هماهنگی تبلیغات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
هماهنگی تبلیغات

پرسیدن سئوالات

پرسیدن سئوالات مربوط به سخنرانی در پایان آن می‌تواند تجربیات مهمی برای شما به همراه داشته باشد، مشروط بر اینکه جلسه سخنرانی به خوبی هدایت شده و جمعیت حاضر نیز واکنش مثبتی به آن نشان داده و تمایل داشته باشند سئوالاتی را در زمینه نکات مهم آن مطرح کنند.

با این حال، اگر جلسه سخنرانی به خوبی پیش نرفت و با اختلال مواجه شد، ممکن است حضار، نکات چالش‌زایی را مطرح کنند. مهم‌ترین مسئله این است که در خلال هر سخنرانی، مباحثات و نکات مهم را فراموش نکنید.

اگر یکی از جمعیت حضار به گونه‌ای رفتار کند که به نظر برسد می‌خواهد به یک مباحثه وارد شود، به او بگوئید که خوشحال می‌شوید پس از اتمام سخنرانی با وی وارد بحث شوید.

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که افراد حرفه‌ای هنگام مواجهه با سئوالی که پاسخ آن را نمی‌دانند به کار می‌برند، پرسیدن آن سئوال از حاضرین در جلسه است.

این تکنیک می‌تواند شیوه‌ای بسیار مناسب برای پاسخ‌گویی به سئوالات و نیز وارد کردن حاضرین بــه بحث مورد نظر بوده و پس زمیــنه مناسبی برای فعالیت‌ تبلیغاتی شما فراهم می‌کند.

همچنین بهتر است پیش از پاسخ‌گویی به هر سئوال، اندکی مکث کرده و افکار خود را متمرکز کنید.

اندکی سکوت و بررسی پاســخ مورد نظر می‌تواند افکار شما را متمرکز کرده تا بتوانید پاسخ مناسبی برای آن ارائه کنید.

مثال

تحریم فعالیت تبلیغاتی شرکت کوکاکولا: دانشگاه پورتس‌موث، ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸

در سال ۲۰۰۶ با یک گروه تبلیغاتی متشکل از اتحادیه‌های دانشجویی در زمینه تحریم محصولات کوکاکولا در میان دانشجویان همکاری می‌کردم. دلیل این مسئله، سوءاستفاده از حقوق بشر در کشورهایی مانند کلمبیا و هندوستان بود.

من در میان هیئت انتخابی اتحادیه که بزرگ‌ترین شورای سیاست‌گذاری دانشجویان در اتحادیه دانشجویی بود سخنرانی کردم تا از این فعالیت‌ تبلیغاتی پشتیبانی کنند.

سخنرانی برای هیئت دانشجویی اتحادیه دانشجویان دانشگاه پورتس‌موث در آوریل ۲۰۰۸

در ۲۴ ژانویه، دانشجویان سوسیالیست این جلسه را برگزار کردند تا اقدامات شفافی را در جهت افزایش آگاهی جرائم وحشتناکی که توسط شرکت کوکاکولا در کلمبیا و هندوستان صورت می‌گیرد انجام دهند، جرائمی که موجب مرگ هزاران زن، مرد و کودک بی‌گناه شده است.

پس دانشجویان سوسیالیست، افراد و کارخانه‌های متعددی به این جلسه دعوت شدند تا در ائتلافی علیه کوکاکولا شرکت کرده و این فعالیت تبلیغاتی را توسعه دهند.

دانشگاه پورتس‌موث به عنوان یک دانشگاه اخلاقی، سابقه‌ای طولانی دارد، بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، دانشگاه پورتس‌موث تنها دانشگاهی است که در زمینه‌ تجارت آزاد سرمایه‌گذاری نکرده است. جرائمی که در کشور کلمبیا صورت گرفته است بدتر از جرائمی است که حمل سلاح‌های انگلیسی در این کشور انجام داده است.

این تسلیحات به گروه‌های شبه نظامی فروخته شد تا به وسیله آن، کارگران و افراد خانواده خود را به قتل برسانند. از آنجا که این نمونه، یکی از نمونه‌های قابل تأمل است، مطمئن هستم که این دانشگاه تمایلی به سرمایه‌گذاری مستقیم در این زمینه نخواهد داشت.

با تصوراتی که در ذهن داردم، امیدوارم بتوانیم راه‌حلی برای تحریم محصولات شرکت کوکاکولا و عدم فروش آنها پیدا کنیم.

تاکنون توانسته‌ایم طوماری را در این زمینه به امضای بیش از ۱۰۰۰ دانشجو برسانیم که توسط اعضای هیئت دانشجویی در این مناقشه تبلیغاتی جمع‌آوری شده است. این امضاها نشان می‌دهند که دانشجویان دانشگاه پورتس‌موث به این مسئله، توجه ویژه‌ای داشته و خواستار اقدامات مقتضی هستند.

در پاسخ به این نیاز دانشجویان از اتحادیه‌ دانشجویان دانشگاه پورتس‌موث تقاضا داریم که همکاری لازم را با ما داشته باشند.

