شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران در ۲۷ تیرماه سال جاری در محل دفتر تعاونی چاپخانه‌داران تهران برگزار شد.

این مجمع یکی از خبرسازترین مجمع هایی بود که در چندین سال گذشته برگزار شد. یکی از نکات مهم این مجمع مجال صحبت ندادن به معترضین بود.

حجت الله مجابی به عنوان یکی از چاپخانه داران پر سر و صدای صنف و از اعضای هیئت مدیره چاپخانه داران، یکی از معترضین حاضر در این مجمع بود. وی نتوانست نقطه نظرات خود را مطرح نماید.

لذا پای صحبت ایشان نشستیم تا حرف های ناگفته خود درباره مجمع را بازگو نماید.

 

یکی از پرسش هایی که از جانب شما در مجمع مطرح شد تعریف تعاون و شرکت تعاونی است. ما هم از این پرسش شروع می کنیم.

اصل و ریشه تعاون در زبان عربی یعنی یاران كه به معنای پشتیبانی در كار است و كلمه تعاون در معانی چون یاری نمودن، انجام عمل متقابل، با هم مهربانی كردن، همكاری، كمك كردن به یكدیگر، كار مشترك، تركیبی از خود یاری و كمك متقابل و بالاخره همیاری استعمال می‌شود كه از مجموع این معانی استنباط می‌شود كه بهترین منظور از تعاون، كار گروهی و همكاری است.

تعاون به زبان ساده به معنی «همكاری» و مساعدت است هنگامی كه فردی نتواند به تنهایی كار یا فعالیت كند بهتر است از دیگران كمك بگیرد تا آن كار را به صورت دسته جمعی و با همكاری یكدیگر انجام دهند. این شیوه انجام كار را «تعاون» می‌گوییم.

هر گاه یك گروه از مردم از روی میل و علاقه و برای رسیدن به هدف‌های مشترك اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طبق قانون بخش تعاونی و اساسنامه شركت‌های تعاونی با مشورت و همكاری دور هم جمع شوند و به صورت عادلانه با سرمایه‌گذاری، فعالیتی را شروع نمایند و در سود و زیان آن سهیم باشند در واقع یك شركت تعاونی تاسیس كرده‌اند و هر یك از آنان را یك عضو شركت تعاونی می‌نامند.

در شركت‌های تعاونی همه اعضاء با هم برابر و هر عضو دارای یك رأی می‌باشد بنابراین، شركت تعاونی، سازمانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و هدف آن حل مشكلات، تامین رفاه و زندگی بهتر برای اعضاء است.

بخش تعاونی اقتصاد كشور برای انجام فعالیت‌های تعاونی دارای قانون و هدف‌های گوناگونی به شرح ذیل است:

–      ایجاد و تامین شرایط و امكانات كار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال كامل.

–      قرار دادن وسایل كار در اختیار كسانی كه قادر به كارند ولی وسایل كار ندارند.

–      پیشگیری از تمركز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی.

–      جلوگیری از كارفرمای مطلق شدن دولت.

–      قرار گرفتن مدیریت و سرمایه‌ و منافع حاصله در اختیار نیروی كار و تشویق بهره‌وری مستقیم از حاصل كار خود.

–      پیشگیری از انحصار، احتكار، تورم و اضرار به غیر.

–      توسعه و تحكیم مشاركت و تعاون عمومی بین همه مردم.

یك شركت تعاونی، وابستگی تشكیلاتی به دستگاه‌های دولتی ندارد و جزء اشخاص حقوقی به حساب می‌آید از این رو، تشكیل آن نیازمند عزم و اراده افراد جامعه است به عبارت دیگر، دولت اقدام به ایجاد تعاونی نمی‌كند بلكه عده‌ای از اشخاص كه دارای خواست و هدف مشترك هستند سرمایه و امكانات خود را در یك جا جمع كرده و در یك شركت تعاونی تشكیل می‌شود.

تعاونی چاپخانه‌داران، تعاونی تهیه و توزیع است. تعاونی‌های توزیع عبارتند از تعاونی‌هایی كه نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف‌كنندگان خود را در چارچوب مصالح عمومی به منظور كاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها تامین می‌نمایند.

توضیحات راجع به تعاونی بسیار شد اما قصد و هدفم آشنایی بیشتر دوستان با معنی و مفهوم تعاونی به مفهوم واقعی بود.

