مشتری برای ما - راز نوشتن تبليغاتي - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مشتری برای ما

تا چه قدر مايل ايد به راز نوشتن تبليغاتي دست يابيد که مشتريان را به شدت مانند جذب برادههاي آهن به آهنربا به سايت شما جذب کند؟
پس به دقت متن زير را بخوانيد.
نوشتن چنين تبليغي تنها به اندکي دانش و ابتکار نياز دارد. هرکسي ميتواند اين کار را انجام دهد، حتا شما!

اين کار به سادگي و با اجرا کردن دستورات زير امکانپذير است. افراد زيادي در اينترنت وجود دارند که ميتوان از آنها ياري گرفت.از آن جمله ميتوان بهJoe Vitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناس در نوشتن تبليغات هستند.

در اينترنت گشتي بزنيد و دست نوشتههاي اين اشخاص را پيدا کنيد.

در حاليکه تبليغات را ميخوانيد از خود بپرسيد:

«چه چيزي اين تبليغ را از ساير تبليغها اينچنين متمايز کرده است؟» اگر اين کار را ادامه دهيد، کليد جادويي موفقيت آنها را خواهيد يافت.

چيزي که در حين خواندن اين متنها با آن روبه رو ميشويد، ترفندي است که آنها براي فروش محصولات خود از آن استفاده ميکنند. ترفند زيرکانه ي آنها اين است…..
همه ي آنها يک عنوان جذاب و گيرا دارند و به دنبال آن متني ميآيد که بيننده را به خواندن ادامهي متن ترغيب ميکند. شما به هيچ وجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهيد شد. اين همان ترفند سادهاي است که آنها به کار ميبرند. ولي براي بار اول نوشتن چنين متني کار چندان سادهاي هم نيست.

نوشتن متني که فروش شما را مثل آب شدن يخ در آفتاب گرم تابستان سرعت ببخشد، به کمي تمرين و اطلاعاتي درباره ي طرز رفتار مردم نياز دارد. چند مورد از اين اطلاعات را به زودي برايتان بازگو خواهم کرد.

چند دقيقه فکر کنيد، از بين سايتهايي که به طور پراکنده و سريع آنها را مرور کرده ايد چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالب ترغيب کرده است؟

پس هميشه قبل از اين که سايتي را طراحي کنيد، به خاطر داشته باشيد که هرگز نماي ظاهري سايت به تنهايي مشتريها را جذب نميکند، چون آنها ظاهر سايت را تنها وقتي دوست دارند که عبارات و کلمات شما آنها را قانع کند.
من در مورد تبليغات الکترونيکي ابتدا مبلغي را براي نوشتن يک تبليغ جذاب و گيرا هزينه ميکنم و اگر چيزي باقي بماند براي طراحي گرافيکي سايت خرج ميکنم.

آيا تا به حال با بسياري از سايتهاي زيبا روبه رو نشده ايد که حتا در فروش يکي از کالاهاي کوچک خود ناتوان هستند؟ فکر ميکنيد چرا چنين اتفاقي ميافتد؟ چون بيشتر آنها فقط طراحان گرافيکي هستند و از نوشتن تبليغات چيزي سر در نميآورند.

کساني که فکر ميکنند بعد از اين که سايت را روي اينترنت قرار دادند، ميليونها نفر به سمت آن هجوم ميآورند، سخت در اشتباه هستند.آنها تجربه ي سختي را پشت سر خواهند گذاشت و در نهايت خواهند فهميد که اشتباه بزرگي مرتکب شده اند!

ممکن است شخصي با اين توصيفات را بشناسيد و يا خودتان دچار چنين سرنوشتي شده باشيد، ولي نا اميد نباشيد هنوز فرصت براي جبران باقيست!

بهتر است ابتدا ياد بگيريد چگونه يک تبليغ گيرا و جذاب بنويسيد و در وقت و هزينه خود صرفهجويي کنيد. من بسيار توصيه ميکنم که ابتدا بر روي نوشتن تبليغ، تمرين کنيد. سپس پيش از اينکه پول خود را براي ثبت دامنه و اجارهي فضا، برنامه نويسي و طراحي آن خرج کنيد، آن را آزمايش کنيد و وقث و هزينه ارزشمند خود را بيشتر از اين هدر ندهيد!
اکنون قبل از اين که وب سايت بعدي را طراحي کنيد، “ساختار” نوشتن يک تبليغ گيرا را توضيح ميدهم:

روش نوشتن يک تبليغ گيرا براي سايت

با اين که پيشتر نيز آن را توضيح دادم به خاطر اهميت آن دوباره يادآوري ميکنم که بيشتر نيروي خود را روي نوشتن تبليغ و نه طراحي گرافيکي سايت و زيبا نمودن آن صرف کنيد. به عبارت ديگر هرگز تصاوير و طراحي گرافيکي باعث برانگيختن تمايل مشتريان به خريد از سايت نميشود .

۱- در عنوان تبليغ بايد اطلاعات بيشتري در اختيار مشتريان خود قرار دهيد.

