رقابت در بازار برای بسته بندی بطری کاغذی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
رقابت در بازار برای بسته بندی بطری کاغذی

از آنجایی که شرکت های سراسر جهان در تلاشند تا اعتبار پایداری خود را برای یک پایگاه فزاینده ای از مصرف کنندگان نشان دهند ، مسابقه ای در بین تولیدکنندگان نوشیدنی و شرکت های بسته بندی در جریان است که اولین کسانی هستند که محصولات را در بطری های کاغذی می فروشند.

در آخرین شمارش ، سالانه حدود ۸۰ میلیارد بطری پلاستیکی تولید می شود (منبع: Paper Bottle Company) و این بدون احتساب بطری ها و قوطی های شیشه ای است. به نظر می رسد دولت ها ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تلاش برای اطمینان از تهیه بسته بندی یکبار مصرف از منابع پایدار و مهمتر از همه – در صورت دور انداختن به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

از بزرگترین پیشرفتهای مسیر – حداقل به صورت عمومی – بزرگترین شرکت نوشیدنی جهان ، کوکاکولا است که ماه گذشته آخرین گام خود را به سمت بطری کاغذ ۱۰۰ درصد نشان داد.

مارک های دیگر از جمله کارلسبرگ و جانی واکر نمونه های اولیه را نشان داده اند ، اگرچه همه در حال حاضر دارای یک چیز هستند – در حالی که عمدتا کاغذ (یا مقوا) هنوز راه حل ها برای اطمینان از خنک شدن هوا به پوشش پلاستیکی پیچ و پوشش پلاستیکی برای جلوگیری از نشت یا جذب کاغذ متکی هستند.

بطری ماء الشعیر کاغذی کارلسبرگ – الهام بخش سالادپلات
بطری ماء الشعیر کاغذی کارلسبرگ

مرحله آخر در تولید بطری های کاغذی ۱۰۰ درصدی – که به دلیل تجزیه بیولوژیکی آنها در حال حاضر جام مقدس بسته بندی مناسب نوشیدنی ها است – ممکن است سخت ترین باشد ، اما این تعهد وجود دارد و چندین شرکت در حال فروش یک راه حل میانی مانند شرکت بطری آب کاغذی مبتکر کنتاکی.

نتیجه این پیشرفت سریع فناوری ، بسیاری از بخشهای تجاری از صنعت HoReCa گرفته تا سوپرمارکتها و فروشگاههای راحتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برای برآورده کردن انتظارات مشتری ، انتظار داشته باشید بطری های ماء الشعیر ، نوشابه ، آب میوه و محصولات RTD را در مینی بار هتل ، دستگاه های فروش ، بوفه ، محل کار ، سفره خانه و هواپیما مشاهده کنید.

Stijn Franssen ، مدیر نوآوری بسته بندی تحقیق و توسعه EMEA در Coca-Cola ، گفت: “چشم انداز ما ایجاد یک بطری کاغذی است که می تواند مانند هر نوع کاغذ دیگری بازیافت شود ، و این نمونه اولیه اولین قدم در راه رسیدن به این هدف است.” ماه گذشته از ‘بطری’ کک جدید رونمایی کرد.

“یک بطری کاغذی دنیای جدیدی از امکانات بسته بندی را باز می کند و ما متقاعد شده ایم که بسته بندی کاغذی در آینده نقشی دارد.”

بطری کاغذی کوکا کولا – Saladplate Community Inspiration

در حال حاضر ، بطری Coke’s دارای یک بسته پلاستیکی و پوشش فیلم پلاستیکی است که از ۱۰۰ درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده است که پس از استفاده دوباره قابل بازیافت است. “اما چشم انداز ما ایجاد یک بطری کاغذی است که می تواند مانند هر کاغذ بازیافت شود. گام بعدی یافتن راه حلی برای ایجاد بطری بدون آستر پلاستیکی است. ”

وی معتقد است که راه حل های فن آوری آینده به دستیابی به چشم انداز یک بطری کاغذی قابل بازیافت به عنوان کاغذ کمک می کند ، اما بسته بندی کاغذ نیز باید از استانداردهای کیفیت و ایمنی مشابه سایر اشکال بسته بندی برخوردار باشد.

