منابع طرح کتاب‌خوان آبان ۱۳۹۹ معرفی شد - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
منابع طرح کتاب‌خوان آبان ۱۳۹۹ معرفی شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتاب «آقای مهدی! سلام» نوشته حمیده رضایی؛ «پیشوای صادق» نوشته سید علی خامنه ای؛ «بازی‌های ورزشی، نقش آن در رشد جسمانی و روانی کودکان» نوشته مه‌پری قاسم‌نژاد و «چگونه کتاب بخوانیم» نوشته مارتیمر جی. آدلر، چارلز لینکلن ون دورن و ترجمه محمد صراف‌تهرانی، آثار ارائه شده در بسته پیشنهادی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب طرح کتاب‌خوان آبان ماه ۱۳۹۹ است.

«چگونه کتاب بخوانیم»

پدیدآور: مارتیمر جی. آدلر، چارلز لینکلن ون دورن؛ مترجم: محمد صراف‌تهرانی

ناشر: مؤسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی

تعداد صفحات: ۴۲۴

«چگونه کتاب بخوانیم» برای کسانی نوشته شده که علاقه دارند اهل مطالعه باشند و در جستجوی راه‌حلی برای رفع مشکلاتی هستند که در مسیر کتاب‌خوان شدنِ آن‌ها سنگ‌اندازی می‌کند. آن‌ها که هدف اصلی‌شان کسب دانش بیشتر است.

این کتاب با نگاه انتقادی به مسئله خواندن آن را به‌عنوان یک معضل عمومی معرفی می‌کند که به سبب ناآگاهی مردم و عادی شدن این مشکل، از برطرف کردن آن غفلت شده است.

در این کتاب مهم‌ترین راه حل رفع مشکلات خواندن، شناخت آن به‌عنوان یک درد و سپس یافتن راهی برای مداوای این بیماری فرهنگی معرفی می شود.

آموزش تکنیک‌های مفید رده‌بندی موضوعی کتاب‌ها، خوانش هوشمندانه متن و ارتباط سازنده خواننده با نویسنده از نکاتی است که این کتاب را کاربردی و خواندنی می‌کند.

نویسندگان این کتاب، کتاب‌خوانی را به چهار سطح خوانشی ابتدایی، اجمالی، تحلیلی و منطقی تقسیم می‌کنند و میان این سطوح نیز میان ادراک، تفکر و یادگیری تمایز قائل می‌شوند.

مطالعه با روش‌های متنوع و جذّابی که در این کتاب در خصوص مطالعه انواع متون علمی و عمومی پیشنهاد شده می‌تواند به میزان قابل‌توجّهی درک ما را از مطالب خوانده‌شده افزایش دهد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true