تحلیلی بر مسائل مالی شرکت - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تحلیلی بر مسائل مالی شرکت

مدیریت صحیح برای ادامه فعالیت یک شرکت بسیار حاتز اهمیت است، یکی از ویژگی های یک مدیر موفق تحلیل بر مسائل مالی شرکت است. نمونه ای از یک شرکت موفق را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت تولیدات جانسون یک تولیدکننده محصولات آرایشی برای مصرف کنند گان سیاه پوست است که در سال 1954 به رسمی‌ شروع به فعالیت کرد. شرکت در ابتدا تحت عنوان شرکت ایلینویز در سال 1957 سازماندهی شد ودر سال 1969، شرکت در اثر تلفیق ویکپارچه سازی به «دلاور» تغییر نام داد.

«جورج‌ای جانسون» در ابتدا فعالیت کاری خود را به عنوان یک فروشنده خانه به خانه محصولات فولر در شیکاگو آغاز کرد که این شرکت یک شرکت تولید کننده محصولات آرایشی ( پیرایشی ) برای سیاه پوستان بود کمی‌بعد او این فرصت را به دست آورد که به عنوان همیار در امور شیمیایی با دکتر «هربرت مارتینی» در آزمایشگاه شرکت «فولر» کار کند. در طول 10 سالی که جانسون با دکتر مارتینی کار کرد او پایه و اساس تولید محصولات آرایشی و پیرایشی را آموخت.

بر این اساس او فعالیت تجاری خود را در زمینه محصولات و وسایل آرایشی پایه ریزی کرد. در آغاز فعالیت، جانسون، جلساتی را در روز‌های ویژه تعیین کرد که در این جلسات او با یک آرایشگر ملاقات می‌کرد که این آرایشگر، کسی بود که با مدیران شرکت فولر برای جستجوی راهی برای کمک به فرمول محصولات به منظور بهبود مرتب کردن مو، ملاقات‌هایی را داشت. محصولات شرکت فولر مورد علاقه نبود اما محصولات شرکت جانسون بسیار مورد علاقه بود.

جانسون با یک آرایشگر به نام «ارویل نلسون» درباره مشکلات محصولات صحبت کرد و بعدا از آرایشگاه او برای کاوش موضوعات دیگر دیدن کرد، در آرایشگاه، جانسون متوجه شد که مشتریان برای مرتب کردن موهایشان در صف می‌ایستند و انتظار می‌کشند. اما مرتب کردن موهای آنها واقعا  به سادگی انجام نمی‌شد.

جانسون و نلسون یک شرکت تضامنی با سرمایه اولیه که هر یک به مبلغ 250 $ تشکیل دادند.

جانسون شغل همیاری دکتر مارتینی را برای به وجود آوردن یک محصول برای مرتب کردن مو در شرکت فولر ادامه داد و این در حالی بود که شرکت محصولات جانسون در مسیر تشکیل شدن بود. به منظور بدست آوردن مقدار زیادی اطلاعات درباره تقاضا برای مرتب کننده مو جانسون با تعداد زیادی از صاحبان آرایشگاه‌های زیبایی سیاه پوستان ملاقات کرد. ار دریافت که این مشکل یک مشکل جهانی است.

سیاه پوستان از کارایی ضعیف مرتب کننده‌های موجود ناراضی بودند. در مقاله‌ای از نیویورک تایمز به نقل از جانسون بیان می‌کند که جانسون گفت :”متخصصین زیبایی سیاه پوستان از شانه زدن سخت وگریس یا روغن مو برای مرتب کردن زنان سیاه پوست استفاده می‌کنند.

دکتر مارتینی و من متفق القول هستیم که همان طور که سیگار کشیدن (دوده زدن به مو ) برای سلامتی مضر است گریس هم برای سلامتی مو مضر است پس بر روی فرآیندی که استعمال گریس و سیگار(دوده زدن به مو ) را کنار بگذارد کار کردیم و کرم مالشی حالت دهنده ی مو و کرم شامپو، حالت دهنده Ultra Sheen را که در خانه هم قابل مصرف است را معرفی کردیم.

