شش گرایش پیشرو در بازار چاپ فلکسوگرافی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
شش گرایش پیشرو در بازار چاپ فلکسوگرافی

در گزارشی که از مؤسسه‌ی اسمیترز پایرا منتشر شده، شش گرایش مورد ارزیابی قرار گرفته که به تأمین‌کنندگان کمک می‌کند تا نیازهای خود را در بازار رو به تحول چاپ فلکسوگرافی برآورده سازند.

بنا بر گزارش منتشر شده تحت عنوان آینده‌ی بازارهای چاپ فلکسوگرافی تا سال ۲۰۲۳، ارزش بازار چاپ فلکسوگرافی در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۶۴ میلیارد دلار برآورد شد. پیش‌بینی می‌شود که این رقم با رشد سالانه‌ی ۲٫۳ درصد پیش رود و در سال ۲۰۲۳ به رقم ۱۸۷ میلیارد دلار برسد.

دیر زمانی است که چاپ فلکسوگرافی جایگاه خود را به عنوان یک فرایند چاپی برتر در بسیاری از بازارها تثبیت کرده است. با این حال، فضای جهانی بازار چاپ با ورود مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان جدید و مشتریانی که به دنبال تغییرات بیشتر و شمارگان پایین‌تر هستند، به سرعت رو به تغییر است. این مسأله تأمین‌کننده‌ی چاپی را در تحقق پیشرفت‌ها در فناوری فلکسوگرافی به چالش می‌کشد. این فناوری‌های نوین میزان کارایی و بهره‌وری را ارتقا می‌بخشد و به تأمین‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در یک فضای بازار به شدت متغیر و رقابتی در مقایسه با چاپ دیجیتال (جوهرافشان و تونر) که با کاهش حجم کار در بسیاری از بازارهای سنتی رو به روست پاسخگوی نیازها باشند.

در مطالعه‌ی منحصر به فرد مؤسسه‌ی اسمیترز پایرا، اشاره به شش گرایش می‌شود که در حال تغییر شکل صنعت چاپ فلکسوگرافی هستند.

 

اتوماسیون

فرایند فلکسوگرافی پیش‌تر اتکا بر تعهد یک اپراتور ماهر در تحویل بهترین نتایج داشت. اما حال وضعیت کمی تغییر پیدا کرده و ظهور و گسترش همکاری‌ها بین تولیدکنندگان مختلف قطعات با موفقیت‌هایی همراه بوده است. به لطف پیشرفت‌هایی که در فرایند، آماده‌سازی و تهیه‌ی پلیت تحقق یافته جریان گردش کار به ویژه در کارهای تیراژ پایین سرعت گرفته و میزان اتوماسیون کار در دستگا‌ه‌های فلکسو رو به افزایش است. هم اکنون سازندگان در تمامی حوزه‌ها به دنبال آن هستند (از آماده‌سازی فایل گرفته تا مرحله‌ی پایانی) تا راهکار کاملاً هماهنگی در اختیار اپراتورها قرار دهند.

یکی از زمینه‌های رشد چشمگیر در آینده که دستاورد پیشرفت تکنولوژیکی خواهد بود، پالت بسط یافته‌ی رنگ ثابت نزدیک به معادل کامل پانتون است. استفاده از رنگ‌های ثابت، تغییرات پلیت و مرکب را کاهش می‌دهد، از میزان تلفات می‌کاهد و ثبات بیشتری بین تولیدات به وجود می‌آورد.

 

کاستی‌های مهارتی

افزایش اتوماسیون به حل مشکل نیروی کار ماهر نیز کمک می‌کند به ویژه در مناطق توسعه یافته. به طور کلی صنعت فلکسوگرافی واکنش کندی نسبت به حل این مشکل از خود نشان داده است. اپراتورهای ماهر دستگاه‌های چاپ از نیروی کار بازنشسته می‌شوند و جذب و نگهداری استعداد‌های جوان‌تر دشوار است.

