مشکلات گرافیست ها - طراح گرافیک و طراحان گرافيست - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مشکلات گرافیست ها

ممکن است براي شما هم بارها اين اتفاق افتاده باشد که طراحي فوق العاده‎اي انجام مي‎دهيد و به قول معروف خودتان نيز از طرح راضي هستيد و در عين حال مواقعي هم بوده که خيلي سعي مي‎کنيد طراحي‎تان باب ميل‎تان شود و اجزاي درون طرح با هم هماهنگ شوند و ارتباط برقرار کنند، اما نمي‎شود که نمي‎شود!

روي دادن چنين مساله‎اي، خيلي هم تصادفي و ناخودآگاه نيست! بلکه اکثر مواقع خودمان باعث بروز اين مشکل و ناهماهنگي مي‎شويم!

ناديده گرفتن و رعايت نکردن مواردي هر چند ناچيز، از مهمترين عوامل بروز اين مشکل در هنگام طراحي مي‎باشد که اگر به آنها توجه خاصي معطوف گردد، بسياري از مشکلات حل مي‎شود:

بیشتر بخوانیم

يک» وقت طراحي

اين مورد از بهترين تجارب شخصي خودم محسوب مي‎شود و به نظرم بهترين وقت و مناسب‎ترين ساعات براي طراحي:
صبح‎ها (ساعتي بين ۶ تا ۱۲ ظهر) و شب‎ها (ساعتي بين ۱۰ تا ۴ بامداد) هست.
نظر من اين است که از طراحي در هنگام غروب (بين ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر) تا حد امکان بپرهيزيد مگر اينکه عجله‎اي در کار باشد!
در ساعاتي به جز زمان‎هايي که ذکر شد نيز مي‎توانيد طراحي‎هايتان را انجام دهيد اما مفيدترين ساعات،
بنابر تجربه شخصي بنده و بسياري از دوستان همکار، همان است که اشاره شد و البته اين نکته بايد مدنظر قرار بگيرد که اين مورد صد در صد نيست و استثنا هميشه وجود دارد!

 

دو » محيط استقرار

سعي کنيد براي طراحي، مکاني آرام و با دماي معمولي و داراي نوري مناسب را انتخاب کنيد و به اين نکته توجه داشته باشيد که يک گرافيست موفق، بهترين مکان هر فضاي اداري يا تجاري يا مسکوني را براي استقرار انتخاب خواهد کرد!

اگر اتاق خودتان را به عنوان يک مکان مناسب انتخاب کرده‎ايد، قبل از شروع، کمي اطراف‎تان را خلوت کنيد و لوازم اضافي را برداريد و سر جايشان بگذاريد. يک طراح ماهر هميشه به نظافت محيط کارش اهميت ميدهد و آن را از ملزومات حاشيه کار مي‎داند! پرده‎ي اتاق‎تان را نيز کنار بکشيد و بگذاريد نور وارد اتاق‎تان بشود و اگر سروصداي بيرون از محل استقرار زياد نبود و اذيت‎تان نمي‎کرد، پنجره‎ي اتاق را نيز باز کنيد و بگذاريد هواي داخل اتاق عوض شود و خلاصه تا حد امکان براي خود محيط دنج و راحت درست کنيد و از طراحي لذت ببريد!

 

سه » موسيقي

شخصا فکر ميکنم يکي از موثرترين مواردي که فوق العاده روي طراحي تاثير خواهد داشت، استفاده از موسيقي است و من در اينجا سعي ميکنم براي هر سبک خاص از طراحي، يک سبک موسيقي را معرفي کنم. اين‎ها را بر اساس تجارب شخصي ميگويم و ممکن است بعضي از دوستان کمي در اين مورد نظرشان متفاوت باشد!

* سبک مدرن و فانتزي:

براي طراحي‎هايي با محتواي فانتزي بايد براي خود يک محيط شاد مهيا کنيد!

موسيقي شاد در محيط کاري خود پخش کنيد و سعي کنيد تا حد امکان سيگنال‎هاي شاد و زيبا را از موسيقيِ در حال پخش، دريافت کرده و آن را به همان شکل روي طرح پياده سازي کنيد!

* سبک سنتي:

براي طراحي سبک‎هاي اسليمي و سنتي، پيشنهاد مي‎کنم که از همان موسيقي‎هاي سنتي استفاده کنيد.

چون تاثير گذاري فوق العاده‎اي روي اين سبک طراحي دارد.

به اين دليل که هرگاه موسيقي سنتي را به همراه طرح‎ها و ساختارهاي‎هاي سنتي ديده‎ايم، اين دو را به نوعي در کنار هم و جدا نشدني مي‎بينيم.

پس چه بهتر که محيط را نيز با نوع و سبک طرح‎مان سازگار کنيم!

* ديگر سبک‎ها:

در کل براي طراحي‎هايي که انجام ميدهيد و جزو سبک‎هاي آزاد طراحي محسوب مي‎شوند، مي‎توانيد از موسيقي‎هاي ملايم و کلاسيک و از اين دست که خودتان با شنيدنش احساس آرامش داشته باشيد، گوش کنيد.