تعاونی چاپخانه‌داران جزء تعاونی‌های تهیه و توزیع است و معنای آن واردات جنس و سرمایه‌گذاری است. وقتی تعاونی چاپخانه‌داران تاسیس شد قرار بود مواد مصرفی با كیفیت و ارزان قیمت خریداری شود و با درصد سود كم كه هزینه‌ها را تامین نماید و اگر سود زیاد بود سرمایه‌گذاری شود. این سود یا سرمایه‌گذاری می‌شد یا به اعضا اعطا می‌گردید. اعضا چرا سرمایه‌گذاری كرده و مدیرعامل تعیین می‌كنند؟ آنها این كار را انجام می‌دهند تا جنس وارد شود. جنس را به صورت ارزان در اختیار سهام‌دار می‌گذارند تا سود كند نه این كه ضرر كند. ولی ما می‌بینیم ایشان الان ۵۵ میلیون ضرر كرده است.

اعضا برای ارتقاء تسهیلات خود به عضویت تعاونی در می‌آیند و می‌خواهند كه سود عایدشان شود و این حق اعضاست كه در امور تعاونی مشورت كنند و در جریان امور قرار گیرند.

ما در سال‌های قبل از سود تعاونی، ساختمانی را ساختیم. امیدوار بودیم كه تعاونی بیشتر پیشرفت كنند اما فكر نمی‌كردیم تعاونی به جایی برسد كه به جای اینكه سود داشته باشد ضرر كند و مجبور باشد به جای اینكه سرمایه تعاونی بیشتر شود از سرمایه ساختمان استفاده كرده و از پول اجاره ساختمان استفاده كنند و هزینه‌های تعاونی را پرداخت نمایند. در تعریف تعاونی چنین چیزی وجود ندارد. ساختمان جزو اموال غیر منقول است، پشتیبان شركت تعاونی محسوب می‌شود. البته باید از پتانسیل بالقوه‌ای كه وجود دارد یعنی ساختمان تعاونی استفاده كرد. ولی قرار نیست كه تعاونی ضرر كند و به جای اینكه به سرمایه تعاونی اضافه شود از سرمایه آن استفاده كنیم.

داستان ساختن ساختمان هم بسیار است. بسیاری از آقایان مخالف این بودند كه ساختمان ساخته شود و برخی هم بهتان‌هایی به مدیران تعاونی زدند كه چه سودهایی از تعاونی كردند. این موضوع داستانی طولانی دارد و از این موضوع گذشته فقط یادآوری می‌كنیم كه این سرمایه‌گذاری در این برهه از زمان به داد شركت تعاونی رسیده است.

ما باید تعاونی قوی داشته باشیم كه سود داشته باشیم نه این كه برای این كه تعاونی حفظ شود فقط هزینه كنیم. من نمی‌گویم كه باید یك كارشناس اقتصاد این حرف من را تایید كند. بلكه هر انسانی كه با تجارت آشنا بوده و معنی تعاونی را بداند متوجه می‌شود كه باید این شركت تعاونی به صورت كارشناسی هدایت شود و قرار نبود ساختمان بسازیم كه خرج هزینه‌های دیگر را بدهیم.

 

می‌خواهم بدانم كار تعاونی شما دقیقا چیست؟

كار ما واردات محصولات چاپی است.

هر شرکتی كه با ما همكاری كند، كه شامل شركت‌های خارجی و داخلی می‌شود.

 

آیا اعضا تمایلی به خرید از تعاونی دارند؟

اكثر آنها در صورتی به خرید از تعاونی تمایل دارند كه قیمت اجناس آن با قیمت بازار فرق كند، ولی بعضی اوقات، قیمت اجناس تعاونی از قیمت بازار هم بالاتر است. در حقیقت، آنها دوست دارند به تعاونی خود سود برسانند و خودشان هم دچار ضرر نشوند. هدف تعاونی این است كه جنس ارزان را در اختیار اعضای خود قرار دهد.

 

در حال حاضر، چه مدت از فعالیت‌ تعاونی چاپخانه‌داران می‌گذرد؟

این تعاونی از پیش از انقلاب اسلامی فعالیت داشته و در حال حاضر نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

تعاونی چاپخانه‌داران تا چه زمانی برای اعضا سود داشت؟

این تعاونی تا دو سال پیش، یعنی سال ۸۷ برای اعضای خود،‌ سوددهی داشت، یعنی زمانی كه ساختمان آن ساخته شد.