در واقع گسترش تعامل و همکاری‌ها بین تولیدکنندگان قطعات و ماشین‌آلات مختلف منجر به پیشرفت صنعت فلکسوگرافی شده و با تحول فرایند و تولید چاپی، بسیاری از کارکردها و مراحل اساسی فلکسوگرافی اتوماسیون‌سازی شده است. نتیجه پیدایش و ظهور جریان‌های کاری و تولید هوشمندتر و اتومات‌تر با اتکای کمتر بر تعامل و دانش اپراتور شده است. اگرچه این اقدام، ممکن است از حجم کارکنان مورد نیاز بکاهد اما یقیناً منجر به رفع مشکل اصلی پیش روی کل صنعت خواهد شد.

 

تهدید دیجیتال

نفوذ چاپ دیجیتال در برخی بازارهای سنتی فلکسوگرافی به دو دلیل حجم پایین‌تر و شخصی‌سازی روز به روز افزایش می‌یابد. همزمان با ادامه‌ی روند فناوری دیجیتال، میزان و حجم رقابتی کار نیز پیوسته به چالش کشیده می‌شود. با آن که فلکسوگرافی یک فرایند مورد اطمینان و موثق برای طیف گسترده‌ای از متریال‌ها باقی می‌ماند اما پیشرفت‌های دیجیتال نیز رو به گسترش است.

یقیناً دستاوردهای چاپ دیجیتال آشکار است و با ارائه‌ی راهکارهای مناسب قادر به پاسخگویی نیازهای بازار خواهد بود. از این رو هم اکنون ما شاهد گرایش به سمت واحدهای چاپی هیبریدی هستیم. ترکیب چاپ فلکسو و جوهرافشان، آینده‌ی مطمئنی در این صنعت دارد.

 

نوسان بازار

برخی از بازارهای سنتی در تولید فلکسوگرافی رو به افول هستند که بازار چاپ روزنامه یکی از آن‌هاست. این بازار شاهد یک تغییر آشکار در تقاضا در مناطق کلیدی جهانی است. از دیگر محصولات چاپ که کاهش در حجم کار را تجربه می‌کنند، پاکت نامه‌ها، کیف و ساک‌های دستی می‌باشند. در تمامی این محصولات، تاثیرات تغییر در تقاضا چه در عادات مصرف‌کننده برای فرمت‌های دیگر و چه در گرایش بیشتر به سمت رسانه‌های الکترونیکی به چشم می‌خورد.

بخش بسته‌بندی نمایانگر حجم و فعالیت‌های اصلی روش چاپی فلکسوگرافی است. در این جاست که تغییر عادات مصرف‌کننده بر فشار روی صنعت افزوده است.

پیش‌بینی می‌شود که فلکسوگرافی بر اساس شرایط کاری حجم پایین‌تر و فرایندهای کارآمدتر متغیر منطبق شود تا بهتر بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبین باشد.

 

رشد منطقه‌ای

در حال حاضر آسیا، بازار حاکم در بازارهای بسته‌بندی است و با رشد اقتصاد و جمعیت، توسعه‌ی آن نیز ادامه پیدا می‌کند. کالاهای مصرفی در اولویت فعالیت‌ها باید قرار گیرند چون رشد اقتصادی افراد بیشتری از طبقه‌ی متوسط را بر آن خواهد داشت تا از محصولات برند شده در کشورهای توسعه‌یافته‌ی اروپا و آمریکای شمالی لذت بیشتری ببرند!

 

گرایش‌های مصرف‌کننده

تنوع محصول به رشد خود در سطح جهان ادامه خواهد داد و نیاز به طیف گسترده‌تر محصولات و آگاهی از وجه تمایز آن‌ها افزایش خواهد یافت. عادات مصرف‌کننده نیز رو به تحول است و تمرکز روی آسانی و کنترل بخشی بیشتر خواهد شد.

مردم با الگوهای زندگی شلوغ مدت زمان طولانی‌تری زندگی می‌کنند که این یک محرک آشکار برای این راحتی و آسانی است.

این موضوع در حالی است که حرکت رو به جلو به سمت راهکارهای پایدارتر در هر دو زمینه‌ی انتخاب محصول و بسته‌بندی ادامه خواهد یافت.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true