روش های عمده در تبلیغات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
روش های عمده در تبلیغات

ابتدا باید چند كلمه درباره نحوه نوشتن متن تبلیغاتی حرف بزنیم. مرور راههای مختلف برای ارایه تبلیغات؛ اگر چیزی درباره نحوه نوشتن متون تبلیغاتی ندانیم، كاری بیفایده است. نوشتن متن تبلیغاتی یك مهارت است.

جنبه های مختلفی وجود دارد كه باید به آنها فكر كنیم و از آن جمله میتوان به مواردی نظیر واژگان، گرافیك، ترتیب قرار گرفتن واژه ها در كنار عناصر گرافیكی، رنگبندی، برداشت مخاطب از آگهی و نیز جا و مكان آگهی اشاره كرد.
تبلیغات ضعیف میتواند چنان ضربهای به شما بزند كه در صورت عدم تبلیغ با آن مواجه نخواهید شد. بنابراین، حتماً برای نوشتن نخستین تبلیغات خود با دیگران مشورت كنید و از آنهایی كه تخصص دارند كمك بگیرید.

چه باید نوشت؟

در تبلیغ چه باید نوشت؟ پاسخ دادن به این پرسش درگرو عادات نوشتاری و نوع خواندن مشتریان كنونی و بالقوه شما است. بنابراین، انجام یك بازار پژوهشی در این مرحله میتواند به شما كمك شایان توجهی كند.

با كاربرد متدهای ساده در این عرصه میتوان به نكات ارزشمند و مفیدی دست یافت. پیش از آنكه متن تبلیغاتی خود را تولید كنید، به این نكته بیندیشید كه شما چه موضع یگانه و ویژهای برای فروش دارید. در واقع باید به این نكته برسید كه بدانید چه ویژگیهای منحصر به فردی دارید و باید آنها را به چه كسانی برسانید.

به خاطر داشته باشید كه یكی از اشتباهات آگهینویسان این است كه آگهی را برای خودشان مینویسند نه برای مشتریان موجود و بالقوه.
آگهی شما باید به وضوح منافع موجود در محصول یا خدمت شما را به مشتریان نشان دهد نه منافع آن را به خود شما.

پس بنابراین، منافع بالقوه را به وضوح برای مشتریان ترسیم كنید مثلاً به مواردی چون دسترسی آسان، قیمت پایین، كاربرد ساده و به دوام محصول خود اشاره كنید.

آگهی شما باید به این سؤال مشتری جواب بدهد: <به چه درد من میخورد؟>

آگهی شما همچنین باید به مشتری نشان بدهد كه در مرحله بعد چه كاری باید انجام دهد و چطور آن كار را انجام بدهد. به عنوان مثال با كه باید تماس بگیرد و چطور؟

روش های تبلیغ

بروشور:

بسیاری از نرمافزارهای نشر رومیزی و واژهپرداز قادرند بروشورهای اكوردئونی سه لتی درست كنند (۵/۸ *۵/۱۱ اینچ) اگر بروشورهای دارای اطلاعات مفید، درست طراحی شوند، بسیار از نظرتبلیغاتی مؤثر هستند. این بروشورها به تدریج در حال تبدیل شدن به یك روش عمده تبلیغاتی هستند.

تبلیغات پستی:

تبلیغاتی كه بهطور مستقیم از طریق پست برای مشتریان فرستاده میشوند، كاملاً میتوانند با ماهیت و نوع نیاز مشتریان در ارتباط باشند. شما میتوانید یك فهرست ثابت از مشتریان كنونی و یا از مشتریانی كه میتوانند مخاطب بالقوه شما باشند، تهیه كنید. این كار را میتوانید از طریق جمعآوری كارتهای ویزیت دنبال كرده و مدام لیستی را كه از این طریق تهیه كردهاید، به روز كنید، چرا كه همواره در چنین مواردی این خطر بالقوه وجود دارد كه لیست شما قدیمی شود. بنابراین همیشه درصدد اصلاح آدرسهایی باشید كه برگشت خوردهاند در استفاده از فهرست پستی به دلیل هزینههایی كه در بردارد، همیشه باید محتاط بود. ضمناً فراموش نكنید كه مشتریان را نباید با اطلاعات فراوان، بمباران كرد.

پیام از طریق ایمیل:

استفاده از ایمیل برای تبلیغ یكی از شگفتانگیزترین راههایی است كه پیامهایتان را به دیگران برسانید. در مواردی كه از ایمیل استفاده میكنید، در انتهای ایمیلهایتان امضا بگذارید. در حال حاضر این امكان در بستههای نرمافزاری هست كه امضایتان را برای تمام ایمیلهایتان پیوست كند.

