می‌خواستم چاپخانه‌ام را تعطیل کنم اما… - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مسعود ادیمی، مدیر چاپخانه کتیبه اراک ، با اشاره به دغدغه‌های چاپخانه‌داران در شهرستان‌ها عنوان کرد: در شهر اراک اگرچه تامین مواد اولیه مشکل زیادی ندارد اما یکی از مشکلات جدی ما چندین برابر شدن بهای مواد اولیه شامل کاغذ و مرکب و زینک است.

وی افزود: از سوی دیگر در شهرهای کوچک‌تر مانند کلان‌شهرها سفارش‌های چاپی حجم زیادی ندارد اما در دوره رکود کار و فعالیت‌های ما، سفارش‌ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده است و این موضوع دغدغه‌های جدی برای ما و همکارانمان ایجاد می‌کند.

ادیمی درباره حرکت سفارش چاپ کتاب از افست به چاپ دیجیتال، گفت: به دلیل پایین آمدن تیراژ کتاب‌ها طی دو سال اخیر، بخش عمده کتاب‌ها به صورت دیجیتال منتشر می‌شوند و کمتر پیش می‌آید که کتابی در تیراژ بالا و به شکل افست منتشر شود. این مساله وضعیت چاپخانه‌داران را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با اشاره به نابسامان بودن فعالیت برخی از چاپخانه‌داران، توضیح داد:‌ وضعیت کار در سال گذشته به‌گونه‌ای بود که من تصمیم گرفتم بعد از ۳۰ سال فعالیت چاپخانه‌ام را تعطیل کنم اما به‌خاطر کارگرها و امیدی که به آینده داشتم، چاپخانه را باز گذاشتم و ادامه دادم.

ادیمی با بیان اینکه حدود ۲۴ چاپخانه در استان مرکزی مشغول فعالیت هستند، گفت: چاپخانه‌ها اغلب کوچک هستند اما باز هم در این میان تلاش می‌کنند به تناسب ماشین‌آلات روز دنیا چاپخانه‌های خود را نوسازی کنند ولی این کار هم چندان مقرون به صرفه نیست زیرا همانطور‌ که گفتم حجم سفارش‌ها کم شده است.

وی یادآور شد: سفارش‌ها از سوی بخش خصوصی به شدت کاهش پیدا کرده است و اگر هم چاپخانه‌ها کمی فعالیت دارند و نفسی می‌کشند، به واسطه برخی سفارش‌های چاپی از سوی نهادهای دولتی است.

ادیمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده وضعیت در شهرهای کوچک‌تر به مراتب بدتر می‌شود، گفت: تا ۱۰ سال قبل بخش زیادی از سفارش‌های چاپی استان مرکزی به قم می‌رفت اما به دنبال تجهیز چاپخانه‌ها در سال‌های اخیر خوشبختانه کارها در داخل استان انجام می‌شود اما استمرار این شرایط نیازمند فعال بودن چاپخانه‌ها و وجود نقدینگی در آن‌ها است که امیدوارم زمینه‌های آن مهیا شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true