 

در صحبت‌هایتان فرمودید كه ساختمان تعاونی از سود این شركت تعاونی ساخته شده است. یعنی فقط از پول سود تعاونی ساختمان ساخته شد؟

اصلا دیناری از اعضا به عنوان كمك گرفته نشد. با امكاناتی كه داشتیم هر ترتیبی كه داده می‌شد ساختمان را به این وضعیت درآوردیم.

ما سرمایه زیادی نداشتیم سود می داد ولی سرمایه نداشتیم تمام سهام‌هایی هم كه اضافه شده سال به سال از سود بود در ابتدا تعداد سهام‌ این تعاونی به اندازه انگشتان دست نیز نمی‌رسید، اما در حال حاضر می‌بینیم كه تعاونی چاپخانه‌داران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ سهام دارد. البته ما سود تعاونی را به صورت برگه‌های سهام در اختیار سهام‌داران قرار می‌دادیم. سعی كردیم سود را به سرمایه تبدیل كنیم كه تعاونی قوی‌تری داشته باشیم همان‌طور كه می‌دانید اگر عضوی بخواهد از عضویت تعاونی خارج شود باید سهامش مطابق سهام روز سنجیده و پرداخت شود.

 

چرا باید ساختن ساختمان تعاونی تا این حد برای اعضا مهم باشد؟

ببینید ساختن ساختمان به جز سرمایه‌گذاری برای اعضا منافع دیگری هم در بر داشت. به عنوان نمونه اگر بخواهیم از بانك وام بگیریم آیا نباید وثیقه ملكی برای بانك بگذاریم. در ضمن با اجاره دادن ساختمان می‌توان سود بیشتری عاید تعاونی كرد.

ما خوشحالیم كه این ساختمان را به هر زحمتی بود ساختیم. هم‌اكنون این ساختمان بود كه شركت تعاونی را نجات داد. همان ساختمانی كه جنجالی به پا كرده بود و برخی از اعضا می‌گفتند چرا باید هزینه ساختمان شود. بالاخره ساختمانی در خور اعضای عزیزمان ساختیم. این برای من افتخار است. اما نه این كه حال بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و از اجاره ساختمان، تعاونی را بگردانیم. این از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و كلا اشتباه است.

اگر ما می‌خواستیم ساختمان تعاونی را اجاره بدهیم بدون این كه كاری كنیم فقط سود عایدمان می‌شد.

 

در روز مجمع تعاونی شما جزء مخالفان بودید و در خصوص سایر درآمدها در بخش سود ناویژه پرسشی را مطرح كردید.

بله، متاسفانه آقای مظاهری نیز گفتند كه تقاضای بودجه كمتر از سال‌های مدیریت قبل بوده است و كاهش مصرف در هزینه‌های جاری،‌ اجاره طبقات، خرید اوراق مشاركت و سرمایه‌گذاری در بانك‌ها و … از جمله مواردی بوده است كه در بخش سایر درآمدها بدون ذكر این جزئیات، مطرح شده و تنها مبلغ مورد نظر نوشته شده است.

من باز هم از آقای مظاهری پرسیدم كه تعریف تعاونی این است كه از اجاره ملك باید هزینه‌های تعاونی تامین شود و وی پاسخ داد برای حل این موضوع باید به مطالب سال‌های پیش رجوع كرد «در بودجه پیشنهادی سال ۸۵ و ۸۶، زمانی كه مربوط به نحوه اداره رئیس پیشین این اتحادیه می‌باشد، ذكر شده است كه تاكنون به دلیل مشكلات مالی به منظور كار ساختمان و دریافت پایان كار، صورت مجلس مقدور و میسر نگردید.

در صورت همكاری كلیه اعضای سهام‌دار، به این مهم نیز نائل گردیده و با استفاده بهینه از طبقات مازاد و دستور جدی به منظور كسب درآمد از اجاره‌بهای طبقات مازاد متناسب با بودجه پیش‌بینی شده و همچنین تحصیل مبلغ قابل توجه اعتبار و پشتوانه ارزش بنا و ساختمان شركت، تعاونی را از تنگناها رهایی بخشیده تا تعاونی بتواند جوابگوی نیازهای همكاران باشد.

آقای كلاری نیز گفت سه سال سكوت من كافی نبود و آقایان هر طوری كه می‌خواهند به هیات مدیره و مدیر عامل قبل توهین می‌كنند این ۵۵ میلیون ضرر و زیان شركت است حال اگر من تقاضای بودجه كردم برای هزینه كردن در ساختمان بوده است. نه تقاضای بودجه‌ای كه در سال‌های پیش خواستارش شدیم.»

