، در قالب اقدامی دقیق و کارشناسی، مجموعه مجوزهای یاد شده را در جلسات کارشناسی و ضمن بررسی‌های حقوقی با رویکرد نوسازی و تحول اداری و با محوریت واحدهای تخصصی و مراجع صادر کننده مجوزها، در قالب ٣٦ دستورالعمل همگون تنظیم کردیم که به تدریج منتشر خواهند شد.

انتشار دستورالعمل صدور مجوز تأسیس چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته

وی افزود: این دستورالعمل ابتدا توسط دفتر امور چاپ و نشر با همکاری دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت متبوع، مورد بازنگری کارشناسی قرار گرفته و تدوین شده و سپس به تأیید معاونت امور فرهنگی، دفتر نوسازی و تحول اداری و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه رسیده است و اینک؛ با تأیید و امضای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این روند برای انتشار سایر دستورالعمل‌های مربوط به صدور مجوزهای این وزارتخانه ادامه خواهد داشت و در بازه‌های مختلف زمانی، ان‌شاء‌الله، سایر دستورالعمل‌ها به تدریج منتشر خواهند شد.

توجه به مفهوم شفاف‌سازی به‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین دستورالعمل‌ها

سرابی در ادامه تاکید کرد: در تدوین دستورالعمل‌های عنوان شده، چند راهبرد اصلی را در نظر داشتیم که از آن جمله تلاش داشتیم در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی در وزارتخانه، مراحل مختلف و فرآیند صدور مجوزها به صورت دقیق و با تاکید بر اولویت‌های زمانی به اطلاع عموم برسد تا مخاطبان در راستای ایفای حقوق شهروندی خود، قبل از اقدام به درخواست مجوز از شرایط، مدارک و طول و بازه زمانی مراحل دریافت مجوز مطلع شوند.

موارد قابل توجه در دستورالعمل‌ها از منظر دانش

مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، نیز با ابراز خرسندی از انتشار دستورالعمل صدور مجوز تأسیس چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته؛ ضمن اشاره به موضوعات مورد توجه در دستورالعمل مزبور گفت: تطبیق آنچه به‌عنوان دستورالعمل ارائه شده با اسناد و قوانین بالادستی ذیربط و بازنگری عمیق آن، تجمیع موارد پراکنده مذکور در سایر شیوه نامه‌های موجود در متنی واحد و اطلاع‌رسانی آن به عموم، توأم با اشاره به بازه‌های زمانی فرایند صدور مجوز به‌صورت مرحله به مرحله، پیش‌بینی صف انتظار مخاطبان در سامانه مربوطه، درج شرایط فرجام خواهی در دستورالعمل و …؛ ازجمله موضوعات و موارد مورد تأکید در دستورالعمل یاد شده است.

وی در عین حال تأکید کرد: ملاک عملکرد این بخش تخصصی در پنجره واحد صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعملی است که از تیرماه سال گذشته تا‌کنون مورد بازنگری کارشناسانه قرار گرفته و اینک؛ در راستای مرحله دوم شفاف‌سازی این وزارتخانه منتشر و اجرا می‌شود.

دستورالعمل صدور مجوز تأسیس چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته در ٨ بند در تاریخ ٩/٥/١٣٩٨ به تصویب و تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و از تاریخ یاد شده، لازم‌الاجراست و از این پس تمامی مقررات، دستور‌‌العمل‌ها و شیوه نامه‌های قبلی مرتبط با موضوع این دستورالعمل ملغی شده و صدور مجوزها مطابق با دستور العمل حاضر انجام می‌شود.

انتشار ترکیب اعضای شوراها و هیات نظارت

همچنین؛ سید‌سعید سرابی، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری، در ادامه درباره روند تدوین و شکل‌گیری دستورالعمل های صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متن تمامی دستورالعمل‌ها در قالب و شکلی واحد و هماهنگ خواهد بود.

سرابی در پایان تاکید کرد: هرآنچه با عنوان دستورالعمل صدور مجوزها منتشر می‌شود، ملاک عملکرد حوزه‌های ستادی و استانی این وزارتخانه محسوب می‌شود و همه مکلف به اجرای آن هستند و موارد تخلف بررسی و رسیدگی خواهد شد.
امتیاز کاربران: هنوز امتیازی ثبت نشده!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true