جانسون در خلال دیدار از آرایشگاه‌های زیبایی متوجه شد که آنها از تکنیک شانه زدن استفاده می‌کنند واین عمل باید برای موهای هر فرد مرتبا انجام می‌شد مخصوصا زمانی که موهای افراد خیس یا مرطوب می‌شد وترتیب موها به هم می‌خورد. با ظهور ملیت سیاه پوست در سال 1960 که تحت عنوان Afro مشهور شد و وضعیت دشواری را برای تولیدکنندگان محصولات مرتب‌کننده مو ایجاد کرد. (جانسون) “ من اصلا نمی‌دانم که این مسئله زود‌گذز است یا نه. من فکر می‌کنم که تنها باید منتظر شد و دید که این گرایش تا کجا پیش خواهد رفت. من مطمئن بودم که آن یک تمایل و خواسته است “.

پس ما Afro Sheen را از مواد طبیعی تولید کردیم اما همیشه احساس می‌کردم که استفاده از مواد طبیعی آخرین هدف نخواهد بود. این استفاده خیلی یکنواخت و مطمئنا کافی است زیرا بانوان از استفاده از آن خسته شده‌اند و از آن دوری می‌کنند.

یک رقابت تاریخی در محصولات مراقبت از مو و محصولات آ رایشی شرکت‌های تولید‌کننده وجود داشت و شرکت محصولات جانسون هم همچنین یک مؤسسه مهم محصولات آرایشی سیاه پوستان است برای مثال شرکت محصولات جانسون یکی از نخستین شرکت‌ها با مالکیت سیاه پوستان در لیست اصلی بازار سهام بود. از طریق ارائه محصولات نوآورانه و تکنولوژی پیشرو به سرعت به عنوان یکی از داستان‌های موفقیت‌آمیز تاجران آمریکایی تبدیل شد.

داستان جانسون تقریبا در پایان یکی روزهای اکتبر 1964، زمانی که یک آتش ویران‌گر به کارخانه‌ای در خیابان Green Street در شیکاگو حمله ور شد وتقریبا تمامی‌تجهیزات و امکانات را نابود کرد آغاز شد.

در این وضعیت بحرانی به جای ترک فعالیت، جانسون و کارکنان او با آنچه در توان داشتند از این کار جلوگیری کردند و شرکت در عرض یک هفته از یک پایگاه موقت عملیات خود را به اجرا در آورد در طول دوران آتش‌سوزی رشد شرکت به طور یکنواخت بود اما تغییرات در واحد محصول غیر‌عادی بود و در سال 1965 به سوی یک دوره با رشد سریع هدایت شد

READ  افزایش قیمت، از دست ندادن مشتری

از سال 1971 تا سال 1975 افزایش بی‌سابقه‌ای در میزان فروش از 13 میلیون دلار به 39 میلیون دلار اتفاق افتاد و بعد از سال 1975به هر حال شرکت یک سری عقب نشینی و افت را تجربه کرد. شرکت تلاش کرد تا بازارهای خود را با تولید ادکلن مردانه گران‌قیمت و لباس‌های نیمه رسمی‌توسعه دهد که این کار یک فاجعه بود. این شکست به کانال‌های توضیع نامناسب و توضیع جغرافیایی نامناسب و بنگاه‌های خرده فروشی نسبت داده شد همزمان با این افت‌ها فشار‌هایی هم از سوی شرکت‌های اصلی رقیب به شرکت محصولات جانسون اعمال شد مانند شرکت Primarily Revlon که یک رشد سریع در بازار محصولات آرایشی سیاه پوستان را تجربه می‌کرد را به عنوان یک خط پایان خوب انتخاب کرد

سپس در فوریه 1975 زمانی که مدیریت الزام تعیین رسمی‌کردن رضایت صدور سفارش مشتری را به توسط کمیسیون تجاری فدرال (FTC ) که مستلزم قرار دادن برچسب هشدار ( توضیحات محصول ) بر روی بهترین محصولات قابل فروش مرتب کننده مو (مانند کرم نرم کننده دائمی‌Ultra Sheen ) احساس کرد تصور عمومی‌شرکت به طور جدی آسیب دید. جانسون ادعا کردکه FTC تضمین کننده‌ کیفیت محصولات او است و رقبا هم مجبور خواهند بود این برچسب را روی محصولات خود نسب کنند. به هر حال شرکت Revlon تقریبا تا دو سال این برچسب را فقط بر روی دو مورد از محصولات خود قرار داد.

