دستگاه پلیت ستر - پلیت برای چاپ افست - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
دستگاه پلیت ستر

پلیت‌ستر، دستگاهی است که یک تصویر نقطه‌ای را از پردازشگر تصویر نقطه‌ای دریافت کرده و در عوض، یک پلیت لیتوگراف را به وجود می‌آورد که برای استفاده در دستگاه افست مناسب است.

در اکثر نقاط جهان، سه نوع شیوه راینه به پلیت وجود دارد:

  • Capstan
  • درام خارجی
  • درام داخلی

پلیت‌سترهای نوع Capstan، یک رول پلیت را از طریق منطقه تصویربرداری با سرعتی منظم و مستمر تغذیه می‌کند. پس از قرار گرفتن در معرض نور، این مواد، برش داده شده و پلیت، آماده استفاده در دستگاه است. ابزارهای Capstan، ابزارهایی مناسب هستند، اما از حداقل دقت در تولید انواع پلیت‌ها برخوردار می‌باشند.

پلیت‌سترهای نوع درام خارجی با پلیت‌هایی کار می‌کنند که به خارج یک درام چرخان ضمیمه می‌شوند. به موازات چرخش درام، واحد تصویربرداری، موازی با طول درام حرکت می‌کند و در حین حرکت، تصاویر را می‌گیرد.

پلیت‌سترهای نوع درام داخلی با مجموعه‌ای از پلیت‌ها کار می‌کنند که در داخل درام قرار دارند. واحد تصویربرداری در خلاف جهت مرکز درام حرکت کرده و به موازات حرکت، شروع به تصویربرداری می‌کند.

پلیت‌ها غالباً به پلیت‌ستر پانچ می‌شوند. واحدهای درام خارجی معمولاً یک پلیت را پانچ کرده و سپس با استفاده از پانچ‌هایی که برای اطمینان از رجیستر پلیت‌ستر است، آن را بر روی درام بارگذاری می‌کند. دستگاه‌های درام داخلی، پلیت را بارگذاری کرده و پس از پانچ کردن و تصویربرداری از پلیت، پانچ‌ها را آزاد می‌کنند تا از رجیستر شدن پلیت اطمینان حاصل شود. ابزارهای Capstan فاقد مکانیسم پانچ کردن هستند؛ بنابراین، دقت آنها در تعیین موقعیت تصویر بر روی پلیت کمتر است. غالباً از این ابزار برای چاپ تک‌رنگ یا دورنگ استفاده می‌شود که تعیین موقعیت دقیق چندان حائز اهمیت نمی‌باشد.

تصویربرداری از سطح چاپی پلیت‌ستر با استفاده از لیزر صورت می‌گیرد. انواع لیزرهایی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند،

به دو نوع تقسیم می‌شوند:

 

  1. لیزر حرارتی

لیزر حرارتی با استفاده از حرارت تولید شده به وسیله لیزر بر روی پلیت، شروع به تصویربرداری می‌کند.

 

  1. لیزر نوری قابل مشاهده

لیزر نوری قابل مشاهده، به شیوه فتوگرافیکی و با قرار دادن پلیت در معرض نور حاصل از لیزر، تصاویر را می‌گیرد.

از دو شیوه فوق‌الذکر، لیزر حرارتی از عمومیت بیشتری برخوردار بوده و به طور گسترده‌تر در پلیت‌سترهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true