true
با بهبود وضعيت اقتصادي چين، GroupM در حال بررسي و پيش بيني درآمدهاي رسانهاي در اين كشور است.
هفته گذشته، كمپاني رسانهاي WPP Group اعلام كرد كه طبق برآوردهاي انجام شده، درآمدهاي تبليغاتي اينترنتي در سال ۲۰۰۹ رشد ۵٫۸ درصدي معادل ۳۷٫۳ ميليون دلار خواهد داشت كه اين رقم در سال ۲۰۱۰ با ميزباني شانگهاي در World Expo و ميزباني گوانگ جو در بازيهاي آسيايي به ۹٫۸ درصد يعني ۴۱ بيليون دلار ميرسد. سال گذشته، با ميزباني بيجينگ در المپيك بازيهاي تابستاني، چين رشد ۲۳ درصدي در درآمدهاي رسانهاي خود داشت.
طبق پيش بينيهاي Group M، در سال ۲۰۱۱ چين جاي ژاپن را به عنوان دومين بازار جهاني تبليغات با درآمد ۴۷ بيليون دلاري خواهد گرفت. پيش بيني ميشود آمريكا، كشور اول دنيا در بازار تبليغات، در سال ۲۰۱۱، يك بازار ۱۵۰ بيليون دلاري داشته باشد.
لوسي جانگ مدير آتي Group M با اشاره به بهبود وضعيت اقتصاد خارجي گفت: «آگهي دهندگان در زمينه صنايع غذايي، صنعتي، تجاري، نوشيدني، الكترونيكي و مواد آرايشي بهداشتي و غيره از نيمه اول سال ۲۰۰۹ سرمايه گذاريهاي خود را در تلويزيون رسانه چاپ افزايش داده اند.»
وي هم چنين افزود: گسترش اينترنت و افزايش جمعيت آنلاين و تبليغات اينترنتي، اينترنت را به سريع ترين ابزار تبليغاتي در چين بدل كرده است.»
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=362
true
true