صنعت چاپ را حمایت کنید - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
صنعت چاپ را حمایت کنید

حال صنعت چاپ این روزها اصلا خوب نیست، خاصه که مشکلات مختلف در زمینه تامین مواد اولیه سفارشات چاپی به مرحله بحرانی رسیده است و ادامه این روند می‌تواند این صنعت دویست ساله را با چالش‌های اساسی روبرو کند.

صنعت چاپ در طول ۴۰ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در نوک پیکان تولید و خدمت به‌حوزه‌های مختلف قرار داشته و با‌وجود محدودیت‌ها و مشکلات در زمینه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات که همواره با مشکل تحریم‌های مختلف اقتصادی همراه بوده، توانسته است، نسبت به نوسازی و به‌سازی خود اقدامات خوبی صورت دهد.

دو سال اخیر یکی از دشوارترین سال‌های حضور این صنعت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور بوده است و اگرچه مشکلات کنونی وضعیت عمومی همه صنایع بوده و بیشتر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دستخوش مشکلات و تنگناها بوده‌اند، اما صنعت چاپ بیش از دیگر صنایع مورد بی‌مهری قرار گرفته و در عین دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، از تکیه‌گاه‌های مطمئن برای خروج از این وضعیت هم خالی شده است.

از سویی، اتحادیه چاپخانه‌داران که می‌توانست و باید ملجا و مامن همه فعالان صنفی باشد تا در مشکلات و تنگناها در کنارشان باشد،  به‌دلایل کاملا شخصی و غیر صنفی، از حمایت و حضور در صحنه‌های مختلف این صنعت، غایب بوده، به‌گونه‌ای که به‌جرات می‌توان اتحادیه را غایب بزرگ همه صحنه‌ها و تنگناها دانست و از سوی دیگر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به‌عنوان متولی اصلی این صنعت، با واگذاری تولیت خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت، عملا پشت این صنعت را خالی کرد.

اگر چه واگذاری تولیت این صنعت به وزارت صمت، خواسته بخش‌هایی از این صنعت بوده و دلیل این خواسته هم صنعتی شدن آن بوده، اما این امر تنها در حد حرف نمی‌تواند یک صنعت را در زمره صنایع قرار دهد و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های واقعی عملا، به ویرانی این صنعت مادر منجر می‌شود.

اگر چه در زمان تولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به‌دلیل نبود و کمبود بودجه‌ها و اعتبارات این وزارت‌خانه، حمایت‌های مادی و مالی گسترده‌ای از این صنعت صورت نمی‌گرفت و بیشتر حمایت‌ها به صدور مجوزها برای ترخیص ماشین‌آلات و تجهیزات حمایت‌های معنوی محدود بود، اما همین که یک دستگاه دولتی، در ساختار به‌شدت دولتی کشور ما، پشتوانه خوبی برای عرض‌اندام و بالندگی به‌شمار می‌آمد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true