در سال 1985 شرکت محصولات جانسون یک برچسب اختصاصی را بر روی محصولات غیر بومی‌مراقبت از مو معرفی و ارائه کرد. این تلاش برای کاهش هزینه‌ها و استفاده کامل از امکانات کارخانه بود به علاوه در سال 1986 شرکت مدرسه آموزش زیبایی Debbie”s beauty و دارایی‌های شرکت Ultra Precise Beauty Boutiqe را بر اساس گزارش مدیران به مبلغ 2.5 میلیون دلار فروخت.

در سال 1986 کارخانه Excel متعلق به شرکت محصولات جانسون فعالیت خود را آغاز کرد و با معرفی یک ترکیب محصولات حلقه‌ای از ژل‌های دارویی و لوسیون مو و پوست و محصولات مربوط به مراقبت از بچه را ارائه کرد. در سال 1987 نام Excel به نام Celex تغییر یافت و همچنین در سال 1987 شرکت یک مجوز برای تولید در کشور ترینیداد در یافت کرد

سال 1988 یک تغییر بزرگ را برای سازمان به همراه آورد «اریك جانسون» به عنوان رئیس ارشد شركت محصولات جانسون جانشین پدر خود جورج جانسون شد.

 

متصدیان و اداره کنندگان

«جورج.ای.جانسون» شرکت را در سال 1954 تاسیس کرد و به عنوان رئیس هیئت مدیره و رئیس اجرایی از سال 1957 خدمت کرد او رئیس ارشد شرکت از زمان تاسیس آن بود او همچنین عضو هیئت رئیسه شرکت مشترک المنافع Edison بود

«دوروتی مك كرنر» به عنوان نایب رئیس اجرایی و منشی ودبیر شرکت از سال 1967 در شرکت خدمت کرد و به عنوان مدیر در سال 1979 انتخاب شد.

«ماریلین.جی.كازون» در سال 1975 به عنوان مشاور به شرکت پیوست وهمچنین به عنوان نایب رئیس ارشد شرکت انتخاب شد و مجددا در سال 1977 به عنوان مشاور و در سال 1987 به عنوان معاون رئیس ارشد بین المللی انتخاب شد

 

نکات برجسته شرکت

1954 – تاسیس شرکت

1957 – معرفی حالت دهنده Ultra Sheen پماد ترمیم کننده مو

1958 – ورود محصولات گروه Ultra Sheen به بازار‌های حرفه‌ای زیبایی

1960 – معرف محصولات گروه Ultra Sheen به بازار‌های خرده فروشی

1964 – آتش سوزی کلیه امکانات شرکت جانسون

1965 – معرفی Ultra Sheen بدون پایه آرام کننده

1966 – تکمیل نخستین مرحله از اداره مرکزی

1968 – معرفی محصول Afro (اصلاح صورت)

1968 – تثبیت سازمان جورج‌ای جانسون

1969 – پشتیبانی از تخسستین تبلیغ تلویزیونی شرکت درباره زیبایی و. ..

1969 – تکمیل مرحله دوم اداره مرکزی

1969 – پیشنهاد ارائه سهام عمومی‌شرکت در بازار بورس

1970 – معرفی محصولات آرایشی Ultra Sheen

1971 – آغاز حمایت از Soul train در شوی تلویزیونی اتحادیه‌های بین المللی

1971 – ورود شرکت محصولات جانسون به بازار بورس آمریکا

1972 – تعیین سرمایه آموزشی از سوی جورج‌ای جانسون

1973 – تکمیل مرحله سوم اداره مرکزی

1974 – خرید 11 جریب زمین مجاور هم به همراه یک ساختمان

1975 – ورود به بازار عطر مردانه با محصولات Black Tie cologne و Splash – on

1975 – آغاز صادرات به نیجریه

1975 – بدست آوردن مدرسه فرهنگی Debbie”s school Beauty

1978 – تعیین اولین نمایندگی تولید محصولات شرکت در نیجریه

1979 – تغییر فرمول گروه مواد آرایشی

1979 – به دست آوردن توزیع کنندگان آزاد ( کسانی که محصولات شرکت و رقبا را در سواحل شرقی (سان فرانسیسکو ) می‌فروشند

READ  دانستنی های بازاریابی - برخورد با مشتری

1980 – تثبیت محصولات جانسون در نیجریه

1980 – معرفی Ultra Sheen precise و اولین گروه محصولات نوآورانه 42 عددی

1981 – تعهد به توسعه نمایندگی‌ها با تاسیس مرکز فروش و خدمات Eastbourne انگلستان

1981 – معرفی محصولات جدید با عنوان Gentle Treatment,Tender Treatment, Bantu Curl

1982 – تعیین Debbie Howell Cosmetics برای اداره فروش در بازار مناطق Black key

1982 – معرفی 19 محصول جدید

1983 – تاسیس شرکت Mello Touch Labs برای تولید،فروش وتوضیع گروهی از محصولات به مشتریان

