رازهایی از بازاریابی وابسته - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
رازهایی از بازاریابی وابسته

چگونه ميتوان يك بازارياب فوق حرفهاي وابسته شد.

۱-۷- چگونه ميتوان يك بازارياب فوق حرفهاي وابسته ساخت

هدف بسياري از بازاريابان، دسترسي به جايگاهي است كه از آن به عنوان يك بازارياب فوق حرفهاي ياد ميكنند. اما اين اصطلاح به چه معناست و فرد بايد چه ويژگيهايي داشته باشد تا به عنوان يك بازارياب فوق حرفهاي شناخته شود؟ در اينجا پيشنهاداتي براي يك بازارياب فوق حرفهاي شدن ارائه شده و اين كه يك فرد بايد چه كارهايي انجام دهد تا به اين مقام برسد.

اساساً يك بازارياب فوق حرفهاي وابسته، بازاريابي است كه شبكهاي ساتخ كه در آن معاملات بسياري انجام ميدهد و در نتيجه از اين معاملات سود بالايي به دست ميآورد. اين بازارياب فوق حرفهاي، بازايابي نيست كه به يك باره يا حتي در طول كارش به اين سطح رسيده باشد.
در عوض، يك سوپر بازارياب وابسته به طور مداوم و در زمان طولاني معاملات بزرگ را به انجام ميرسد و در نتيجه درآمدي براي خود به هم ميزند كه به نظر ميرسد هيچ گاه مقدار آن كاهش نمييابد.

تشخيص يك سوپر بازارياب وابسته از ديگر بازاريابان، ممكن است در ابتدا ساده به نظر آيد.

هر چه باشد، بازاريابي وجود دارند كه از تلفيق يك يا چند برنامه وابسته درآمد ثابتي بدست ميآوردند و در حقيقت مهارتهاي فوقالعادهاي دارند. با اين حال، يك بازارياب فوق حرفهاي وابسته ويژگيهايي دارد كه او را از ديگر افرادي كه در اين زمينه كار ميكنند متمايز ميسازد.

يكي از مهمترين ويژگيهاي يك بازارياب فوق حرفهاي تشخيص و استفاده از فرصتهايي است كه ديگران نميتوانند آنها را ببينند و يا متوجه آنها نيستند.
يك بازارياب فوق حرفهاي بايد در استفاده از راهها و موقعيتهايي جديد كه درآمدزا هستند بينش و دور انديشي فوقالعاده داشته باشد. او بايد بتواند در روشهاي قديمي تنوع و تحول ايجاد كند. حتي در رابطه با حيطهاي كه براي معرفي كالاي وابسته آماده است.

شما هرگز نخواهيد شنيد كه بازارياب فوق حرفهاي بگويد:

همه چيز انجام شده است. او ميداند كه هميشه راهي ديگر براي سفر كردن وجود دارد و هميشه از بينش و بصيرت خود استفاده ميكند تا راهي را كه مناسب است پيدا و در آن سفر خود را آغاز كند.

خلاقيت يكي ديگر از نشانههاي بازارياب فوق حرفهاي است. توانايي ارائهي همان اطلعات قديمي در قالب جديد، راهي است كه ميتوان از آن طريق مردم را به موضوع علاقهمند كرد. سوپر بازاريابان ميدانند كه چگونه و از زواياي مختلف به كالاها بنگرند، راههايي براي نمايش و ارائه آنها برگزينند و سپس سراغ مخاطباني بروند كه با هر كدام از آن راهها و روشها هماهنگ است.