من و آقای كلاری برای مشورت و پیشنهادات و كمك به تعاونی رفتیم و آقای كلاری دلیل سكوت خود را فقط و فقط تضعیف نكردن اتحادیه می‌داند اما متاسفانه نگذاشتند كه این اتفاق صورت گیرد حال سوال من این است كه آیا من به عنوان كسی كه جزء اعضای تعاونی هستم نباید از مدیر عامل و هیئت مدیره خواستار پاسخی مناسب باشم و بخواهم به قوی شدن تعاونی كمك كنم؟

به هر حال ما در گذشته این امكان را نداشتیم كه سودی به جز روال عادی تعاونی داشته باشیم و سعی كردیم با سود تعاونی، سرمایه‌گذاری كنیم. اما خدا رو شكر هم اكنون ساختمان،‌ كمكی است برای تعاونی ولی سوال من این است كه آیا باید به همین ساختمان بسنده كرد و مشورت نكرد؟ ما می‌خواستیم آسیب‌شناسی داشته باشیم.

 

تا به حال سود دستی هم به اعضا دادید؟

از زمان بهشتی تا حالا سود دستی ندادیم. بلكه تمام آن‌ را به سرمایه‌گذاری اضافه كردیم.

 

آیا خود اعضا به این كار تمایل داشتند؟

می‌گفتند كه این سود چیزی نیست. اگر تعاونی برقرار بوده و با بازار، تفاوت قیمت داشته باشد، ما برای خرید اقدام می‌كنیم احتیاجی نیست ما سودمان را بگیریم. لذا هر چه سود بود به سهام اضافه می‌كردیم.

 

چند وقت پیش در تاریخ ۲۷/۴/۸۹ یك مجمع عمومی سالیانه برگزار شد كه ترازنامه حساب سود و زیان عملكرد سال مالی ۸۸ را به شما داد ظاهرا این ترازنامه باعث واكنش‌های خیلی شدیدی بوده یكی از این واكنش‌ها از آقای كلاری بود كه می‌گفتند باید سود و عملكرد مشخص شود چرا تعاونی سود نداده، نظر شما در این رابطه چیست؟

ایشان حق داشتند كه صحبت‌ كنند، ولی به وی اجازه ندادند كه در مجمع، اعضا را توجیه كند و ۵۵ میلیون كه این‌ها ضرر مالی دادند كه می‌خواست این‌ها را توجیه كند كه یك آسیب‌شناسی كند كه دلیلش چی بوده كه اینجوری شده در گذشته ما هیچ وقت ساختمانی نداشتیم كه ازش بهره‌برداری كنیم!

 

در حقیقت تمام هزینه‌های اضافی تعاونی از كرایه ساختمان به دست می‌آید؟

بله، حالا این اجاره را نباید به حساب سود بیاوریم باید رضایتش را جلب كنیم به عنوان تجاری آن را گرفته. اصلا دلیلی نداشته در گذشته هم این تصویب نشد كه اجاره بدهند.

 

یعنی تعاونی هیچ سودی نداشته؟

نه، ضرر داشته، ۵۵ میلیون ضرر داشته. در واقع ۸۰ میلیون سود داشته در برابر هزینه‌ی ۱۴۰ میلیون.

ضرب‌المثلی هست كه دیگران كاشتند و ما خوردیم،‌ حالا ما باید بكاریم كه دیگران بخورند. ما این ساختمان را ساختیم كه آن بهره‌مندی فرهنگی انجام دهیم. برنامه‌ریزی‌های صنف  اینجا انجام شده و سرمایه‌گذاری كنیم نه این كه اجاره بدهیم و اجاره‌بهای آن را برای پرسنل و برنامه‌های تعاونی مصرف كنیم. اگر چنین بود ساختمان ساختن لزومی نداشت. این‌جا را اگر ساختیم به این عنوان ساختیم این‌ها الان دارند از آن بهره‌برداری اجاره‌ای می‌كنند در حالی كه در گذشته این مسئله تصویب نشد آقایان اعضا معترض بودند كه چرا آن را اجاره می‌دهیم.

