نكوداشت مقام عادل پوراسماعيليه - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
نكوداشت مقام عادل پوراسماعيليه

در بيست و هشتم بهمن ماه سال هزار و سيصد و هشتاد و هشت، مراسمي براي نكوداشت مقام عادل پوراسماعيليه، كليشهساز و پيشكسوت صنعت چاپ برگزار شد.
در اين مراسم كه در اتحاديه ليتوگرافان برگزار شد، بزرگان صنف ليتوگرافان، چاپخانه داران، صحافان و كاغذفروشان، در جمعي صميمانه و بسيار گرم و دوستانه گرد هم آمدند تا از مقام علمي و فني عادل پوراسماعيليه تجليل كنند.
اين مراسم به دور از هرگونه تنش در فضايي بسيار آرام و صميمي برگزار شد و روساي صنوف مختلف صنعت چاپ پس از مدتها در كنار هم، همدل و همراه گرد هم آمدند تا بتوانند از مقام شامخ يكي از پيشكسوتان اين صنعت تجليل به عمل آورند.
در ابتداي مراسم، دميرچي كه خود از پيشكسوتان و اساتيد اين صنف است و يكي از بانيان اين بزرگداشت بوده است ضمن ابراز نارضايتي از فضاي حاكم بر صنف گفت: زماني كه بزرگان و پيشكسوتان صنف را معرفي ميكنيم، متاسفانه آنقدر تفرقه بين آنها حاكم است كه حتي براي گرفتن لوح تقدير نيز اقدام نميكنند تفرقهاي كه هيچ فايدهاي براي اعضاي صنف به دنبال ندارد.
وي در ادامه گفت: در اين جلسه، شما را گردهم جمع كرديم تا اختلافات را كنار گذاشته و براي پيشرفت اين صنعت تلاش كنيد. قصد داريم از عادل پوراسماعيليه، كه در اشاعه فرهنگ و هنر صنفي، رنجها و مرارتهاي متعددي را متحمل شدهاند قدرداني كنيم. شايد اين تجليل، فتح بابي براي تجليل از خيل اساتيد، پيشكسوتان و فعالان فراموش شده صنعت بزرگ فرهنگي و هنري پيش از چاپ در كشور باشد.

دميرچي ضمن دعوت اعضا به اتحاد و همبستگي با يكديگر گفت: چنين فرصتهايي كمتر پيش ميآيد كه بتوانيم در چنين فضاي دوستانه و به دور از هرگونه تنشي، مسائل و مشكلات خود را مطرح كرده و از بزرگان اين صنعت تجليل كنيم. اگر احتمال ميدادم كه فضاي برگزاري اين مراسم تا اين حد دوستانه است، حتماً از آن فيلم تهيه ميكردم و براي كلاسهاي آموزشي ميفرستادم.

در اين مراسم دميرچي ضمن يادآوري فرهنگ قدرداني ما ايرانيان، ازآقايان شكور مقصودي، مدير چاپخانه مقصودي (اردبيل) به عنوان چاپخانه دار برتر، محمد مهرگان، مدير چاپخانه مهرگان (مراغه) به عنوان چاپخانه دار برتر، سيد رحيم سليمانزاده موسوي، مدير چاپخانه سليمانزاده (قم) به عنوان چاپخانه دار برتر و عباس پاكنشين، مدير صحافي ايران (تهران) به عنوان صحاف برتر نام برد كه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه چاپ مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
غلامرضا اميرزاده ايراني، مديرعامل ليتوگرافي مردمك و تهرانا سكنر نيز در اين مراسم حضور داشت. اميرزاده با اشاره به مشكلات فراروي صنعت چاپ، طي سخناني گفت: كار ما فرهنگي است. متاسفانه فرهنگ، مشكلات متعددي را براي افراد دخيل در آن ايجاد ميكند. يعني بعضي از افراد، هيچ توجهي به خود نداشته و خود را آنگونه كه لازم است به جامعه معرفي نميكنند. متاسفانه كساني كه از اطراف به جامعه فرهنگي نگاه ميكنند، اقداماتي انجام ميدهند كه زمينهساز بروز اختلاف نظر و منيت در ميان اعضا ميشود و آنها را از يكديگر دور ميكند. زماني كه افراد به علت اختلاف سلايق از يكديگر دور ميشوند، از يكديگر شناختي نداشته و جايگاه هيچ يك از آنها مشخص نميشود. عادل پوراسماعيليه را كسي نميشناسد. مسئوليت عدم قدرداني از پيشكسوتان اين صنف بر عهده مقامات مسئول صنف ميباشد. تمام كساني كه در اتحاديههاي مربوطه مشغول فعاليت هستند بايد شناخت كاملي از جامعه فرهنگي داشته باشند. يقين بدانيد اگر اختلافات درميان نبود، عادل و امثالهم ميتوانستند الگوهاي بسيار مناسبي براي ما باشند.

وي در ادامه گفت: بايد دليل قرار گرفتن عادل پوراسماعيليه را در اين وضعيت ريشه يابي كنيم. كسي كه به عنوان خادم اين صنف معرفي شده است، قطعاً اقدامات متعددي انجام داده كه به چنين جايگاهي دست يافته است. توجه داشته باشيد كه بين بزرگ و مسئول، تفاوت وجود دارد.
مسئولين بايد سعي كنند. افراد بزرگي باشند. بزرگي، امري است كه بايد كسب كرد و در خود ايجاد نمود و مسئلهاي نيست كه با راي و نظر ديگران بهدست آيد. اميدوارم با تغييراتي كه در اتحاديهها صورت گرفته است، شاهد تحولات چشمگيري در اين عرصه باشيم.
محمد كلاري، عضو هيئت رئيسه اتحاديه چاپخانه داران نيز در اين جلسه گفت: تقدير و تشكر از پيشكسوتان هر صنفي، اقدامي نيك و پسنديده است حتي وقتي خداوند، انسان را خلق كرد از خود تشكر نمود. پيش از انقلاب، من عضو اتحاديه صنف چاپ بودم و هيچگونه ارتباطي با عادل پور اسماعيليه نداشتم. اما پس از انقلاب، طي جلساتي كه با ايشان داشتم به اين نتيجه رسيدم كه ميتوان از پيشنهادها و نظرات وي در راستاي رفع مشكلات صنفي بهره فراوان گرفت، زيرا ايشان نسبت به مسائل صنعتي از بينش بسيار بالايي برخوردار هستند.
بهتر است اين شيوه قدرداني را در مورد تمام بزرگان و پيشكسوتان بهجا آوريم.

يكي از ديگر سخنرانان اين مراسم، سيد علي مدني، رئيس سابق اتحاديه ليتوگرافان، پيشكسوت، سرآمد و افتخار صنعت پيش از چاپ بود. وي نيز ضمن خيرمقدم به حضار و تشكر از حضور آنها در اين مراسم، گفت: از لطف شما تشكر فراوان دارم. البته من از اين مسئله ناراضي هستم كه گاهي اوقات، اختلافات و تكبر بعضي از آقايان موجب ميشود كه توجه چنداني به ما صورت نگيرد.

لازم به ذكر است كه در اين جلسه، نيكوسخن، تيناي تهراني، خادم حسيني، چنگيز آصفي مقدم، مجتبي مدني، سيد علي مدني، غفاري رهبر، خمسه پور، قاسمي و عادل پوراسماعيليه به ايراد سخن پرداخته و نقطه نظرات خود را در مورد مشكلات و مسائل پيشروي صنعت چاپ ابراز كردند.
در پايان، ضمن قدرداني و تشكر، لوح تقديري از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عادل پوراسماعيليه اهدا شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true