وی افزود: “این همه بخشی از سفر ما برای یافتن پایدارترین راه حل های بسته بندی برای مردم است تا بتوانند از نوشیدنی های ما به شیوه ای که برای آنها مناسب است و برای سیاره ما مناسب است لذت ببرند.”

رویکرد کنسرسیوم

Cep’s PepsiCo همچنین در حال کار بر روی بطری های کاغذی است و با Unilever و Diageo (والدین Johnnie Walker ، Smirnoff و Guinness) و دیگر شرکت های FMCG در یک کنسرسیوم با شرکت مدیریت سرمایه گذاری Pilot Lite همکاری می کند.

بطری کاغذی جانی واکر – الهام بخش سالادپلات
بطری کاغذی جانی واکر
اولین بطری کاغذی Diageo که توسط Pulpex Ltd ساخته شده است ، در اوایل سال آینده و در اولین جایی که شرکت نوشیدنی ها به عنوان صورتحساب جهانی ارائه می دهد ، با پخش زنده لانگ جانی واکر آغاز خواهد شد.

یوان اندرو ، مدیر پایداری ، Diageo PLC ، گفت: “ما به طور مداوم در تلاش هستیم تا مرزهای بسته بندی پایدار را کنترل کنیم و این بطری واقعاً زمین شکن است.” برخلاف Coke’s ، بطری کنسرسیوم ۱۰۰ درصد عاری از پلاستیک است. این ماده کاملاً از چوب با منبع پایدار ساخته شده و با استفاده از فرایندهای موجود ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است.

ریچارد اسلیتر ، رئیس R&D یونیلور گفت که شرکت انگلیسی-هلندی معتقد است که از طریق نوآوری و همکاری ، ضایعات پلاستیکی را کاهش می دهد.

“ما قصد داریم استفاده از پلاستیک بکر را در Unilever به نصف کاهش دهیم ، در پنج سال آینده بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن استفاده از بسته بندی پلاستیکی را کاهش دهیم. پیوستن نیروها برای تولید و آزمایش بطری های کاغذی یک قدم فوق العاده هیجان انگیز به جلو است. ”

سیمون لودن ، مدیر ارشد پایداری در پپسی کو ، گفت که کنسرسیوم Pulpex برای ارائه بسته بندی پایدار در مقیاس و در سراسر صنایع از موقعیت خوبی برخوردار است ، و این تأثیرات فراتر از آنچه هر سازمانی به تنهایی می تواند بدست آورد. ما افتخار می کنیم که بخشی از آن هستیم. ”

تعهد کارلسبرگ

Brewer Carlsberg متعهد شد که اولین “بطری کاغذی” ماء الشعیر  را در اکتبر سال گذشته تولید کند ، اما در حال حاضر سخت است که کدام تولید کننده برنده مسابقه شود.

مانند سایر پروژه ها ، بزرگترین چالش کارلسبرگ ایجاد یک فیلم مانع سازگار با محیط زیست در داخل بطری است. کارلسبرگ دو نمونه اولیه از بطری الیاف سبز خود ساخته است ، هر دو از الیاف چوب با منبع پایدار با یک سد داخلی استفاده می کنند تا بطری ها حاوی ماء الشعیر باشند. یک نمونه اولیه از یک مانع فیلم پلیمری PET نازک بازیافت شده و دیگری از مانع فیلم پلیمر PEF مبتنی بر زیست محیطی استفاده می کند. از آنجا که کارلسبرگ به دنبال تهیه یک بطری ۱۰۰ درصد مبتنی بر زیست محیطی و بدون پلیمرها است ، از این نمونه های اولیه برای آزمایش فناوری مانع استفاده خواهد شد.

میریام شینگلتون ، معاون توسعه گروه در گروه کارلسبرگ ، در زمان رونمایی از نمونه های اولیه ، توضیح داد: “نوآوری زمان می برد.”