به اعتقاد يك بازارياب فوق حرفهاي، هميشه راهي ديگر براي جذب و جلب توجه مردم به سوي يك كالاي خاص و دستيابي به قشر بزرگتري از مخاطبان وجود دارد. سومين خصوصيت يك بازارياب فوق حرفهاي وابسته خواست و توانايي كنترل و اداره تكنولوژي است. اين بدين معنا نيست كه لزوماً بايد در اين زمينه به يك كارشناسي و متخصص تبديل شد. اما ميتوان اين گونه گفت كه بايد از فناوريها و تكنولوژيهاي موجود دانش و آگاهي كافي داشت تا بتوان در موقعيتهاي مناسب از آنها استفاده كرد. از اين كه در سايتهاي مختلف و در فرصتهاي گوناگون گزارشات، مقالات و تبليغات طبقهبندي شده داشته باشيد؛ ترس و ترديد به خود راه ندهيد.

زيرا با اين كار و از طريق اين لينكها و تبليغات ميتوان كالاي مورد نظر را به افراد مختلف شناساند و از اين طريق درآمد كسب كرد.

بازاريابان فوق حرفهاي هيچ وقت خود را عقب نميكشند چون ممكن است با ياديگري نكته يا موضوعي جديد بر درآمد خود بيفزايند. برعكس، آنها هميشه از چالش لذت ميبرند و منتظر روزي هستند كه در آن بتوانند اندكي بر دانش و آگاهي اينترنتي خود بيفزايند.

در آخر، اغلب يك سوژر بازارياب وابسته صبور و شكيباست و چون از يك فرآيند عقلي و منطقي استفاده ميكد برخواسته خود تا به نتيجه رسيدن آن اصرار ميورزد و از انجام هر كاري كه براي خلق و پرورش يك شبكه مطمئن وابسته و تقويت آن لازم باشد، كوتاهي نميكند.

اين بدان معنا نيست كه يك سوپر بازارياب وابسته مخالف كسب درآمد سريع است. بلكه بدين معناست كه وقتي يك سوپر بازارياب، با موقعيتي روبه رو ميشود كه از احساس ميكند رشد و شكوفايي آن نياز به چندين هفته يا ماه دارد، به سادگي از كنار آن نميگذرد. برعكس، يك بازارياب فوق حرفهاي از استراتژيهاي عملي و راهبردي استفاده ميكند تا بتواند موقعيتهايي را به كار بندد كه در زماني كه او مشغول فرصتهاي وقت گير اما نهايتاً با درآمدهاي كلان است بتوانند به سرعت براي او پول ذخيره كنند.

بازاريابان فوق حرفهاي وابسته انگشت شمارند، اما واقعيت اين است كه اگر ما شنونده باشيم ميتوانند ترفند كارشان را به ما بياموزند. در آخر، ممكن است آنها جرقهاي در ما روشن كنند كه ما را در مسير يك سوپر بازارياب وابسته شدن قرار دهد و به آن جايگاه برساند.

۲-۷- چگونه در جايگاه يك سوپر بازارياب وابسته تاثيرگذار بود.

يكي از نكاتي كه يك بازارياب فوق حرفهاي وابسته بايد بداند اين است كه شان و مرتبه او باعث شناسايي و به رسميت شناختن او در بين ديگر بازاريان ميشود و گاهي اوقات اين امكان را براي او فراهم ميآورد كه توجه و نظر شركتها و افرادي كه تمايل دارند در برنامههاي بازاريابي وابسته خود با او مشاركت داشته باشند به خود جلب كند.

در اينجا پيشنهاداتي راجع به اين موضوع كه چگونه شان و مرتبه شما به عنوان يك سوپر بازارياب وابسته ميتواند تاثيرگذار و حتي درآمدزا باشد، ارائه شده است.

اين شان و مرتبه تا حد زيادي متاثر از تجربه شماست. شما به دليل موفقيتي كه در بازاريابي وابسته كسب نموده ايد، ميتوانيد به راحتي جلوي اشتباهاتي را كه افراد تازه كار مرتكب آنها ميشوند بگيريد و اين كمك و راهنمايي به شما كمك ميكند تا آنها را در جريان يادگيري و كارآموزي خود به شما رجوع كنند و شما به عنوان يك بازارياب وابسته كاردان و برجسته شناخته شويد.

