اقتصاد نابسامان و تبلیغات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اقتصاد نابسامان و تبلیغات

نوشته‌ی آپریل دان-كن برگرفته از سایت About Com

چرا باید در ركود اقتصادی برای پیشرفت كار خود در آینده، تبلیغات كنیم؟

در ركود اقتصادی، یك شركت برای كاهش هزینه‌های خود در اولین اقدام دست به كاهش بودجه‌ی تبلیغاتی خود می‌زند. در شرایط ركود اقتصادی، تبلیغات یك تجارت هوشمندانه است كه به شما كمك می‌كند تا تجارت خود را در حال و آینده گسترش دهید.

موسسه‌ی تحقیقاتی مك گروهیل در پژوهشی به بررسی و مطالعه‌ی ركودهای اقتصادی آمریكا در سال ۱۹۸۵-۱۹۸۰ پرداخته است. از ۶۰۰ شركت بررسی شده در این تحقیق، آنهایی كه در ركود اقتصادی ۱۹۸۲-۱۹۸۱ به تبلیغات خود ادامه بودند توانستند در سال ۱۹۸۵ نسبت به رقبای خود كه هزینه‌های تبلیغاتی خود را متوقف یا حذف كرده بودند، به رشدی ۲۵۶ درصدی دست یابند.

مجله‌ی «American Business» در شرایط اقتصادی نا بسامان سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۴، ۱۴۳ شركت را مورد مطالعه قرار داد. شركت‌هایی كه در آن سال‌ها به تبلیغات پرداخته بودند، در فروش خود با رشد بی‌سابقه‌ای رو به رو شدند و در سال‌های پس از ركود اقتصادی نیز در آمد قابل توجهی به جیب زدند. اعداد، خوش شانسی نمی‌آورند. آنها ثابت كردند برای كسانی كه در تبلیغات خود در ركود اقتصادی پشتكار دارند، پاداشی عظیم وجود دارد.

در این قسمت دلایلی ذكر شده كه كمك می‌كند لزوم تبلیغاتی در شرایط نا بسامان اقتصادی را دریابیم:

– رقابت شما كمرنگ‌تر خواهد شد

اكثر شركت‌های كوچك، بودجه‌ی تبلیغاتی محدودی دارند. در دوران ركود اقتصادی، به آسانی می‌توان با تخصیص اندكی بودجه به تبلیغات، بر شرایط حاكم غلبه پیدا كرد.

تمام آنچه كه در حقیقت صورت می‌گیرد، بازكردن و فراهم آوردن امكانات لازم برای رقبای شركت مزبور است. بخشی كه این شركت با انجام تبلیغات در صدد ساخت آن بود، حال به عرصه‌ای برای رقبا تبدیل می‌شود كه خواهان تبلیغات ساخت آن هستند. فرصتی فراهم كنید كه شما را به عنوان صاحب و پایه‌گذار مجموعه‌ای بشناسند. مشتریان همچنان به شركت شما نیاز دارند، مهم نیست كه شرایط اقتصادی چگونه باشد. اتومبیل‌ها همچنان خراب می‌شوند. آنها همچنان به برف‌پاك‌كن‌ و اجزای دیگر نیاز دارند. شركت شما می‌تواند یكی از انتخاب‌های مشتری باشد چون شما از قبل، حضور خود را به گوش آنها رسانده‌اید.

– شما می‌توانید یك موقعیت بلندمدت برای تجارت خود خلق كنید.

مقاومت در بازاری كه شما و رقیبتان در دنیای تبلیغات، بر سر نزاع با آن هستید، بسیار سخت است. به محض این كه میدان رقابتی شما، هزینه‌های تبلیغاتی را متوقف كند، ممكن است تبلیغات هم متاثر از این آشفتگی، دستخوش تغییرات نشود. شاید مشتریان مانند گذشته پول خرج نكنند اما همچنان به فراهم آوردن مایحتاج خود ادامه می‌دهند. اگر شما آن شركتی نباشید كه آنها هنگام خرید به آن فكر می‌كنند، در این صورت میزان فروش شما پایین می‌آید. هنگامی كه میدان رقابتی شما از بین رفت، شما شانس این را خواهید داشت كه شركت مورد نظر مشتری باشید و اگر به تبلیغات در شرایط خوب و بد ادامه دهید آینده را از آن خود خواهید كرد.