وقتي هنگام طراحي موسيقي گوش ميکنيد، تمامي افکار و ذهن و روح‎تان تحت تاثير موسيقي قرار ميگيرد و به همين دليل وقتي طراحي‎اي را با موسيقي آغاز ميکنيد، آن طراحي در قالب همان موسيقي‎اي که گوش مي‎کنيد به جريان مي‎افتد و ديگر اين دستان و تفکر محض شما نيست که طرح مي‎ريزد، بلکه تمامي حرکات‎تان، افکارتان، ديدتان و همه و همه توسط موسيقي تنظيم مي‎شوند و به بهترين شکل ممکن عمل مي‎کنند.

 

چهار » روحيه‎ي مناسب

مطمئن باشيد که اگر در وضعيت روحي مناسبي نباشيد، هيچ وقت طرح‎تان مورد پسند واقع نمي‎شود و براي رهايي از اين مشکل فقط دو راه پيش رو داريد:

* با انجام دادن کارهايي که شما را از آن وضع نامطلوب در مي‎آورد، خود را متحول کنيد!

قطعا هر کدام از ما در مواقعي ممکن است مسائلي براي‎مان پيش بيايد که روحيه خود را از دست بدهيم و به قول معروف دپرس شويم و دل و دماغ هيچ کاري را نداشته باشيم…

اگر مشکل پيش آمده خيلي بزرگ نباشد و بتوان کاري کرد که از آن حال دربياييم، پس حتما بايد اين کار را انجام دهيم.

چون هيچ کسي طراحي کردن در چنين وضعيتي را توصيه نمي‎کند!
پس اگر اصرار داريد که طراحي خود را ادامه دهيد، ابتدا بايد خود را از آن حال دربياوريد و در صورت بازگشت به حالت نرمال طراحي را شروع کنيد.

چند مورد از کارهايي که شخصا در اين گونه مواقع انجام ميدهم را نام مي‎برم:

– با دوستان‎تان قرار بگذاريد و مثلا از سينما و پارک جمعي لذت ببريد.
ترجيحا اگر دوستان همکار و يا هم دانشگاهي باشند بهتر است، چون هم مي‎توانيد تبادل اطلاعات فني و حرفه‎اي داشته باشيد و هم خاطراتي که با هم داشتيد را مرور مي‎کنيد و هم به اندازه‎ي کافي از مشکلي که براي‎تان پيش آمده دور خواهيد شد!

– به يک گردش کوتاه يک روزه به همراه بهترين دوستان خود برويد!

توجه داشته باشيد که در اين جور مواقع که روحيه خود را از دست مي‎دهيد، بايد از تنهايي و دور بودن از دوستان پرهيز کنيد و تا مي‎توانيد دور و بر خود را شلوغ کنيد و در صورت امکان مشکل خود را با يکي از دوستان درميان بگذاريد و به ياد داشته باشيد که شما بايد روحيه خود را براي ادامه طراحي‎تان باز يابيد.!

* طراحي را تا اطلاع ثانوي تعطيل کنيد:

اگر شدت ناراحتي و مشکل پيش آمده آنقدر زياد است که انجام دادن موارد بالا براي‎تان بسيار سخت است، تنها يک راه داريد! طراحي را تا اطلاع ثانوي تعطيل کنيد و تمامي کارهاي خود را يا به تعويق بياندازيد و يا کلا کنسل‎شان کنيد و براي بهبود روحيه خود حتما به يک مسافرت يک هفته‎اي به نقاط خوش آب و هوا رفته و ترجيحا يک يا چند نفر از صميمي‎ترين دوستان را با خود همراه کنيد! در طول اين مسافرت اصلا به طراحي و موارد مشابه فکر نکنيد و فقط و فقط به کارهايي بپردازيد که فکرتان را از مشکلات دور ميکند!

بعد از گذشت يک زمان قابل توجه و کاهش ناراحتي شما نسبت به مشکل پيش آمده، حالا ميتوانيد طراحي را دوباره آغاز کنيد و از فراموش کردن کارهاي اخيرتان اصلا نگران و پشيمان نباشيد، زيرا که اگر در همان زمان (زماني که روحيه نامناسب داشتيد)

طرح‎ها را آماده مي‎کرديد، مطمئنا به آن چيزي که مي‎خواستيد دست نمي‎يافتيد.
و چه بسا ممکن بود که طرف درخواست کننده نيز از آن طرح‎ها راضي نباشد و اين موضوع موجب يک شکست تجاري يا روحي براي شما گردد!

البته اميدوارم هيچ وقت مشکل و ناراحتي عاطفي يا فکري براي‎تان پيش نيايد.

اما خوب همه‎مان بايد براي چنين موقعيت‎هايي که به هر حال ناگزير از آنها هستيم، آماده باشيم.

گزينه‎هاي ذکر شده در اين مطلب، مهم‎ترين و شاخص‎ترين نکته‎هاي همراه با ما هستند که بنابر نوع و شرايط شخصي هر فرد طراح و گرافيست مي‎تواند ابعاد و اندازه‎هاي متفاوتي در دستيابي به نتيجه مطلوب در کار را داشته باشد.

بیشتر بخوانید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true