محمد کلاری به دیار باقی شتافت! - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
محمد کلاری به دیار باقی شتافت!

او فعالیت در عرصه چاپ را از سال ۱۳۳۰ و زمانی که بسیار جوان بود آغاز کرد. ۷ سال بعد به کمک یکی از دوستانش نخستین چاپخانه‌اش را راه‌اندازی کرد و در سال ۱۳۴۴ به صورت مستقل این راه را ادامه داد.
در سال ۵۰ به عضویت اتحادیه چاپخانه‌داران درآمد و سال ۵۶ یک جواز جدید اخذ کرد. درنهایت بعد از انقلاب فعالیتش را گسترش داد و نخستین کاری که انجام داد کار روی چاپ و نشر کتاب‌های درسی زمان بود که طی آن قراردادی را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرد.

وی همچنین عضویت در اتحادیه چاپخانه داران تهران را نیز در کارنامه دارد. مرحوم کلاری با حضور در انتخابات اتحادیه، در گام اول به عنوان خزانه‌دار مجموعه، در گام دوم به عنوان نایب رییس اتحادیه و در نهایت به مدت ۲۰ سال هم رییس اتحادیه چاپخانه داران شد.
از فعالیت‌های وی در دوران بعد از انقلاب می توان به تاسیس انجمن اسلامی صنف چاپ،صندوق قرض الحسنه صنف چاپ،راه اندازی شرکت تعاونی چاپخانه‌داران و برپایی کاروان مهربانی  اشاره کرد.

درگذشت این پیشکسوت صنعت چاپ را به جامعه ی چاپ کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان خواستار است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true