رایانه به پلیت ctp - پلیت‌های دیجیتالی و حذف فیلم - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
رایانه به پلیت ctp

با وجود تحولات گسترده در سیستم‌های CTP نمی‌توان این سیستم را متداول‌ترین سیستم برای گرفتن خروجی در عرصه چاپ در نظر گرفت. هنوز هم بسیاری از دست‌اندرکاران چاپ تمایلی به تغییر سیستم گردش کار خود ندارند، حتی بعضی از آنها از این مسئله هراس دارند که ممکن است CTP توان بازگرداندن سرمایه‌ای را که برای نصب و راه‌اندازی این سیستم شده است، نداشته باشد.

نباید فراموش کرد که استفاده از CTP و بهره‌برداری مؤثر آن مستلزم استفاده از یک سیستم گردش کار تمام دیجیتال می‌باشد. از سوی دیگر، مشتریان نیز باید بتوانند فایل‌های دیجیتال دقیق و کاملی ارائه کنند که فاقد هرگونه عیب و نقصی باشد. در غیر اینصورت، چاپچی را باید مسئول تمام اقدامات بعدی در نظر گرفت. لذا می‌توان عدم تحویل و مدیریت فایل دیجیتال را مانع اصلی استفاده از سیستم‌های CTP در بسیاری از چاپخانه‌ها به حساب آورد. با این حال، فرآیند تولیدی مبتنی بر دیجیتال، تمام بخش‌های عرصه رسانه را در بر گرفته و استفاده از گردش کار دیجیتال تسهیل شده است. لذا بسیاری از کارشناسان، بازار CTP را یک بازار در حال رشد می‌دانند.

 

اوضاع CTP

در حال حاضر، فناوری CTP به تدریج به گونه‌ای پیش می‌رود که تمام حیطه‌های عرصه چاپ را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. پلیت‌های متعددی در بازار وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به پلیت‌های بی‌نیاز از دارو اشاره کرد.

بسیاری از چاپخانه‌داران که قصد ورود به عرصه CTP را دارند با این سوال اساسی مواجه می‌شوند که آیا زمان استفاده از پلیت‌های بی‌نیاز از دارو فرا رسیده است؟ در واقع، باید پلیت‌های بی‌نیاز از دارو را یکی از مراحل مهم و منطقی در تحولات صورت گرفته در حیطه CTP به شمار آورد؛ زیرا موجب حذف بسیاری از فرآیندهای پرهزینه شده است.

در حال حاضر، استفاده از پلیت‌های بی‌نیاز از دارو به امری کاملاً منطقی در میان اکثر چاپخانه‌داران تبدیل شده و بسیاری از آنها به استفاده از این سیستم تمایل پیدا کرده‌اند. به گفته مقامات شرکت AGFA، در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ مشتری این شرکت از «آزورا»، پلیت بی‌نیاز از داروی تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند. آمار ارائه شده توسط شرکت‌های فوجی و کداک نیز حاکی از افزایش تمایل مشتریان به استفاده از پلیت‌های بی‌نیاز از دارو حکایت دارد.

مزایای فناوری CTP

اما استفاده از فناوری CTP دارای مزایای متعددی است. چاپچی با استفاده از این فناوری می‌تواند سرعت عمل بیشتری داشته و نیز کار تحویل داده شده از کیفیت و رجیستری بالایی برخوردار است. همچنین استفاده از فناوری CTP موجب صرفه‌جویی در مصرف مواد می‌شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از CTP، افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان است. همچنین از لحاظ اقتصادی نیز قیمت پلیت‌های دیجیتال کاهش می‌یابد، زیرا خروجی مستقیم پلیت به معنای حذف فیلم است.

براساس تحقیقات صورت گرفته، بسیاری از چاپخانه‌هایی که از فناوری CTP استفاده می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از این فناوری، استفاده بهینه از دستگاه چاپ را به دنبال دارد. لذا درمی‌یابیم که این اقدام به بازگشت سریع‌تر سرمایه منجر می‌شود؛ زیرا رمز موفقیت در هر کار و تجارتی، بازگشت سریع سرمایه است.

 

استقبال از گردش کار دیجیتال

اکثر چاپخانه‌دارانی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی سیستم‌های CTP را دارند، نگران نوع فناوری خروجی نیستند. بسیاری از آنها نگران استفاده از گردش کار دیجیتال هستند، زیرا همان‌گونه که گفته شد، استفاده از CTP مستلزم مدیریت و تولید فایل به صورت دیجیتال است.

ممکن است نصب و راه‌اندازی سیستم گردش کار دیجیتال، امری سخت و دشوار تلقی شود، اما نباید نقش مدیریت کارآمد داده‌های دیجیتال در اتوماسیون و بهینه‌سازی فرآیند در هر چاپخانه مدرن و پیشرفته‌ای را نادیده گرفت. متخصصین این فناوری به دنبال راه‌کارهایی بوده‌اند تا از طریق‌فرمت JDF، گردش کار چاپ را با سایر سیستم‌های تجاری ترکیب کنند.

امروزه شیوه‌هایی ابداع شده‌اند که مدیریت داده‌های دیجیتال را به راحتی امکان‌پذیر می‌کنند. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، استفاده از اسکنرهای کپی‌دات بسیار مشکل بود، اما امروزه امکاناتی فراهم شده است که به راحتی و با حداقل هزینه می‌توان فایل‌های دیجیتال را با حداکثر رزولوشن از طرح اولیه تهیه کرد.

 

زمان و مکان شروع

پس از آن‌که چاپچی به استفاده از فناوری CTP تصمیم گرفت، باید به این نکته توجه داشته باشد که مهم‌ترین مسئله در معادله سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری، استفاده از افرادی است که در این زمینه دارای تخصص باشند. اگر چاپخانه‌دار پیش از خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های CTP با افراد متخصص و مجرب در این زمینه مشورت کند، یقیناً بازگشت سرمایه وی تضمین خواهد شد. پس از هماهنگی افراد مسئول با طرح جدید سرمایه‌گذاری، باید تحولی اساسی را در پلیت‌ستر ایجاد کرد و نیازهای بعدی را مورد توجه قرار داد.

لازم به ذکر است که انتخاب گردش کار مناسب به اندازه انتخاب یک پلیت‌ستر حائز اهمیت است. در این عرصه، تولیدکنندگان متعددی وجود دارند، لذا انتخاب تولیدکننده به سیستم گردش کار، نوع و حجم سفارشات چاپخانه، سرعت تحویل کار، نوع دستگاه چاپ، اندازه ورق و… بستگی دارد. بسیاری ازچاپخانه‌داران، طرح سرمایه‌گذاری خود را براساس نوع پلیت و ویژگی‌های آن انتخاب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری بر روی سیستم‌های CTP موقعیت مناسبی برای ارزیابی میزان پلیت‌های مورد استفاده فراهم می‌آورد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true