برقراری تماس تبلیغاتی

این بهترین زمان است تا با مخاطب خود به وسیله‌ی ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، مجلات، اینترنت و غیره رابطه برقرار كنید. یك «حساب اجرایی» می‌تواند اولین مرحله‌ی برقراری تماس باشد برای این كه تبلیغات خود در بهترین جایگاه قرار دهید، راجع به معاملات كلان مذاكره كنید و حتی سود مازاد از تبلیغات خود دریافت نمایید.

شما حتی می‌توانید از این ارتباط جدید برای گسترش تجارت خود در مراحل بعدی استفاده كنید.

– شما می‌توانید در معاملات تبلیغاتی، از امكانات موجود حداكثر استفاده را ببرید

اینجا، همان جایی است كه شما می‌توانید از رابطه تبلیغاتی جدید خود استفاده ببرید. باید فهرستی از پایگاه‌های تبلیغاتی باید فراهم شود. شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی و مجلات بودجه و امكانات لازم برای انجام این كار را دارند.

حال زمان مناسبی است تا وارد معامله شوید. شما می‌توانید زمان نمایش آگهی خود را افزایش دهید و حتی آن را به صورت رایگان وارد مجموعه‌های دیگر كنید. اگر شما درصدد هستید مثلا در یك شبكه‌ی تلویزیونی، هزینه‌ی قابل ملاحظه‌ای صرف كنید، در مقابل آن شبكه باید بپذیرید كه به عنوان بخشی از معامله، در وب‌سایت خود به تبلیغات آنلاین شركت شما بپردازد. در شرایط ركود اقتصادی، انجام مذاكرات برای آگهی‌دهنده آسان‌تر است.

– شما می‌توانید مستقیما با مشتریانی صحبت كنید كه خواهان كالای ارزان هستند.

از این كه در تبلیغات خود به شرایط نامناسب اقتصادی اشاره داشته باشید، نگرانی به دل راه ندهید. مشتریان به دنبال كالای خوب و ارزان هستند. آگهی‌دهندگان بسیاری از این روش استفاده می‌كنند. مثلا وال‌مارت در حال اجرای یك برنامه‌ی تبلیغاتی كارآمد است. او در تبلیغات خود نمی‌گوید: «مردم! بیایید ما قطعات الكترونیكی، پوشاك و وسایل ورزشی را به قیمت ارزان می‌فروشیم.» در عوض تبلیغات بر روی موضوعات كاملا ویژه‌ای متمركز شده و به شما می‌گویند كه با خرید سالیانه این كالاها از وال‌مارت تا چه اندازه سرمایه‌ی شما پس‌انداز می‌شود. بدین ترتیب این شركت توانسته با فروش چشمگیر كالاهای خود، بهترین عملكرد را در نه ماهه‌ی اخیر داشته باشد.

هیوندا یكی دیگر از شركت‌هایی است كه در تبلیغات جنجالی خود، شرایط بسته و نامناسب اقتصادی را نادیده نمی‌گیرد. او در تبلیغات خود اعلام می‌كند كه در برنامه‌ی فروش محصولاتش اگر تا سه ماه شما نتوانستید پول را پرداخت كنید، شركت هیچ‌ اقدامی انجام نمی‌دهد. اما اگر پس از سه ماه شما باز هم نتوانستید پول مورد نظر را پرداخت كنید، در این صورت خودرو را به شركت بر می‌گردانید.

آیا این برنامه موثری است؟ هیوندا از آغاز اجرای این برنامه توانسته از ابتدای ماه مارس، ۹/۴ درصد بر فروش خود بیفزاید.

در اقتصاد نا بسامان، فرصت‌هایی برای شناساندن تجارت خود به مشتریان جدید وجود دارد كه همیشه در یك اقتصاد پررونق این فرصت‌ها مهیا نیستند.

از هر كدام از این فرصت‌ها می‌توان برای تحكیم جایگاه خود در بازار بهره جست و بدین ترتیب از رقبای خود پیشی گرفت.

 

چگونه با در اختیار داشتن بودجه‌ی كم، تبلیغات كنیم؟

چه شما به تازگی فعالیت‌ تجاری خود را آغاز كرده باشید و چه از نظر اقتصادی در محدودیت باشید، در هر دو حال روش‌هایی وجود دارد كه به كمك آنها می‌توانید از تبلیغات پرهزینه صرف نظر كنید.

 

نشریه‌های ارزان‌قیمت

این نشریه‌ها، شامل راهنماهای رایگان فروش، خبرنامه‌ها و آگهی‌نامه‌های عمومی هستند. این نشریه‌های برای مخاطبان خاصی طرح‌ریزی شده‌اند كه بودجه‌ی تبلیغاتی نسبتا پایینی دارند. شما بخشی از بازار را در نظر گرفته‌اید كه هم از نظر جغرافیایی محدود است و هم طیف خاصی از علایق مشتریان را در برمی‌گیرد.