فوت و فن كار را بلد بودن و آن را به راحتي در اختيار ديگران قرار دادن كار خاصي انجام نميدهد اما بر شهرت شما در اين صنعت ميافزايد. شما هم چنين ميتوانيد به بهبود تصوير بازارياب وابسته كمك كنيد زيرا اين موضوعي است كه بسياري افراد بر روي كار ميكنند.

يكي ديگر از كارهايي كه يك سوپر بازارياب وابسته با شان و مرتبه بالا انجام ميدهد اين است كه بايد برنامههاي وابسته مختلفي را انخاب و برگزيند. تجربه نشان داده است كه هر سخني از موفقيت به سرعت در بين بازاريابان رواج مييابد.

به محض اين كه نام شما يا نام بازاريابي و شركت شما در دنياي تجارت جهاني پيچيده درخواهيد يافت كه روزهاي به دنبال فرصتهاي بازاريابي گشتن خاتمه يافته است.
در عوض، شركتها با پيشنهادات و مزاياي شغلي تلاش ميكنند تا شما را متقاعد سازند تا به كار تبليغ و آگهي آنها بپردازيد.

رسيدن به چنين جايگاهي ميتواند هم از نظر شخصي و هم از نظر حرفهاي مطلوب باشد و در آن ديگر نيازي نيست شما به دنبال كار برويد. بلكه ديگران بر حسب نيازي كه به شما دارند به سراغتان ميآيند.

به اعتقاد سوپر بازارياباني كه به ملاقات و معاشرت با مردم علاقه دارند، شما ميتوانيد حتي با گفتگو و سخنرني درآمد مازاد بدست آوريد.
با ارزش نامي كه جايگاه و مرتبه شما به عنوان يك سوپر بازارياب به وجود آورده است. غيرممكن نيست كه شما بتوانيد با شركت و سخنراني در كنفرانسها و ديگر همايشهايي كه مربوط به موضوع بازاريابي وابسته است درآمد هنگفتي كسب كنيد.

برگزاري كارگاهها و جلسات بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات مرتبط راه ديگري است كه شما ميتوانيد از طريق آن براي خود درآمد مازاد بسازيد. چون شما اساساً تلاش ميكنيد تا ديگر افراد را به انجام آنچه كه خودتان با موفقيت انجام داده ايد واداريد، ديگر نيازي نداريد تا براي تهيه اطلاعات و آماده كردن نكات كليدي براي سخنراني خود را به زحمت اندازيد.
از مزاياي ديگر اين كار، اين است كه شما قادر خواهيد بود تمامي هزينهها را پرداخت كنيد و هيچ هزينهاي بيپرداخت باقي نميماند.

تثبيت جايگاه و مرتبه خود به عنوان يك سوپر بازارياب وابسته يعني بهره بردن از فرصتهايي كه از طريق كلمات دهان به سراغ شما ميآيند. به علاوه ميتوان اين طور استنباط كرد كه همه چيز در دست شما نيست. در اين راه شان و مرتبه خود را ارتقا دهيد تا بيشتر در ميدان ديد قرار بگيريد.

به خاطر داشته باشيد كه هر كاري كه شما براي ارتقا و تبليغ خود انجام دهيد، لزوماً براي شما درهاي جديدي به سوي درآمدزايي بيشتر باز نميكند، اما احتمالاً معاملات بيشتر را سبب ميشود كه در وهله اول از شما يك سوپر بازارياب وابسته ميسازد.

با افزايش امكانات و گزينههاي خود، شما ميتوانيد تا چندين سال بعد براي خود درآمد چشمگيري تضمين كنيد.

