دست نامرئی پشت المپیک توکیو - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
دست نامرئی پشت المپیک توکیو

دنتسو ، یک غول تبلیغاتی که به سختی وارد موسسات مهم ژاپن می شود ، بزرگترین برنده ژاپن در بازی های امسال بود. اما بیماری همه گیر با این برنامه ها آسیب رسانده است.

entsu در رقابت های المپیک توکیو نقش برجسته ای داشت و سپس شریک تبلیغات انحصاری بازی ها لقب گرفت و درآمد ۳٫۶ میلیارد دلاری از اسپانسرهای ژاپنی را به خود اختصاص داد. اعتبار … داگ میلز / نیویورک تایمز

توکیو – اسپانسر رسمی المپیک نیست. برای میلیون ها بیننده ای که در این هفته تنظیمات را شروع می کنند نامرئی خواهد ماند. اما بدون آن ، بازی های توکیو اتفاق نمی افتاد.

نیروی پشت پرده المپیک Dentsu است ، جولیات تبلیغاتی با قدرت و نفوذ افسانه ای تقریباً در ژاپن.

این کشور به عنوان دروازه بان سومین اقتصاد بزرگ جهان به یک چهره اصلی در ورزش های بین المللی تبدیل شده است. این نقش مهمی در پیشنهاد المپیک توکیو داشت ، سپس به عنوان شریک تبلیغاتی انحصاری بازی ها نامگذاری شد و درآمد ۶٫۶ میلیارد دلاری از اسپانسرهای ژاپنی را به ثبت رساند.

دنتسو با کنترل تقریباً کامل بر سود بازاریابی المپیک ، بزرگترین برنده ژاپن در بازیهای امسال بود. اما از آنجایی که همه گیری همه گیر این رویداد را خراب کرده است ، یک شرکت عادت کرده است که همیشه در بالای سر قرار بگیرد در موقعیت ناآشنایی قرار می گیرد.

انتظارات آن از یک باد شدید کاهش یافته است. کمپین های تبلیغاتی و رویدادهای تبلیغاتی که حامیان مالی معمولاً در ماه های قبل از بازی های المپیک لغو یا تجزیه می شوند ، باعث می شود Dentsu از آنچه که به گفته تحلیلگران یکی از پردرآمدترین قسمت های مسابقه ورزشی است ، محروم شود.

و با شروع المپیک ، برخی از بزرگترین مشتریان دنتسو عقب نشینی کرده اند. تویوتا ، یکی از حامیان مالی برتر ، روز دوشنبه گفت که در طول بازی ها تبلیغات تلویزیونی با موضوع المپیک را در ژاپن انجام نمی دهد ، این نشان دهنده نگرانی در مورد واکنش احتمالی مردم علیه شرکت های پذیرفته کننده این رویداد است.

برای مشتریانی که به تبلیغات المپیک خود ادامه می دهند ، دنتسو با آزمایش جدی کنترل پیام خود روبرو است. نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد مردم ژاپن با برگزاری بازی های المپیک مخالف هستند که یک سال به تعویق افتاد و اکنون در شرایط فوق العاده در توکیو برگزار می شود.

“اکنون چه نوع پیامی ارسال می کنید؟ این یک سوال واقعاً دشوار است و حامیان مالی مطمئناً از این مسئله ناراحت هستند. ”

دنتسو ، در پاسخ به اینکه چگونه رویکرد مشتری های خود نسبت به بازی های المپیک را شکل می دهد ، گفت که “اسپانسر نیست” ، بنابراین “در موقعیت اظهار نظر نیست”.

دنتسو حتی با وجود چالش های خود همچنان در ژاپن به عنوان یک نیروی بی نظیر باقی مانده است. این بزرگترین شرکت بازاریابی کشور است که تقریباً ۲۸ درصد از بودجه گسترده تبلیغاتی کشور را در اختیار دارد.

قبل از اینکه متوجه شود بسته بندی محتوای آن با تبلیغات سودآوری بیشتری دارد ، دنتسو در سال ۱۹۰۱ به عنوان یک خبرگزاری فعالیت خود را آغاز کرد. در آغاز جنگ جهانی دوم ، این سرویس در یک سرویس خبری دولتی ادغام شد که تبلیغاتی را برای ارتش امپراتوری ژاپن انجام می داد.

تحت اشغال ایالات متحده ، این سازمان به سه قسمت تقسیم شد: آژانس تبلیغاتی Dentsu و دو سرویس خبری بزرگ ژاپن ، Kyodo و Jiji Press.

طی سالهای گذشته ، دنتسو تقریباً در همه م institutionسسات مهم ژاپن سخت گیر شده است. این حزب علاوه بر بسیاری از ارتباطات شرکتی و رسانه ای ، به عنوان بخش ارتباطات غیر رسمی حزب حاکم لیبرال دموکرات در بیش از ۷۵ سال قدرت تقریبا مداوم خود ، خدمت کرده است.