“در حالی که ما هنوز به طور کامل در آنجا نیستیم ، این دو نمونه اولیه گامی مهم در جهت تحقق هدف نهایی ما در زمینه دستیابی به این موفقیت در بازار است. ما برای غلبه بر چالش های فنی باقی مانده به همکاری خود با متخصصان برجسته ادامه خواهیم داد ، همانطور که با Snap Pack کاهش دهنده پلاستیک کار کردیم. ”

کارلسبرگ به مدت پنج سال با EcoXpac ، یک شرکت بسته بندی به نام BillerudKorsnäs و محققان فوق دکترا از دانشگاه فنی دانمارک ، روی مفهوم بطری کاغذی خود کار کرده است. این صندوق توسط صندوق نوآوری دانمارک پشتیبانی می شود و نتیجه این پروژه ایجاد یک تجارت جدید بطری کاغذی به نام Paboco است.

کوکاکولا ، غول لوازم آرایشی و بهداشتی L’Oreal و تولید کننده ودکا The Absolut Company به کارلسبرگ در Paboco پیوسته اند ، اگرچه مشخص نیست که نمونه اولیه Coke در ماه گذشته به طور مستقیم از این ابتکار تشکیل شده است یا خیر.

مبارزه با “سطل زباله در ساخت”

شرکت کاغذی بطری آب مستقر در کنتاکی یک تجارت مستقل با یک برنامه پایداری است که در هسته اصلی آن آغاز شده است – طبق وب سایت آن – “به عنوان مشاهده بی گناه کودک که همه بسته بندی” زباله در ساخت “است و از آن زمان به یک عمق تبدیل شده است ، گرایش گرایش مصرف کننده با آگاهی اجتماعی ». “ما خود را متعهد کردیم که راهی بهتر پیدا کنیم.”

بطری کاغذی – Saladplate Community Inspiration
در حال حاضر ، محصولات بطری آب کاغذی – ساخته شده از تفاله بامبو و باگاس تجدید پذیر (تفاله نیشکر) ، محصولات بطری آب کاغذی ۱۰۰ درصد قابل بازیافت ، تخلیه قابل تخلیه در محل دفن زباله ۹۸ درصد و قابل تخریب ۶۵ درصد است. هدف ۱۰۰ درصد از همه نظر است.

این شرکت بطری های کاغذی استاندارد ۵۰۰ میلی لیتری را برای برچسب گذاری سفارشی به فروش می رساند ، اما یک تیم طرحی دارد که می تواند راه حل های مبتنی بر کاغذ برای مایعات (از جمله نوشیدنی ها) ، کالاهای بسته بندی شده مصرفی ، مواد غذایی و بسته بندی های صنعتی ایجاد کند.

کاغذ آب بطری می گوید بطری های آن یک سال در قفسه دوام می آورند ، به شرط آنکه خشک بمانند. می توان آنها را برای مدت کوتاهی روی یخ خنک کرد ، اما در نهایت ذوب شدن یخ باعث پوسته شدن پوسته خارجی پالپ می شود ، بنابراین شرکت توصیه می کند از کیسه های یخ یا یخچال برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها استفاده کنید تا در نتیجه تماس مایع با قسمت بیرونی کم یا اصلاً وجود ندارد.

رقابت برای اولین مارک اصلی برای فروش نوشیدنی در بطری های تمام کاغذی در حال انجام است و در حالی که هنوز برنده مشخصی با قول مقیاس جهانی وجود ندارد ، عمق و وسعت شرکت های امضا کننده این مفهوم یک چیز را پیشنهاد می کنند مطمئن باشید: بدون شک بطری های کاغذی به یک راه حل اصلی در نبرد کاهش ضایعات تبدیل خواهند شد. تنها سوال این است که چه زمانی این اتفاق می افتد.
اطلاعات بیشتر درباره این نوشتار مبدأبرای اطلاعات ترجمه بیشتر، نوشتار مبدأ لازم است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true