تنها چند لحظه فرصت داريد تا توجه بازديدکنندگان را جلب کنيد و آنها را به خواندن ادامهي آن ترغيب کنيد. تيتر شما بايد در خواننده براي دانستن مطالب بيشتر، کشش ايحاد کند. عناوين داراي عبارات منفي به طرز باور نکردني اين مقصود را برآورده ميکنند. براي مثال:
عبارت منفيStop being internet marketing failure هر خريدار اينترنتي را به سمت خود جذب ميکند و يا جملهي Discover 10 vital things to do right now کمک ميکند تا بيننده به خواندن بقيه متن ترغيب شود. با اين کار يک عبارت منفي به نتيجه مثبت ميانجامد.

و يا اين نمونه “آيا تا به حال دربارهي به دست آوردن دوبارهي سرمايه خود فکر کرديد؟” که شما را به خواندن ادامهي آن هدايت ميکند؟ شکي نيست که مردم به طور طبيعي با عنوانهاي منفي به متن جذب ميشوند. چرا؟ چون بيشتر مردم به همين شکل برنامهريزي شدهاند. چيزهايي مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بيشتر خاطرات منفي آنهاست تا خاطرات مثبت. از عنوانهاي منفي استفاده کنيد و به اين ترتيب افراد زيادي را به سمت خود جذب کنيد.

۲- تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهيز کنيد.

اين کار در خواندن پيام شما وقفه ايجاد ميکند و خواندن آن را کند ميکند. از حروف درشت براي تاکيد روي مطالب و از خط کشيدن زير کلمات براي تاکيد بيشتر استفاده کنيد. عنوان را با کلماتي به اندازهي ساير کلمات آغاز کنيد.

۳- متني گيرا و جذاب بنويسيد.

مردم را مورد خطاب قرار دهيد و به گونهاي بنويسيد که با اشتياق مطالب را دنبال کنند. براي شروع ميتوانيد از ساختار تبليغات يکي از اجناسي که آن را خريدهايد استفاده کنيد.

۴- مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با يکديگر بنويسيد.

اگر اين نکته را رعايت نکنيد، مطمئن باشيد مشتريان زيادي را از دست خواهيد داد. از نوشتن تبليغات طولاني نترسيد. اگر آن را به درستي تنظيم کنيد و بنويسيد، بينندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در اينجاست که فکر کنيم تبليغ طولاني مانع موفقيت ماست. اگر آن را صحيح بنويسيد حتا يک تبليغ ۱۰ صقحهاي خيلي بهتر از يک تبليغ کوتاه عمل ميکند.

۵- تبليغات تمام محصولاتي را که ميخريد جمع آوري کنيد.

آنها را نگهداري کنيد و بعدها از آن استفاده کنيد. وقتي ميخواهيد يک تبليغ بنويسيد، جملاتي از آن را که مناسب به نظر ميرسد انتخاب کنيد و آنها را با نوشتهي خودتان بياميزيد. برخي از کلمات جملهها را تغيير دهيد و دوباره آن را مرتب کنيد. در پايان يک نوشتهي عالي و قوي خواهيد داشت!

۶- هربار که کالا يا خدمتي را ميفروشيد، از مشتريان خود بخواهيد که ميزان رضايت خود را از خريد در دفاتر شما ثبت کنند.

آنها را در تبليغات خود قرار دهيد. تاييد آنها براي موفقيت شما اهميت دارد و اعتبار قابل قبولي را براي شما به ارمغان ميآورد. تبليغ شما بدون توصيه و تاييد ديگران کامل نميشود. حتا اگر در گرفتن تاييديه از مشتريان خود دچار مشکل هستيد، ميتوانيد در مقابل دريافت رضايتنامه، محصولات و خدمات خود را به رايگان در اختيار مشتري قرار دهيد.

۷- يک نکته بسيار مهم؛ متن شما بايد بدون خطا باشد.

حتا ممکن است وجود يک حرف يا کلمهي اشتباه و يا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهام بنويسيد. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتيجه مشتريان زيادي را از دست خواهيد داد.

۸- نوشتن يک متن تاثيرگذار و کارا با يک بار تلاش به ثمر نميرسد.

متن خود را يک روز بنويسيد و روز بعد دوباره آن را بررسي کنيد. ميبينيد که نياز به بازنويسي دارد. نوشتن و تکميل يک متن ممکن است ۳۰ روز طول بکشد. اگر افزايش ميزان خوانندگان و در نتيجه خريداران را در نظر بگيريد، به اهميت صرف کردن وقت براي نوشتن اين متن پي ميبريد.
بعد از اين مراحل شايد فکر کنيد که ميتوانيد يک متن عالي بنويسيد و فروش موفقي داشته باشيد.

البته هميشه چنين نيست. نکاتي ومجود دارد که بايد بدانيد تا صد در صد به موفقيت برسيد:

از دوستان خود بخواهيد تا متن شما را بررسي کنند.
به آنها بگوييد که هرگونه اشتباه نوشتاري، دستوري و يا ابهامي در جملات و عبارات و يا هر گونه اشکال ديگر که در آن ميبينند به شما اطلاع دهند. از آنها بخواهيد که اين کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعي کنند چيزي را از قلم نيندازند. به آنها بگوييد اگر اشتباهتان را به شما بگويند، از آنها رنجيده خاطر نخواهيد شد و اين کار آنها براي شما چه قدر ارزشمند است. اين روش کمک فوقالعادهاي براي نوشتن يک متن عالي و گيراست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true