 

۳-۷- افشاي تاكتيكهاي بازاريابي فوق حرفهاي وابسته

چه چيز باعث ميشود كه از يك كالاي مشخص، يك سوپر بازارياب صدها يا حتي هزاران فروش را به اتمام برساند در حالي كه شما در اتمام حتي ۵ معامله مشكل داريد؟ چرا پول سوپر بازاريابان وابسته از پارو بالا ميرود. در حالي شما تلاش ميكنيد با همان درآمد مختصر روزگار خود را سپري كنيد.
در رابطه با اين موضوع تعمق كنيد: شما هر دو كالاي يكساني را ميفروشيد. تنها تفاوت ممكن در روشها و تاكتيكهايي است كه به كار ميگيريد.
در اينجا روشها و تاكتيكهايي به متن اضافه كرده ام كه اگر شما ميخواهيد يك سوپر بازارياب وابسته شود بايد آنها را به كار گيريد. سعي كنيد آنها را در استراتژي و راهبرد خود بگنجانيد.

تاكتيك ۱: از اين شاخه به آن شاخه نپريد.

تقريباً تمام سوپر بازاريابان وابسته بدون استثنا مخاطبان گسترده و وفاداري دارند. آنها ترجيح ميدهند به جاي آنكه به دنبال مشتريان جديد در مكانهاي مختلف باشند، پيش از همه به مشتريان قبلي خود رسيدگي كنند و هنگامي كه محصول جديدي پا به بازار ميگذارد، اول از همه آن كالا را به آنها پيشنهاد بدهند. در مقابل اغلب بازارياباني كه كمتر موفق هستند در هزينهاي از موتور جستجوگري مانند Google استفاده ميكنند.

هز زمان كه قرار است محصول جديدي به بازار عرضه شود، آنها با هم يك وب سايت تبليغاتي به راه مياندازند و ميكوشند تا با استفاده از تبليغات «پرداخت با هر كليك» در موتورهاي جستجوگر حجم معاملات را به آن سمت سوق دهند.

اما اين روش، نواقص و كاشيهايي دارد: تقريباً بدون استثنا مردم خريدهاي بزرگ خود را از بازارياباني انجام ميدهند كه از قبل آنها را ميشناسند.
به همين دليل است كه بايد وقتي مسيري را انتخاب كرديد آن را تا انتها برويد و از اين شاخه به آن شاخه نپريد. در ابتدا، ليستي از كارها و معاملات خود تهيه كنيد و آن را براي هر كس كه ميشناسيد بفرستيد. اين دقيقاً كاري است كه بازاريابان فوق حرفهاي انجام ميدهند و اگر شما ميخواهيد فروش بيشتري داشته باشيد، بايد آن را انجام دهيد.

تاكتيك ۲: در هر زمان ممكن از بازاريابان فوق حرفهاي بياموزيد.

بسياري از سوپر بازاريابان وابسته در بين بازاريابان اينترنتي اسم و رسمي براي خود پيدا كرده اند. آنها همگي يك ويژگي مشترك دارند كه به آساني ميتوان آن را فراگرفت. شما ميتوانيد نام كاربري آنها را پيدا كنيد. شما ميتوانيد وبلاگهاي آنان را جستجو كنيد.

شما ميتوانيد به ليست پستي و ايميل آنها بپيونديد. شما ميتوانيد سايتهاي آنها را پيدا كنيد.
به شما توصيه ميكنم چند بازارياب فوق حرفهاي وابسته را به دقت زير نظر بگيريد و هر نكته كوچكي كه آنها ناخواسته به زبان ميآورند، در هوا بقاپيد. به ليست ايميل آنها بپيونديد و منتظر بمانيد تا آنها پيش فروش كالاهاي خود را آغاز كنند.

سوپر بازاريابان روشهاي متنوعي را برمي گزينند. هيچ كدام از اين روشها لزوماً روش و رهيافت صحيح و برتر نيست. اما شما ميتوانيد از هر كدام نكته جديدي بياموزيد چون اگر يك سوپر بازارياب از آنها استفاده ميكند احتمالاً آنها روشهاي موفقيتآميزي هستند.

تاكتيك ۳: صحبتها و شنيدهها را فراموش كنيد؛ به دنبال برتري و تفاوت آشكار باشيد.