ولی متاسفانه همین هیئت رئیسه (كه هیئت رئیسه قبلی هم بودند) صورت جلسه درست كردند كه تصویب شد در صورتی كه تصویب نشده بود، گفتیم كارشكنی صورت نگیرد، برنامه‌ها به صورت معمول پیش برود، ولی متاسفانه الان می‌بینیم كه از اینجا بهره‌برداری می‌شود و برای تامین سودشان از اجاره استفاده می‌كنند، چنین چیزی در هیچ تعاونی نبوده و نخواهد بود كه از ملك برای هزینه‌های تعاونی استفاده كنند. چه كسی تا حالا چنین كاری كرده است؟

 

از صحبت‌های شما چنین برداشت شد كه شما در حقیقت با اجاره این محل مخالف نیستید ولی از این ناراحتید كه چرا تعاونی باید ضرر كند كه ناچار به اجاره آن شدند؟

بله، منظور من دقیقا همین مسئله است. من با اجازه دادن ساختمان هیچ مخالفتی ندارم. صحبت اصلی من این است كه نهادی كه نام تعاونی را یدك می‌كشد چرا نباید بتواند از عهده مخارج خود برآید كه ناچار شود ساختمان خود را اجاره دهد. اصولا چنین كاری در هیچ‌ جای دنیا دیده نمی‌شود كه یك تعاونی برای تأمین مخارج، ساختمان خود را اجاره دهد.

 

به نظر شما علت متضرر شدن تعاونی چیست؟ چه طور ممكن است كه یك تعاونی، پیشتر آن چنان‌ سودآور بوده باشد كه از سود آن یك ساختمان پنج‌طبقه خریداری شود، اما اكنون به جایی رسیده است كه نه تنها سود ندارد بلكه دائما متضرر می‌شود و كار به جایی برسد كه ناچار باشد برای تأمین هزینه‌های خود، ساختمانی را اجاره دهد كه قبلا از سود این تعاونی خریداری شده است؟

این مسئله را باید از دست‌اندركاران و مسئولین تعاونی جویا شد. هدف ما بررسی دلایل متضرر شدن تعاونی و آسیب‌شناسی آن بود. صحبت‌ ما این بود كه اگر این آقایان توانایی انجام مسئولیت خود را ندارند ما می‌توانیم به‌ آنها كمك كرده و آنها را راهنمایی كنیم.

ولی متاسفانه اجازه چنین كاری را به ما ندادند و نگذاشتند در جلسه مجمع صحبت كنیم. البته قصد ما از بازگو كردن مسائل، تنویر افكار اعضای این صنف است. من فكر می‌كنم اگر اوضاع به همین صورت پیش رود ناچار می‌شویم كه ساختمان تعاونی چاپخانه‌داران را به فروش برسانیم.

این تعاونی حداقل دارای هشت میلیارد تومان سرمایه است. پس نمی‌توان با ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان تجارت كردن و كار مثبتی انجام داد. باید برای آینده این تعاونی برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد، در غیر این صورت، نمی‌توان هزینه‌های تعاونی را با اجاره دادن ساختمان و … تأمین كرد. بر اساس آمار منتشر شده، هزینه‌های اداری و استخدامی تعاونی بالغ بر ۷۸ میلیون تومان بوده است،‌ ما می‌خواهیم بدانیم این هزینه‌ها در كجا و به چه دلیلی مصرف شده است؟ چه فرد یا افرادی استخدام شده‌اند؟

 

راهكار شما برای سود‌دهی تعاونی چیست؟

در حال حاضر، مسئله‌ اصلی كه ما بر آن تاكید داریم،‌ دارایی‌های تعاونی است. سئوال ما این است كه این دارایی‌ها كجاست؟ با نگاهی به آمار فوق‌الذكر به این نتیجه می‌رسیم كه هزینه‌های گزافی برای استخدام و …. صرف شده كه صرف این هزینه‌های گزاف فقط استخدام دو آبدارچی را به دنبال داشته است. البته ما از مسئولین تقاضا كردیم كه توضیحات دقیق‌تری در مورد عملكرد تعاونی ارائه كنند كه متاسفانه با واكنش تند برخی از آقایان مواجه شدیم، آنها حتی به ما اجازه ندادند كه صحبت‌های خود را مطرح كنیم.

همانگونه که می‌دانیم هدف از تشكیل هر مجمعی، پاسخگویی به پرسش‌های مطرح شده است یا اینكه حداقل، مسائل مربوطه را مطرح كند. من به عنوان یك سهامدار باید توجیه شوم. اگر گفتگوی سالمی صورت می‌گرفت و این آقایان اجازه می‌دادند كه من پرسش‌های خود را مطرح كنم و آنها نیز مرا توجیه می‌كردند حداقل نقاط ضعف و قوت تعاونی مشخص می‌شدند. رئیس مجمع به هیچ عنوان نباید در حق اعضای آن بی‌عدالتی كند.