1983 – معرفی 2 گروه از محصولات آرایشی با نام Ultra Sheen و Moisture Formula

1983 – فروش امتیاز توزیع کنندگان آزاد

1985 – معرفی برچسب خصوصی بر روی محصولات غیر بومی‌مراقبت از مو

1986 – فروش مدرسه آموزش زیبایی Debbie”s beauty و دارایی‌های شرکت Ultra Precise Beauty Boutiqe را بر اساس گزارش مدیران به مبلغ 2.5 میلیون دلار

1986 – در سال 1986 کارخانه Excel متعلق به شرکت محصولات جانسون فعالیت خود را آغاز کرد و با معرفی یک ترکیب محصولات حلقه‌ای از ژلهای دارویی و لوسیون مو و پوست و محصولات مربوط به مراقبت از بچه را ارائه کرد

1987 – تغییر نام Excel Manufacturing به Celex

1987 – دریافت امتیاز تولید در کشور ترینیداد

1988 – اجرای بازسازی اساسی در شرکت از طریق کنترول سخت بودجه، کنترول مالی، تمرکز زدایی مدیریت و کاهش کارکنان

1988 – انتصاب جانسون پسر به جای پدر، موفقیت پدر در ریاست ارشد ویکی از اعضای COO

1988 – فروش 13.5 هکتار زمین Chicago Warehouse در مقابل 3 میلیون دلار و درآمد بالغ بر 1.7 میلیون دلار برای کاهش هزینه وام‌های بزرگ

 

«دالی والی»  از سال 1973 در شرکت فعالیت کرده از مدیر اجرایی و نایب رئیس ارشد و اجرا کننده عملیات اجرایی در سال 1983 بوده است

«جان.بی.جانسون»  به همرا ه همسرش جورج‌ای جانسون موئسس شرکت در سال 1954 و دارای سمت خزانه‌داری از سال 1957 و خدمت به عنوان مدیر عملیات و همچنین دارنده پستی به عنوان اداره کننده شرکت Equimark بوده است.

«توماس.پی.پالك» در سال 1981 به عنوان نایب رئیس ارشد مالی و رئیس امور مالی به شرکت پیوست در 4 سال قبل او به عنوان سرممیز به همراه آرتور اندرسون با CPA همکاری می‌کرده است.

«سیلویا.جی.وین» از سال 1983 باشرکت همکاری می‌کرده و قبلا به عنوان مدیر گروه تولید محصولات مراقبت از مو و اداره امور بازاریابی در شرکت خدمت کرده، او به عنوان نایب رئیس ارشد بخش فروش و بازاریابی در سال 1986 انتخاب شد

«اریك.جی.جانسون» به زودی یک جای خالی در هیئت مدیره را پر کرد او به سمت ریاست ارشد در دسامبر 1988 منصوب شد و در پست امور اجرایی خدمت کرد، او قبلا نایب رئیس اجرایی در ژانویه 1988 بود و در اکتبر1987 نایب رئیس ارشد و رئیس فروش شرکت شد و از مارس 1986 تا سپتامبر 1987 به عنوان رئیس ارشد شرکت Celex و شرکت‌های تابعه خدمت کرد، او 16 سال در شرکت فعالیت کرد.

«گرگوری.جی.اندروز» در آپریل 1987 به شرکت پیوست و به عنوان نایب رئیس ارشد و مدیر عمومی‌در شرکت خدمت کرد و در سپتامبر 1987به نایب رئیس اجرایی و مدیر عمومی‌ارتقای رتبه یافت او از سال 1985 تا 1987 به عنوان مدیر گروه و مدیر عمومی ‌بخش لابراتوار – Clairol”s Summit فعالیت می‌کرد وهمچنین مدیر بخش بازاریابی Clairol بود و در خلال سال‌های 1981 تا 1983 گروه رنگ مو را تشکیل داد

 

مالکیت

جورج جانسون و خانواده او به طور مستقیم یا غیر مستقیم 61 درصد از سهام مشترک شرکت را كنترل می‌کردند برابر با گزارش قانونی بدست آمده از سازمان اوراق بهادار فدرال – جورج وجان را می‌توان به عنوان اشخاص کنترل کننده در شرکت مورد توجه قرار داد.