مجلات:

آگهیهای مجلهای میتوانند بسیار گران تمام شوند. دنبال مجلاتی بگردید كه عمدتاً صنعت مورد نظر شما را پوشش میدهند، چنین مجلاتی در واقع بر روی مشتریان و بازار مورد نیاز شما تمركز دارند. در چنین مواردی هم میتوانید آگهی بدهید و هم بتوانید به جای آگهی از یك مقاله كوتاه استفاده كنید.

خبرنامه:

خبرنامه ها برای انتقال ماهیت سازمان و خدمات آن ابزارهای بسیار مؤثری هستند. اگر از خبرنامه میخواهید استفاده كنید ابتدا با یك مشاور در مورد طرح اولیه و لیآوت آن مشورت كنید. امروزه این امكان وجود دارد كه با استفاده از نشر رومیزی كارهای جذابی در این زمینه ارایه كنید و كار هم ارزان تمام شود.

روزنامه های عمده محلی:

تقریباً همه روزنامههای عمده محلی را میخوانند. شما میتوانید از طریق آگهی یا نامه به سردبیر و یا با استفاده از یك روزنامهنگار كه برایتان مطلب تبلیغی تهیه كند، فعالیتهایتان را در روزنامه منعكس كنید. این نوع از آگهیها گرانقیمت هستند. خود روزنامهها هم میتوانند برای اینكه چطور و كجا آگهی بدهید، مشاوران خوبی باشند. زمان آگهی دادن هم بسیار مهم است و این امر به عادات خرید مشتریان مربوط میشود.

روزنامههای كاملاً محلی:

این نوع روزنامهها قدرت روزنامههای عمده را ندارند، اما فراموش نكنید كه به هر حال میتوانند به شما و مشتریان شما نزدیك باشند. گروههای بحث آنلاین و اتاقهای گفتوگو: اگر در بحثهای آنلاین اینترنتی و در اتاقهای گفتوگو (چترومها) حضور یابید، مثل استفاده از ایمیل برای تبلیغ، برای معرفی شركت و فعالیتهایتان مفید است.

اما فراموش نكنید كه گروههای شركتكننده در بحثهای آنلاین و نیز در اتاقهای گفتوگو، اساساً به شدت در برابر تبلیغات مستقیم واكنش نشان میدهند و به جز این دارای مقررات ریشهداری هم هستند. وقتی به چنین گروههایی برای مباحثه میپیوندید با مدیر جلسه از قبل تماس بگیرید تا با مقررات بحث آشنا شوید.

پوسترها و تابلوهای اعلانات:

پوسترها اگر درجاهایی نصب شوند كه مشتریان شما واقعاً آنها را ببینند بسیار مفید هستند. اما خودتان تا به حال چقدر پوسترها و تابلوهای اعلانات را واقعاً تماشا كردهاید.

اتفاقاً بهترین جای نصب پوسترها همین تابلوهای اعلانات است. به شرط اینكه در جای مناسبی باشد و پوسترها هم به سرعت با پوسترهای خوشرنگ دیگر عوض شوند و كاملاً هم در معرض دید رهگذران باشند.

فقط یادتان باشد كه بعضی از شهرداریها درباره ابعاد پوسترهایی كه بر روی تابلوهای اعلانات قرار میگیرد، مقرراتی دارند كه باید آنها را رعایت كنند.

تبلیغات رادیویی:

یكی از بزرگترین مزیتهای تبلیغات رادیویی این است كه ارزانتر از تبلیغات تلویزیونی است و مردم كماكان به رادیو گوش میكنند بهخصوص وقتی كه در حال رانندگی هستند. مبنای محاسبه تبلیغات غالباً تعداد دفعات پخش، مدت پخش و زمان پخش است. یكی از مهمترین موارد برای پخش تبلیغ از رادیو این است كه زمان پخش آن با زمان گوش دادن مشتریان به رادیو همزمان باشد.
بازاریابی از راه دور (این روش تازه در حال اوج گرفتن است).

تبلیغات تلویزیونی:

خیلیها به دلیل گران بودن تبلیغات تلویزیونی، استفاده از آن را در دستور كار خود قرار نمیدهند. تبلیغات تلویزیونی از انواع دیگر تبلیغات گرانتر است. مبنای محاسبه نرخ آگهی در تلویزیون هم همان موارد مطرح در رادیو است.