توطئه گراها گاهی اوقات این شرکت را ژاپن C.I.A. می نامند ، استاد عروسک گردانی که از شبکه گسترده خود برای جمع آوری اطلاعات و شکل دادن به سرنوشت کشور استفاده می کند.

ریو هونما ، نویسنده ای که پس از کار در رقیب آن هاکوهودو شروع به نوشتن درباره این شرکت کرد ، گفت: مقایسه بسیار تصورآمیز است. اما این شرکت بدون شک خود را برای Japan Inc. ضروری کرده است.

دنتسو ثابت کننده ملت است ، دارای شهرت در انجام کارها ، هر چقدر هم دشوار باشد. برای سالها ، این به دلیل رفتار اخلاقی بی رحمانه ای که در اعتباری به نام ده فرمان شیطان بیان می شد ، شناخته می شد و به کارمندان دستور می داد “هرگز کار را رها نکنند ، حتی اگر باعث مرگ شما شود.”

مشتریان آن شخصی هستند که در ژاپن شرکت دارند – بخشی از لیست ، Dentsu دوست دارد بگوید ، که شامل ۹۵ از ۱۰۰ تبلیغ دهنده برتر جهان است. این دانشگاه از رده های دانشگاه های برتر توکیو استخدام می کند و گفته می شود فرزندان سیاستمداران ، مشاهیر و تیتان های صنعت را ترجیح می دهد.
در حالی که اکثر شرکتهای تبلیغاتی خارج از ژاپن با نمایندگی تنها یک شرکت در هر صنعت خاص از تضاد منافع جلوگیری می کنند ، شرکتهای ژاپنی غالباً انحصار کمتری دارند. دنتسو غالباً در شرکت های رقیب در همان بخش کار می کند ، یکی از کلیدهای فراگیر شدن آن.

دنتسو تقریباً هر نوع سرویس مربوط به ارتباطات را ارائه می دهد. مدیران تبلیغات دنتسو تبلیغاتی را به کارگردانی دنتسو با بازیگرانی که دونتسو در آن بازی می کنند به ایستگاه های تلویزیونی که دنتسو فروش آگهی را مدیریت می کند می فروشند.

این شرکت قبل از اینکه آگهی های تبلیغاتی را برای پر کردن آنها بفروشد ، کل بلوک های زمان را می خرد. محدودیت تبلیغات تلویزیونی آنقدر محدود است که تنظیم کننده رقابت ژاپن دو بار به آن اخطار داده است.

این امر تأثیر قابل توجهی بر رسانه های سنتی اعم از پخش و چاپ دارد که از ترس از دست دادن دلارهای تبلیغاتی انزجار برای آزردن شرکت و مشتریان آن را دارند.

تسلط تلویزیون درنتسو آن را به یک شریک ضروری در طبقه سیاسی ژاپن تبدیل کرده است. این دنتسو بود که نخست وزیر ، شینزو آبه را ترغیب کرد تا در مراسم اختتامیه بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو با لباس شخصیت ماریو از سری بازی های ویدیویی توسط نینتندو – که مشتری دنتسو نیز هست – در مراسم اختتامیه حاضر شود.

مدت هاست که ورزش قطعه حیاتی تجارت این شرکت است. مایکل پین ، که سالها ریاست بخش بازاریابی کمیته بین المللی المپیک را بر عهده داشت ، گفت که دنتسو یکی از اولین آژانس های تبلیغاتی بود که تشخیص داد چگونه رویدادهای ورزشی بین المللی می توانند باعث افزایش مشخصات مشتری در خارج از کشور و کمک به آنها در ورود به بازارهای جدید شود.

دنتسو از نقش خود به عنوان مجرای دلار آگهی ژاپن برای تبدیل شدن به یکپارچه در امور مالی دو و میدانی جهانی و شنا استفاده کرده و در عین حال روابط خوبی با فیفا ، هیئت حاکمه فوتبال و لیگ برتر بیس بال و غیره برقرار کرده است.

روابط این شرکت با بازیهای المپیک به بازیهای ۱۹۶۴ توکیو برمی گردد ، زمانی که دنتسو مسئول روابط عمومی بود. بازی ها هنوز تجاری نشده بودند و نقش دنتسو بیشتر نشانه قامت و تأثیر سیاسی آن بود.

اما در سال ۱۹۸۴ ، زمانی که المپیک لس آنجلس اولین نفری بود که کاملاً به بودجه شخصی متکی بود ، دنتسو عجله کرد تا مشتریان شرکتی خود را درگیر این اختلاف کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true