 

صنعت ورقبا

کل فروش لوازم آرایشی و مواد آرایشی زنانه و مردانه کارخانه برابر با 7.721.900.000 دلار بود وبعد از یک افت در سال 1987 برابر با 7.354.800.000 دلار بود با افزایش فروش به مبلغ 9.167.600.000 دلار رسید. تخمین میزان فروش در سال‌های 1988. 1989 ترتیب 10.360.000.000 و 11.515.000.000 دلار است. رشد واقعی مورد اتتظار در بخش حمل ونقل کارخانه مقداری در حدود8/2درصد در طی سال 1991 بود. این تخمین از سوی بخش تحقیقات تجاری اقتصادی شرکت انجام شده است.

تعداد زیادی از زنان وارد بازار کار شدند تخمین زده می‌شود که نیمی‌از زنان بالغ بیشتر زمان‌ها از مواد آرایشی برای گریم استفاده می‌کنند. محصولات بومی ‌یکی از بخش‌ها با رشد سریع در صنعت مواد ولوازم آرایشی هستند، فروش‌ها به سرعت افرایش می‌یابند و این رشد را به سوی سال‌های پیش رو ادامه می‌دهند. فرمول‌های خاص مواد آرایشی توسط سیاه پوستان (شرکت‌های تولید کننده مواد ولوازم آرایشی برای سیاه پوستان ) به طور کامل به مبلغ 2.7 میلیارد دلار در سال 1986 خریداری شد و انتظار می‌رود که این رشد ادامه یابد

مجموع ارتباطات سیاه پوستان بسیار سریع‌تر از این مورد در جمعیت سفید پوستان رشد می‌کند وشامل جوانان و بازارهای جوانگرا خواهد بود. براساس گفته بخش تحقیقات اقتصادی سیاه پوستان به طور عمده 4 برابر زمان بیشتری از سفید پوستان برای کمک به زیبایی و سلامت خود صرف می‌کنند.

READ  رهبری سازمان های مجازی

مرطوب کنندهای مخصوص و دیگر محصولات مراقبت از پوست ( به شکل کرم ) ودیگر محصولات مرتبط به طور خاص برای سیاه پوستان در سال‌های اخیر طراحی وتولید شده است. تخمین‌ها نشان می‌دهدکه میزان مصرف سیاه پوستان از مبلغ 4 میلیارد دلار در سال دهه ی 1990 فرا خواهد رفت.

محصولات جانسون به طور مجازی یک سری محصولات بومی‌مراقبت از مو بوجود آورد اما دارای بازار بومی‌بود بسیاری از شرکت‌های بین المللی ومنطقه‌ای به این عرصه وارد شدند. گروه اصلی این تجار و شرکت‌های تجاری شامل : Alberto-culver, Clairol, Revlon, Gillette بودند وفضایی را برای محصولات مراقبت از موی سیاه پوستان ( یک بخش اختصاصی از تولید)پیشنهاد کردند.

این شرکت‌ها از بازارهای، منابع وتوسعه بیشتر کانال‌های توضیع بهرمند شدند وسود زیادی بردند تعدادی از شرکت‌های منطقه‌ای کوچک مثل Soft Sheen, M & M Products در جمع‌آوری بخشی از سهم بازار شرکت جانسون موثر بودند. اخیرا رقبای عمده شرکت جانسون، تجار بین المللی هستند که توانایی بیشتری در بازار‌یابی وتعیین قیمت را به شکل تجاوزکارانه‌ای نسبت به شرکت جانسون و دیگر شرکت‌ها با مالکیت سیاه پوستان دارند. پیش بینی‌ها نشان میدهند که بازیگران بزرگ جذب سهم بازار شرکت جانسون و دیگر شرکت‌ها ی کوچک را از نظر هزینه‌ها ادامه می‌دهند.

 

فروش محصولات

براساس گفته نمایندگی‌های فروش در حال حاضر کارخانه‌های شرکت جانسون بیش از 300 نوع محصول تولید می‌کنند. در یک تلاش برای افزایش کاربرد گیاهی در سال 1985 شرکت جانسون شروع به تولید محصولات غیر بومی‌با برچسب خصوصی کرد. شرکت مورد هدف قرار دادن هر دو بخش خرده فروشی و فروش حرفه‌ای را و با توجه بیشتر به نقش بخش خرده فروشی در افزایش حجم فروش محصولات مراقبت از مو ادامه داد.