صفحات وب:

تبلیغات در محیط وب اكنون به روش رایجی تبدیل شده است. آگهی و تبلیغ در محیط وب به تجهیزات و تخصص ویژه نیاز دارد كه از جمله آنها میتوان به دسترسی به كامپیوتر، داشتن سرویس اینترنتی، انتخاب نام سایت، ثبتنام برای دامنه، طراحی گرافیك و در نظر گرفتن امكان فروش آنلاین اشاره كرد. تبلیغ وبسایت و مطرح ساختن آن از طریق موتورهای جستوجو و نیز روزآمد نگاه داشتن سایت از جمله مواردی است كه در این عرصه باید به آن توجه داشت.

راهنمای تلفن مشاغل:

اگر شغل شما در ردیف مناسب خودش وارد شود، آنگاه میتوان آگهی دادن در راهنمای تلفن مشاغل را مؤثر دانست. نكته مهم دیگر در این زمینه این است كه نام شركت شما هم بالاخره باید به خوبی گویای نوع محصولات و خدمات شما باشد.

فعالیت تبلیغی از طریق رسانهها (خبرنگاران، گزارشگران و غیره):

مقالاتی كه مینویسید:

آیا چیزی در شركت و فعالیت شما هست كه تأثیری قوی داشته باشد. اگر پاسخ مثبت است، نشریات محلی را تجربه كنید و در مقالهتان چیزهایی را بیاورید كه حول همان تأثیر قوی باشد و با مخاطب رابطه برقرار كند.

پوشه حاوی اطلاعات شغلی:

استفاده از پوشه حاوی اطلاعات شغلی برای در اختیار رسانهها قرار دادن یك روش مفید تبلیغاتی است. این پوشهها غالباً حاوی اطلاعات و تصاویر مربوط به یك شغل است كه محصولات و خدمات شركت را معرفی میكند و با اظهارنظرهای مشتریان راضی از محصولات یا خدمات همراه است.

بیانیههای خبری:

بیانیههای خبری راجع به یك رویداد به رسانهها نوعی هشدار میدهند تا نظر آنان برای پوشش خبری رویداد مربوطه جلب شود. عناصر خبری نظیر كه، چه، كجا، چرا و چه وقت غالباً در این بیانیهها وجود دارد و بعضی وقتها هم به همراه عكس به روزنامهها فرستاده میشوند تا كار پوشش خبری آسانتر صورت گیرد.

سایر فعالیتهای تبلیغی

گزارشهای سالیانه:

گزارشهای سالیانه بیشتر برای سهامداران منتشر و توزیع میشوند و غالباً با مرور فعالیتهای سالیانه، چالشها و موقعیت مالی شركت همراه هستند.

همكاری یا بازسازی استراتژیك:

اگر شركت شما درگیر همكاری با شركتی دیگر است و یا در حال بازسازی استراتژیك خود میباشد، حتماً آن را صریحاً اعلام و تبلیغ كنید.

شبكهسازی:

اگر با همنسلها، سازمانهای حرفه و كسانی نظیر آموزشگرها، مشاوران، عرضهكنندگان و كسانی در خارج از شركت خود در ارتباط هستید، آن را اعلام و تبلیغ كنید.

استثناییها:

دیدهاید خیلیها بر روی قلمها و تیشرتها و فنجانهای قهوه و غیره تبلیغات میكنند. این تبلیغات هنگامی مؤثر واقع میشود كه مشتریهای استثنایی و ویژهای داشته باشند البته هزینه تولید و ارسال برای این مشتریان استثنایی هم، هزینهای قابل اعتنا خواهد بود.

معرفی:

شما احتمالاً در رشتهای تخصص دارید. راههایی پیدا كنید كه بتوانید در سمینارها ولو به صورتی مختصر فعالیت و تخصصتان را ارایه كنید. معرفی در عرصههایی چون نمایشگاههای تجاری، سمینارها، نشستهای اتاق بازرگانی و گردهمایی مناسب است. حتی اگر پانصد بروشور توزیع كرده باشید و فقط پنج نفر با شما ارتباط بگیرند، كارتان موفق بوده است، هر چند ممكن است خودتان را به ۳۰ نفر معرفی كیند و از پانزده نفر آنها جواب بگیرید.

ارتباط با طرفهای اصلی:

سعی كنید از هر بخشی كه با آنها سروكار دارید، دست كم با یك نفر در تماس باشید و او را فقط سالی یك بار به ناهار دعوت كنید. ارتباطات غیررسمی گاهی بسیار پرقدرت عمل میكند.

رویدادهای ویژه

اعلام یك برنامه مهم، اعطای یك جایزه ویژه و مواردی از این دست هم جزو روشهای تبلیغی خوب به شمار میآیند.

پیشنهادات ویژه

ارایه كوپن برای خرید، دادن تخفیفهای ویژه و فروشهای استثنایی هم از جمله روشهایی است كه در تبلیغات رایج است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true