صنعت چاپ کشور نیازمند جهش تحولی است/ رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی از نیمه دوم امسال - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
صنعت چاپ کشور نیازمند جهش تحولی است/ رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی از نیمه دوم امسال

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهش تحولی در صنعت چاپ کشور و بویژه استان بوشهر بطور جدی احساس می‌شود و باید با تلاش جدی و مستمر این صنعت به زمان اوج خود برگردد.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از چاپ و تبلیغات آنلاین / عباس محمدیان یکشنبه‌شب در حاشیه گردهمایی با فعالان چاپ و تبلیغات در استان بوشهر  گفت: تمام کم و کاستی‌های صنعت چاپ مشخص شده و باید با همگرایی برای حل و فصل مشکلات شاهد تحول صنعت چاپ در دولت سیزدهم باشیم.

در پدیده تبلیغات به واژگان بیلبود سطح شهر نباید اکتفا کرد چرا که امروز صنعت تبلیغات فراتر از یک بیلبورد و پیوست همه جریان‌های اشتغال، فرهنگی، نشاط اجتماعی است.

کانون‌های تبلیغاتی باید در عرصه‌های یاد شده تعریف برنامه داشته و همچنین مرکز رشد و نمود عرصه تبلیغات باشند.

این کانون‌ها باید ایده‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه‌ها و برنامه‌های مختلف را شناسایی و به آن ضریب دهند.

صنعت تبلیغات کشور در عصر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، انقلاب فناوری و تکنولوژی‌های برتر هنوز در فضای دهه پنجاه سیر می‌کند.

تحول در عرصه صنعت تبلیغات باید به سمت تبلیغات هوشمند و برآورده کننده نیاز مخاطب باشد که این مهم نیازمند خلق ایده و ابتکار است.

برنامه تحولی باید به استقلال کانون‌ها منتهی شود تا مدیر کانون‌ها بتوانند با به خدمت گرفتن تکنولوژی و خلاقیت نیاز مخاطبان را برطرف کنند.

گران بودن صنعت تبلیغات چالشی دیگر است و باید شرایط طوری باشد تا تسهیلات ارزان در اختیار کانون‌های خلاق و برخوردار از علم روز قرار گیرد.

با توجه به گریزان شدن مخاطبان از فضای تبلیغات سنتی باید برخلاف سبک سنتی، تبلیغات دارای معانی و جذب کننده مخاطب باشد.

با نگاهی که در دولت سیزدهم حکمفرما است بوشهر باید با سابقه درخشان و ظرفیت مناسب خود به یکی از استان های پیشگام در صنعت چاپ و تبلیغات و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

امروز تعدد کانون‌ها و صدور مجوزهای بی قید و شرط در گذشته آفت دیگر کانون‌های تبلیغاتی است و بدون تردید کانونی تبلیغاتی که توان اداره خودش و ۲ نیرو ندارد نباید مجوز آن صادر شود.

نسخه هوشمند تبلیغات محیطی نسخه آزمایشی راه‌اندازی شده که بزودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد بهره برداری می‌شود.

در حوزه تبلیغات این سامانه برخط می‌تواند مشکلات در تایید محتوا و صدور مجوز کانون‌ها را حل کند.

در نظام رتبه بندی کانون‌ها که در نیمه دوم سال اجرا می‌شود کانون‌هایی امکان ادامه حیات دارند که بتوانند در عرصه تحول با زیرساخت‌های موجود جهش داشته باشند.

در نظام رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی براساس ملاک‌هایی تخصصی و بروز رتبه‌بندی این کانون‌ها انجام می‌شود.

پیش نویس لایحه اصلاح قانون تبلیغات آماده شده و در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته تا بازتعریف این لایحه اجرایی شود.

در ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی نیز کار در شورای عالی فضای رو به اتمام است که تا شهریور مصوبه شورا با هدف کمک به کانون‌ها ابلاغ می‌شود.

در این سیر تحول، کانون‌ها نیز باید یاریگر باشند تا ظرفیت‌های فراموش شده احصا و برای پویایی آن اقدام شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true