حروف و صحبت فقط حروف و صحبت است. بسياري از بازاريابان اينترنتي از روشها و متدهاي مختلفي سخن ميگويند كه شما ميتوانيد به كمك آنها درآمد كسب كنيد.
آنها به شما خواهند گفت كه با استفاده از «عبارات تبليغاتي» گوگل به تبليغات بپردازيد يا ليستي تهيه كنيد و يا گزارشهاي ويروسي جمعآوري كند.

اگر چه ممكمن است بعضي از اين اطلاعات مفيد و منطقي باشند، اما به شما توصيه ميكنم كه هر آنچه را كه آنها ميگويند فراموش كنيد و اقدامات آنها را زير نظر بگيريد. اين، «برتري و تفاوت آشكار» ناميده ميشود. اگر چيزي موثر واقع شد، آنها تمايل دارند به طور مداوم از آن استفاده كنند در نتيجه مراقب اين اقدامات مفيد و سودمند باشيد و خود را از حرفهاي بيهوده دور نگه داريد.

تاكتيك ۴: با فروشندگان ارتباط دوستانه برقرار كنيد.

چه باور داشته باشيد چه نداشته باشيد، فروشنده خواهان موفقيت شماست. پس پيش از همه با او ارتباط برقرار سازيد و ببينيد كه آيا او راهنمايي و پيشنهادي براي شما در رابطه با فروش كالاها دارد يا خير. به خاطر داشته باشيد كه او صحبتهاي بسياري در اين رابطه (مخصوصاً در رابطه با خريدهاي بزرگ) خواهد داشت و دانش و اطلاعات خوبي از تاكتيكهايي كه استفاده ميكنند در اختيار دارد.

نتيجه گيري

بازاريابان فوق حرفهاي وابسته از تاكتيكهايي استفاده ميكنند تا بتوانند به كمك آنها هر چه بهتر به ارائه خدمات و كالاهايشان بپردازند. اما كاري كه هميشه آنها انجام ميدهند اين است كه راهي را به طور مداوم ادامه ميدهند. آنها ليستهايي تهيه ميكنند، تالارهاي اينترنتي بحث و گفتگو به راه مياندازند و پيش از پخش كالا به مخاطبان خود رسيدگي و از آنها اطمينان حاثل ميكنند.

۴-۷- مطالعه و بررسي زندگي افراد موفق در بازاريابي فوق حرفهاي وابسته

يكي از بهترين راهها براي يادگيري بازاريابي وابسته پيگيري و پيروي از افرادي است كه در اين زمينه موفق بوده اند. به جاي آن كه به خريد كالاهاي آنها مبادرت ورزيد –كه اين هم فكر خوبي است- ميتوانيد به برسي آنچه كه اكنون آنها در حال انجام آن هستند بپردازيد.
در اينجا، اطلاعات مختصري راجع به دو نام بزرگ در صنعت بازاريابي فوق حرفهاي آورده شده است. اگر شما اين اطلاعات را بخوانيد و مو به مو به آنها عمل كنيد، فنون و نكاتي دستگيرتان ميشود كه ميتوانيد بار ديگر كه تصميم به فروش كالا گرفتيد آنها را به كار بنديد.

– آندرو فوكس

اگر با نام آندرو فوكس آشنا نيستيد بايد بگويم كه او يكي از اشخاصي است كه همه به دنبال اويند. او به زودي به نامي بزرگ در بازاريابي اينترنتي بدل خواهد شد. از او، با تنها بيست و يك سال و تحصيلات دبيرستاني دعوت شد تا در «سوپر كنفرانس اينترنتي» سال ۲۰۰۲ سخنراني كند.
او تا آن زمان جوانترين سخنراني بود كه اين افتخار نصيبش شده بود و حتي در آن سن و سال و بدون هيچ مدرك دانشگاهي، در كار خود بينظير بود.