 

تبلیغات طبقه‌بندی شده

نشریات هفتگی، روزنامه‌های كلان شهری و مجلات عمومی. خوانندگان این نشریات، ممكن است به دنبال كالای خاصی نباشند اما كسانی كه به دنبال اطلاعات خاصی هستند می‌توانند آگهی شما را در این مجلات ببینند.

بدین ترتیب، آگهی‌های طبقه‌بندی شده باید به روشی شفاف و ساده نوشته شوند. تنها كافیست كه در هر آگهی به یك ویژگی كالا یا سرویس خود اشاره كنید. اگر می‌خواهید، بیش از یك كالا عرضه كنید، به این نكته توجه كنید كه هر كدام را در گروه مربوط به خود قرار دهید.

 

تبلیغات گروهی

احتمالا شما تاكنون با این نوع تبلیغات مواجه شده‌اید. این بسته‌ها، شامل كارت‌های تبلیغاتی چندین شركت مختلف و تولیدات آنهاست. به این بسته‌ها، «بسته‌های كارتی» هم می‌گویند كه از هزینه‌ی پست، ۳۰ تا ۴۰ سنت می‌كاهد.

 

پوسترها، آگهی‌ها و اعلان‌های دستی

اگر شما، خودتان نمی‌خواهید در خیابان به صورت دستی به توزیع آگهی‌ها بپردازید، یك دانش‌آموز یا دانشجو را (كه به پول نیاز دارد!)،‌ برای انجام این كار سخت استخدام كنید. حتی سرویس‌های توزیع و پخشی وجود دارند كه شما می‌توانید با صرف كمترین هزینه برای پخش این آگهی‌ها، از آنها استفاده كنید. بدین ترتیب، شما در بودجه‌ی تبلیغاتی خود، صرفه‌جویی خواهید كرد و این كار تنها به اندازه‌ی سود حاصل از یك مشتری، برای شما هزینه به همراه دارد.

هم‌چنین، شما می‌توانید آگهی‌های خود را روی تابلوهای تبلیغاتی نصب كنید، یا آنها روی شیشه‌ی جلوی اتومبیل‌ها بگذارید و یا به داخل منازل و اداره‌ها بیندازید.

عرصه‌ی دیگری كه شما می‌توانید از آن برای تبلیغ كالاها و خدمات خود استفاده كنید، ساختن یك شوی تبلیغاتی پیرامون صنعت مورد نظر شماست. همه‌ی این گزینه‌ها در دسترس شما هستند، پس خوب به آنها فكر كنید.

 

تبلیغات مشاركتی

بسیاری از شركت‌ها، یكی از آسان‌ترین راه‌ها برای تبلیغات را نادیده می‌گیرند. تبلیغات مشاركتی، برنامه‌ای است كه در آن، چندین شركت برای تبلیغات مشترك با یكدیگر سرمایه‌گذاری می‌كنند.

به عنوان مثال، اگر شما یك شركتِ طراحی دكوراسیون داخلی دارید، می‌توانید با شركت‌های سازنده‌ی مبلمان و لوازم خانه، فرش فروشان و غیره،‌ برای كاهش هزینه‌ی تبلیغاتی خود و افزایش بازده، مشاركت داشته باشید.

برای این كه تبلیغات كارآمدی داشته باشیم، لازم نیست كه هزینه‌ی هنگفتی خرج كنیم.

 

از وب‌سایت خود برای تبلیغ شركت خود استفاده كنید.

بسیاری از صاحبان شركت‌ها فكر می‌كنند كه تنها برای فروش آنلاین تولیدات، به یك وب‌سایت نیاز دارند. مهم نیست كه شركت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌كند، در هر حال شما به یك وب‌سایت نیاز دارید. خریداران بالقوه، از اینترنت برای جستجو پیرامون شركت‌های فعال در منطقه مورد نظر استفاده می‌كنند.

اگر رقیب شما آنلاین باشد و شما نباشید، حدس بزنید چه كسی بازی را میبرد! با این حال، وبسایتی بسازید كه برای مشتریان سودمند باشد. اگر شما میخواهید تاثیر مثبت و پایداری بر مشتری داشته باشید، اما وبسایت ضعیفی ساختهاید، مطمئن باشید كه بدترین راه را برای تبلیغ شركت خود انتخاب كردهاید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true