واژه نامه-بازاریابی عمودی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
واژه نامه-بازاریابی عمودی

به تعبیر ساده بازاریابی عمودی، پیش رفت هدف مند در صنایع خاص معنا می‌شود. هزینه‌های این نوع بازاریابی بسیار گزاف است.

در صنایعی که رقابت تنگاتنگ وجود دارد، بازاریابی عمودی می‌تواند راه حل‌های نو و درهای تازه پیش روی صاحبان مشاغل بگشاید.

بیش تر بازارهای خوب از سوی غول‌های نرم افزاری به رسمیت شناخته نشده اند. یک طراح خلاق ممکن است راه‌های ساده‌ای برای توسعه شاخه شناخته شده‌ای از یک صنعت خاص پیدا کند. افزون بر این اغلب مصرف کنندگان تمایل کمی برای کار کردن با برنامه‌های خاص دارند.

آنها بیشتر دوست دارند با نرم افزارهای شخصی که مخصوص شرکت‌های کوچک تر است کار کنند مصرف کنندگان بیش تر از شرکت‌هایی خرید می‌کنند که با خواسته‌ها و صنایع مورد نیاز مشتری آشنا باشند. صنایع حرفه‌ای مایلند که تامین کنندگان نیازهای آن‌ها را بشناسند. گاه یک پیشنهاد یا یک نظریه مکمل می‌تواند با کمی دوراندیشی برنامه‌های عمومی یک بازار یا صنعت خاص را توسعه دهد. تغییرات کوچکی در توزیع می‌تواند نتایج مهمی را در یک صنعت خاص بوجود آورد.

فرصت های خاص

اگر شما بتوانید به درخواستی که از سوی یک صنعت خاص طرح شده است، پاسخ مناسب دهید، فرصت‌های بی شماری از سوی آن صنعت به وجود خواهد آمد. فرصت‌های بی شماری برای هدف گیری تدریجی بازار به منظور ارایه روش‌های مشخص در یک صنعت یا بازار خاص وجود دارد.

در حالی که برخی از درخواست‌ها هدف خاصی دارند، بیش تر درخواست‌های عمومی با کمی ابتکار می‌تواند در یک صنعت یا بازار خاص، موثر واقع شود. در یک مثال قابل لمس می‌توان از نرم افزار خاص MSA Herp نام برد.

MSA Herp یک نرم افزار خزنده شناسی است که اطلاعات مهمی را درباره زندگی، عادات، خوراک و دیگر ویژگی‌های مارها و سوسمارها در بر دارد. این نرم افزار شامل اطلاعات فروشگاه‌های حیوانات دست آموز، باغ وحش‌ها و پارک‌های ایالتی است که اطلاعات بسیار سودمندی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد. به دلیل فراهم کردن نظرات خاص مشتریان، این برناه در حوزه اختصاصی خود به یکی از مراجع اساسی تبدیل شده است. نرم افزاری که درخواست‌های زیادی داشته باشد، می‌تواند ویژگی‌های مورد نظر افراد بسیاری را برآورده کند.

در این حالت یک ویرایشگر HTML به راحتی می‌تواند بازار آموزش یا برنامه‌ی عمومی استفاده از یک نرم افزار پرطرف دار را در یک صنعت خاص همانند فروشگاه خرده فروشی یا دفتر وکالت پوشش دهد.

بازاریابی عمودی و کمپایل شرطی

تغییرات کدها و به کار بردن فوت و فن‌هایی در برنامه نویسی همانند «کمپایل‌های شرطی» می‌تواند به فراهم کردن یک بازار خاص کمک کند. این کمک تنها می‌تواند شامل تغییر در اصطلاحات فنی یا ارایه‌ی تصویری برنامه باشد.

این ایده به شما کمک می‌کند تا بتوانید به درخواست‌های منحصر به فرد مشتریان خاص پاسخ‌های به موقع و سودمند دهید. اگر فکر تازه‌ای در سر ندارید باید آن را به وجود آورید. عده‌ای از مشتریان را که از شما خرید کرده اند، در نظر بگیرید. تنی چند از آن‌ها را انتخاب و از آن‌ها دلایل استفاده از برنامه‌ی تولیدی خود را سوال کنید. پاسخ‌های آن‌ها ممکن است شما را شکفت زده کند. با صحبت کردن با مشتریان موجود و بهره گیری از نظرات آن ها، شما می‌توانید مصرف کنندگان جدیدی پیدا کنید و راه‌های دست یابی به مشتریان آینده را که تاکنون در نظر نگرفته بودید، پیدا کنید.

به منظور هدف قرار دادن موثر بازارهای عمودی، اغلب تمام آن‌ها احتیاج به تغییرات دارند. با دنبال کردن رابطه‌ی مناسب تبادل و فهرست اسامی .netها می‌توانید برای دست یابی به این بازارها تلاش کنید.

راه حل‌های نرم افزارهای عمومی ابتکارهای مخصوص انجمن‌های مجازی هستند که به ترویج و تبلیغ محصولات شما کمک می‌کنند. با عضو شدن یا راه اندازی یک انجمن آنلاین، مخاطبان بسیار و یا حتی یک پایگاه کاربردی قدرت مند برای پژوهش شما فراهم می‌شود. صفحات وبی را در نظر بگیرید که در خصوص یک صنعت خاص طراحی شده باشد. این صفحات می‌توانند در ارایه‌ی صنایع مورد جست و جو و موضوعات مرتبط با آن کمک کند. از دیگر راه‌های موثر در دست یابی به بازارهای هدف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تایید مشتری شامل جزییات به کارگیری تولیدات شما در صنایع خاص.

توضیح درباره‌ی این که چه طور یک برنامه‌ی تولیدی شما می‌تواند مشکل مشخصی را در یک صنعت خاص حل کند یا بهبود بخشد. ارایه‌ی یک راه حل عمومی برای یک مشکل عمومی که به مشتریان کمک کند، مشکلات خود را در هر روز به روشی مناسب حل کنند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true