اين بايد درس عبرتي باشد براي هر كس كه در صلاحيت خود شك دارد:

هيچ چيزي وجود ندارد كه به شما بگويد بايد در فلان رشته متخصص و يا يك بازارياب وابسته موفق شويد.
آندرو تجارت خانههاي بزرگ و موفقي به راه انداخته است كه بعضي از آنها هيچ ربطي به بازاريابي اينترنتي ندارد. به عنوان مثال، او براي مردم انگلستان يك سايت تاريخ نگاري و پيام گذاري به راه انداخته است.

آندرو علاوه بر فروش كالاهاي خود، اقدام به فروش كالاهاي بسيار ديگري كرده است. او در مصاحبهاي گفت كه تنها در يك ماه از اين طريق ۴۶۰۰۰ دلار به دست آورده است. اگر چه وقتي او كار خود را شروع كرد مانند بسياري افراد ديگر مجبور بود ۱۶ تا ۱۸ ساعت در روز به انضمام تعطيلات آخر هفتهها كار كند. شما هم اگر ميخواهيد موفقيتي مانند موفقيت آندرو به دست آوريد بايد سخت كار كنيد.

– اون چيا

امروزه، اون چيا به يك شخصيت برجسته در بازاريابي اينترنتي بدل شده است. اما نيازي نبود كه آن را به شما بگويم. شما احتمالاًچيزهايي راجع به او شنيده ايد.
در واقع، اگر يكي از محصولات او را كه راجع به بازاريابي اينترنتي است خريداري نمايد، ضرر نكرده ايد.
آنچه كه ممكن است درباره اون چيا ندانيد اين است كه او يك بازارياب اينترنتي موفق هم هست. در حقيقت، به گفته كساني كه در اين زمينه كار ميكنند، او اكنون برترين بازارياب اينترنتي و وابسته در جهان است.

او برخلاف بسياري از بازاريابان وابسته به استراتژيهاي معمول و چندين ساله اكتفا نميكند. در عوض او از هر روشي در كار خود استفاده ميكند و شما با شيوهها و تاكتيكهايي رو به رو ميشويد كه قبلاً آنها را نديده ايد.

به عنوان، يكي از چيزهايي كه اون در كلاسهاي بازاريابي وابسته خود به مخاطبان آموزش ميدهد اين است كه چگونه در سايتهاي برجستهاي چون CNN، Google، Yahoo و ديگر سايتهاي پر بازديدكننده، بدون پرداخت هيچ گونه هزينه جايي براي خود باز كرد. او هم چنين كسب درآمد بدون استفاده از روشهاي معمول مانند PPC، SEO را به آنها ميآموزد.

او هم چنين از تاكتيكهاي زير براي انجام معاملات و خريد كالا استفاده و آنها را آموزش ميدهد:

۱) استفاده از «رشوه هاي اخلاقي» در موزه خود

۲) ارائه و قرار دادن كالاها در سايتهاي شلوغي كه ۹۹% بازاريابان از آن اطلاع ندارند.

۳) هدايت مردم به EBAY براي تبليغ كالا

۴) استفاده از سايتهاي گمگشته براي كسب درآمد

اون تاكتيكهايي را به كار ميبندد كه خستهكننده و عادي نيستند. اگر تاكنون از اين روشها استفاده نكرده ايد بد نيست شانس خود را بيازماييد. و به اين خاطر، جداً به شما توصيه ميكنم كه اگر ميخواهيد بر دانش خود در زمينه بازاريابي وابسته بيفزاييد و راهنماييهايي او را دقيقاً به كار بنديد.

نتيجه گيري:

هم اون و هم آندرو بازارياباني مستعد با موفقيتهاي تاريخي هستند. اگر شما هم ميخواهيد به عنوان يك بازارياب وابسته موفق باشيد، بايد پيشنهادات و راهنماييهاي آنان را بررسي كنيد، سپس سرلوحه كار خود قرار دهيد و به كار بنديد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true