 

آیا منظور شما این است كه نباید ساختمان تعاونی چاپخانه‌داران را اجاره می‌دادند؟

خیر،‌ من چنین نظری ندارم و نمی‌گویم كه آنها نباید ساختمان تعاونی را اجاره می‌دادند، بلكه صحبت‌ اصلی من این است كه هیچ فلسفه‌ای در تجارت وجود ندارد كه ما هزینه‌ها را از جیب خود تأمین كنیم. هزینه‌ها باید با خرید و فروش تأمین شوند. اگر هم سودی عاید تعاونی شد – كه انشاالله چنین شود – آن را برای شركت تعاونی سرمایه‌گذاری كنیم.

 

حال پرسش قبلی را باز هم اینگونه مطرح می‌كنم كه اصولا یك تعاونی چرا باید متضرر شود؟ به عبارت دیگر، چه عواملی در سود و زیان یك تعاونی نقش دارند؟

همانگونه كه می‌دانید تعاونی ما محل كسب و كار است. وقتی یك مشتری به تعاونی مراجعه می‌كند باید با او به احترام رفتار شود. اما متاسفانه در تعاونی چاپخانه‌داران، همان لحظه اول،‌ سند مالی را درخواست می‌كند. در حالی كه مثلا در ظهیرالاسلام، هنگامی كه برای خرید به مغازه‌ای وارد می‌شوید با روی گشاده از شما استقبال می‌شود و فاكتور را پس از تحویل كالا صادر می‌كنند.

همین خوشرویی و خوش‌رفتاری باعث جذب مشتری می‌شود. در ضمن سیاست‌هایی در گردش كار خرید و فروش است كه سیاست تجاری است. ما باید ریشه‌یابی كنیم كه علت واقعی ضرر و زیان كارمان از كجاست. آیا این درست است به جای پاسخ قانع‌كننده یا حداقل گوش كردن صحبت‌هایمان با ما بدرفتاری شود.

آقای كلاری پیش كسوت هستند و واقعا زحمات خود را برای صنف كشیده‌‌اند. آیا این انصاف است كه زحمات ایشان با افترا ضایع شود؟ واقعا عملكرد ایشان آیا درست نبوده است؟ باور كنید اگر الان مدیران تعاونی به ایشان مراجعه كنند ایشان آنها را راهنمایی می‌كند. آقای كلاری قصد كمك به صنف را دارد و شما با نگاهی به دو سه ساله اخیر با توجه به توهین‌هایی كه به ایشان شده ملاحظه كردید كه كمتر در خبرگزاری‌ها صحبت كردند و سعی كردند تشنج را در صنف كم كنند. اگر ایشان سكوت نمی‌كرد اوضاع بدتر از این می‌شد ولی ایشان سكوت كرده و گفته در صورتی حرف‌هایم را می‌زنم كه مطمئن باشم به هیچ یك از چاپخانه‌داران ضرری نرسد و صنف و اتحادیه و تعاونی دچار ضعف نشود.

ایشان از حداقل سرمایه، تعاونی را به این جا رسانده‌اند این انصاف نیست كه این طور با ایشان برخورد شود. با توجه به متناتی كه ایشان دارند نباید این گونه برخورد می‌شد. من خود را نمی‌گویم ولی از طرز برخورد رئیس مجمع با ایشان بسیار ناراحت شدم.

ولی انصافا اگر قرار بود كه هزینه‌های تعاونی از اجاره ساختمان حاصل شود نمی‌شد یك شخص این كار را انجام دهد و فقط یك روز در ماه برای دریافت امور ساختمان زمان صرف می‌شد. متاسفانه رئیس مجمع بی‌عدالتی خود را ثابت كردند.

رئیس مجمع باید عادل باشد. اگر در این رابطه گفتگویی صورت می‌گرفت حداقل تعاونی پیشرفت می‌كرد.

بارها مشاهده كردیم كه آقای زارع عدالت را زیر پا گذاشته‌اند و با شلوغ‌كردن محیط باعث شده‌اند كه صحبت‌ها مطرح نشود و تفرقه‌ها بیشتر شود. ما قبلا ایشان را به عنوان نماینده هیئت مدیره به وزارت ارشاد معرفی كرده بودیم ولی با توجه به رفتارهای ایشان و بی‌عدالتی‌هایی كه دیدیم تصمیم گرفتیم كه دیگر ایشان نماینده ما نباشد و عواقب كارهای ایشان به گردن كسانی است كه به ایشان مسئولیت می‌دهند.

من اختلافاتمان را با وزارت ارشاد از ناحیه ایشان می‌دانم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true