در اینجا لازم می‌دانم که از اتحادیه‌ دانشجویی به خاطر حمایت‌هایی که در این زمینه به عمل آورند تشکر کنم، حمایت‌هایی که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

با این حال، جنبش ضد کوکاکولا در اینجا به پایان نمی‌رسد. مادامی که این شرکت به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی‌دفاع ادامه می‌دهد، ما نیز اقدامات خود را برای افزایش آگاهی مردم استمرار می‌دهیم.

پس از ایراد این سخنرانی، هیئت دانشجویی آمادگی خود را مبنی بر حمایت از این کمپین تبلیغاتی اعلام کرد. این حمایت نه تنها به معنای حمایت رسمی از این اتحادیه می‌باشد، بلکه بدین معناست که این اتحادیه نیز تحت تاثیر لابی‌ها قرار دارد.

بازاریابی تبلیغاتی

حتی در کلاهبرداری‌های بزرگ نیز بیان حقیقت می‌تواند به اقدامی تحول‌گرایانه تبدیل شود.

«جورج ارول»

تبلیغات
اگر واژه‌ای وجود داشته باشد که ممکن است تصویری از شیادی و کلاهبرداری را نشان دهد، همین واژه است. این اصطلاح در سال ۱۶۲۲ میلادی زمانی توسط واتیکان مطرح گردید که پاپ گرگوری پانزدهم عقیده توسعه ایمان و اعتقاد را مطرح کرد.

امروزه این اصطلاح به عنوان نوعی سوءاستفاده سیاسی یا اشاره به توزیع اطلاعات به کار می‌رود. با این حال، در واقع، اصطلاح تبلیغات در ساده‌ترین حالت خود به معنای بازاریابی، یعنی هنر یا علم جمع‌آوری اطلاعات از سایر مردم است که به شیوه‌ای انجام می‌گیرد که آنها به آن معتقد بوده و اقدامات خود را در آن جهت انجام می‌دهند.

در صنعت بازاریابی، این اصطلاح به معنای تشویق مشتریان برای خرید یک محصول می‌باشد. در شرایط سیاسی نیز بازاریابی به معنای اطمینان از جمع‌آوری آرا توسط یک نماینده ویژه است.

با این حال در این فرآیند، دستکاری اطلاعات، تحریف واقعیت یا اعمال دروغ هیچ جایی ندارد. در واقع، اگر تبلیغات شما در مسیر صحیح خود حرکت می‌کند، باید به گونه‌ای باشد که تمام حقایق و واقعیات را در برگیرد.

از آنجا که حقیقت به مثابه سنگ زیر بنای هر نوع تبلیغات بازاریابی محسوب می‌شود، تکنیک‌هایی وجود دارند که شما را به ارائه‌ پیام تبلیغاتی خود قادر می‌سازند.

اغلب سازمان‌های تبلیغاتی معتقدند که بیان حقیقت به تنهایی برای تشویق مردم به انجام یک عمل کافی است، مگر اینکه این حقایق، شرایطی مشخص بوده و به وسیله یک پیغام یا مباحثه مناسب، فریم‌بندی شوند، در غیر این صورت ممکن است این مسئله درک نشود.

این یکی از دلایل اصلی برای هر گروه تبلیغاتی است تا مهارت‌های اساسی بازاریابی را که برای دستیابی به هدف مورد نظر ضروری هستند، یاد بگیرد.

تئوری بازاریابی

همانگونه که پیشتر بحث کردیم، موفق بودن در عرصه تبلیغات، تبلیغ دلایل تبلیغاتی شما را به دنبال داشته و فعالیت‌ تبلیغاتی شما بدان معناست که بایــد در صورتی از تکنیک‌های بازاریابی استفاده کنید که در مسیر موفقیت‌ قرار داشته باشید.

در صنعت بازاریابی، انگیزه را یکی از مزایای اصلی می‌دانند و مسئله‌ای است که موجب تحریک شما برای خرید یک محصول می‌شود. البته بدیهی است که این مسئله تا حدی با هماهنگی بازاریابی تبلیغاتی تفاوت دارد، زیرا شما تصمیمی مبنی بر فروش یک محصول ندارید، بلکه می‌خواهید یک عقیده را به فروش برسانید.

شما نمی‌خواهید مردم را به خرید چیزی ترغیب کنید، بلکه آنها را به انجام عملی تحریک می‌نمائید. نمونه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آنها در بازاریابی‌های ویژه استفاده کنید که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

استفاده از کمپین تبلیغاتی

تبلیغات در پایگاه داده‌ها و سایر وقایع تبلیغاتی

افزایش آگاهی در زمینه‌ مسائل ویژه تبلیغاتی در انجمن‌های محلی

چارچوب‌بندی مباحثات

بازاریابی به عنوان یک راهبرد رسانه‌ای می‌تواند طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها و ابزار را در برگیرد. تمام گروه‌های تبلیغاتی معمولا اهداف خود را بر روی یک صفحه A4 ارائه می‌کنند،‌ در حالی که پوسترها ابزاری مناسب برای بازاریابی هستند که می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی داشته و به عنوان نوع گسترده‌تری از تبلیغات مورد استفاده قرار گیرند.