محصولات عمده مراقبت از مو شرکت عبارتند از : نرم‌کننده‌ها، حالت‌دهنده‌ها، پمادها، فرم‌دهنده‌ها و شامپوها. تمامی‌محصولات تحت عنوان و مارک تجاری Ultra Sheen فروخته می‌شوند. به علاوه بازارهای شرکت همچنین شامل بخش بازار مواد آرایشی و دیگرگروه‌های محصولات گریم صورت نیز هست.

محصولات و مواد آرایشی تحت نام تجاری Ultra Sheen یا Moisture Formula فروخته شدند. از زمانی که در سال 1983 گروه محصولات آرایشی با اثرگذاری آرام معرفی شد شرکت جانسون هیچ محصول اصلی دیگری را در بازارهای حرفه‌ای یا خرده فروشی معرفی نکرد. به عبارت دیگر، شرکت جانسون تلاش کرده بود که به طور فعال بازار را ازطریق محصولات الحاقی و توسعه رو به جلو و بهبود محصولات موجود تحت تاثیر قرار دهد.

پذیرش مطلوب محصول غیر قلیایی Gentle به این معنا بود که دلیل افزایش، تقاضا برای محصولات با مواد شیمیایی و با اثر ملایم است

 

 بازار و بازاریابی

تلاش‌های فروش شرکت محصولات جانسون هنوز هم برای جستجوی مشتریان سیاه پوست هدایت می‌شوند و ادامه دارند. محصولات و خدمات شرکت به شکل راهبردی برای نفوذ در دیگر بازارهای بومی‌سازمان یافته‌اند. شرکت جانسون تمرکز خود را بر تلاش برای فروش در مناطقی که تراکم زیادی از جمعیت سیاه پوستان وجود دارد و مشتریان خریدار محصولات Ultra Sheen و Afro ودیگر محصولات نوآورانه هستند( در شرق، میانه غربی، سواحل غربی و جنوب) ادامه می‌دهد.

شرکت، دو اداره فروش منطقه‌ای را برای سراسرکشور راه‌اندازی کرد. اداره آتلانتا مناطق جنوبی و غربی را پوشش می‌دهد و دفتر بالتیمور مناطق شمالی و میانه غربی را پوشش می‌دهد. به زودی نیروی فروشنده شرکت به 35 نفر خواهد رسید که در واقع شامل 12 درصد از کل نیروی مشغول به کار در شرکت خواهد بود. به علاوه در سال 1986 اولین سالی بودکه نیروی فروشنده به صورت یکپارچه عمل کرد این فروش هم دربخش خرده فروشی و هم در بخش فروش حرفه‌ای برای گروه محصوات مراقبت از مو و مواد آرایشی بود

نگرش شرکت برای آموزش نیروی فروش در اولویت قرار دارد در نتیجه شرکت برنامه‌های آموزشی خود را در سال 1987 تشدید کرد و نتایج عملکرد مثبت فردی هر عضو را در تیم‌های فروش مشاهده کرد. کانال‌های توضیع شرکت محصولات جانسون در مسیر و خطوطی قرار دارند که همگام با صنعت هستند.

محصولات به طور مستقیم به انبار‌های منطقه‌ای فروخته می‌شود، کسانی که محصولات را به فروشندگان اصلی توزیع می‌کنند. سپس به کل فروشندگان، کسانی که محصولات را به خورده فروشان مستقیم و خرده فروشان فروشگاهی عرضه محصولات زیبایی و آرایشی توزیع می‌کنند و در آخر خرده فروشان کسانی هستند که محصولات را به مصرف‌کننده می‌فروشند

تلاش‌های فروش شرکت برای مواجه با مشکلات اصلی در فرآیند توزیع ادامه می‌یابد که بر کل صنایع تولید محصولات بومی‌ مراقبت از مو برای سال‌های زیادی موثر بوده. خرده‌فروشان منطقه‌ای و رشد منظم محصولات رقابتی برای افزایش تعداد رقابت‌کنندگان ( فروشندگان شرکت ) کافی نیست و به بازار‌های عمومی‌تولید‌کننده و شرکت‌های منطقه‌ای نیاز است.

0/5 ( 0 نظر )

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true