از دیگر نمونه‌های ابزار تبلیغاتی می‌توان به موارد ذکر شده در جدول ذیل اشاره کرد:

جزوات

تبلیغات روزنامه‌ای

تبلیغات رادیویی

خبرنامه‌ها

وب‌سایت‌ها یا بلاگ‌ها

تبلیغات تجاری در تلوزیون

سایت‌های اجتماعی

بلیغات عمومی

دفترچه‌های یادداشت

البته شیوه‌هایی که برای استفاده در فعالیت‌های تبلیغاتی خود از آنها بهره می‌گیرید، ارتباط بسیار نزدیکی با مخاطبان هدف و بودجه شما دارند. یک گروه کوچک تبلیغاتی توانایی تامین هزینه‌های تبلیغاتی در یک شبکه مهم تلوزیونی را ندارد، اما می‌تواند از رادیو‌های محلی استفاده کند.

وب‌سایت‌ها وبلاگ‌ها نیز یکی دیگر از ابزارهایی هستند که ارتباط سریع را امکانپذیر ساخته و فضایی مناسب برای فعالیت افراد فعال و مخاطبان دارای پتانسیل نامحدود فراهم می‌کنند.

با این حال، توجه به این مسئله نیز بسیار حائز اهمیت است که برای نیل به هدف یا اهداف خود باید تلاش کنید تا با کاربران اینترنتی ارتباط برقرار یا اینکه فعالیت تبلیغاتی خود را به گونه‌ای انجام دهید که به شیوه‌های سنتی نیاز داشته باشند.

اصول بازاریابی

همانگونه که می‌دانید در بازاریابی، چهار اصل مهم موسوم به چهار P وجود دارند که برای موفقیت باید به آنها توجه کرد. این چهار P، عوامل حیاتی و بسیار مهمی هستند که همیشه باید آنها را به خاطر داشته باشید، بدون توجه به اینکه شما قصد خرید یا فروش یک محصول، عقیده یا هر چیز دیگری را دارید. این چهار P عبارتند از:

محصول (Product)

قیمت‌گذاری (Pricing)

تبلیغات (Promotion)

جایگزینی (Placement)

حال هر یک از چهار P را به احتضار تشریح می‌کنیم.

محصول

مهم‌ترین جنبه یک کمپین تبلیغاتی، محصول است. مهم‌ نیست که محصول مورد نظر چیست؛ مثلا می‌تواند یک قالب پنیر یا یک فعالیت تبلیغاتی باشد، مهم‌ترین عواملی را که باید در این زمینه در نظر بگیرید، چگونگی ارتباط محصول با کاربر نهایی یا مخاطب یا مخاطبین هدف است.

چرا این محصول نزد کاربران، مطلوب است؟

چرا آنها به خرید این محصول تمایل دارند؟

چرا آنها تمایل دارند که از این محصول پشتیبانی کنند؟ این سئوالات و صدها سئوال دیگر، سئوالاتی هستند که پیش از هر اقدامی باید پاسخ مناسبی برای آنها پیدا کنید. در موقعیت‌ تجاری، عناصری مانند هدف از فروش یک محصول و نیز تضمین‌ها، اخطارها و پشتیبانی‌ها وجود دارند که مستلزم راهکارهای مناسبی می‌باشند.

قیمت‌گذاری

قیمت‌گذاری یک محصول به فرآیند مالی تنظیم قیمت یک محصول اشاره دارد.

با این حالف لزومی ندارد که قیمت فقط مالی باشد بلکه می‌تواند تمام مواردی را که موجب تغییر یک محصول یا خدمات می‌شود در برمی‌گیرد.

تبلیغات

این مرحله شامل تبلیغات، تبلیغات فروش محصول، فروش شخصی، تعیین و تبلیغ برند و…. بوده و به شیوه‌های مختلف تبلیغات یک محصول، برند یا شرکت اشاره دارد.

جایگزینی

این مرحله به چگونگی تحویل کالا به مشتری اشاره دارد. در واقع، Pچهارم گاهی اوقات، مکان‌گذاری نیز نامیده می‌شود که نشان‌دهنده محصول یا تبلیغات هدف در یک منطقه یا مناطق جغرافیایی است که شامل انجمن‌های متعددی باشد.

اصول بازاریابی تبلیغاتی

«پیتر بلک شاو» یکی از مشاوران ارشد تبلیغاتی به جای چهار P، با افزودن نیک P دیگر از اصطلاح پنج P استفاده می‌کند. وی معتقد است که آژانس‌های بازاریابی باید از تجربیات سازمان‌های بزرگ تبلیغاتی در جهت ارتباط با مخاطبان بیشتر استفاده کنند.

پنج P بلک شاو عبارتند از:

سادگی

مهربانی

پیشگویی

Poor

پارانوئید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true