true
کسب و کارهای کوچک بهدلیل ماهیت خود نمیتوانند از روشهای پرهزینه تبلیغاتی برای معرفی خود و محصولاتشان استفاده نمایند. برای بازاریابی این کسب و کارها بایستی به دنبال روشهای کمهزینهتر باشند. در زیر سعی شده است که روشهای کمهزینهای که الزاما الکترونیکی نیستند، معرفی شوند.
شما میتوانید مشابه این روشها را برای بازاریابی الکترونیکی هم مورد استفاده قراردهید.
۱) بهترین آگهیهای خود را بهصورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان خود در بازار هدف ارسال کنید
مشتریان، کارتهایی را میخوانند که کوتاه و خلاصه باشد. یک آگهی کوچک روی یک کارتپستال میتواند بازدیدکنندگان زیادی را به وبسایت شما بیاورد و این خود میتواند باعث افزایش فروش شما شود. هزینه اینکار معمولا زیاد نیست.
۲) یک روش بازاریابی معمولا برای همیشه برای همه کسب و کارها موفق نیست، بنابراین، روشهای بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید
اگر متن آگهی شما عوض نشود مشتریان شما خسته میشوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شد. بازاریابی میتواند مفرح باشد بنابراین، از مزیتهای استفاده از روشهای متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان باارزش خود استفاده کنید. اما در انتخاب روشهای بازاریابی خود دقت کنید. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روشهای متنوع استفاده کنید. همیشه نظر مشتریان خود را در مورد روشهایی که بکار بردهاید جویا شوید این نظریات میتوانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کند.
۳) کمک به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب
اگر میخواهید برای مشتری خود بروشور معرفی محصولات را بفرستید، میتوانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را که فکر میکنید برای مشتری شما مفید است را هم بفرستید. اینکار میتواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید میتوانید قبل از اینکار با تولیدکننده آن محصول هماهنگی کنید و از این فرصت استفاده کنید. مثلا درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.
۴) جواب تلفنهای خود را متفاوت بدهید
سعی کنید که سفارشهای خاصی را در هربار جواب دادن تلفن، به مشتری خود ارائه کنید. بعنوان مثال میتوانید بگوئید “ روز بخیر؛ من. .. هستم. از من درباره سرویسهای جدید سوال کنید.” تلفنکننده مجبور میشود که از شما در مورد این سرویسها سوال کند. بیشتر شرکتها پیامهایی را از پیش ضبط شده دارند که وقتی مشتری پشت خط میماند آنها را برای مشتری پخش میکنند. شما میتوانید اینکار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.
برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان شما جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس میگیرد، با ارائه آگهیهای طولانی وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.
۵) استفاده از دست نوشته
سعی کنید در تمام نامههایی که برای مشتری خود میفرستید، از دست نوشته مهرهای مخصوص یا برچسبهای خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشتهای روی نامه در اولین بار که نامه دیده میشود خوانده میشوند. به خاطر داشته باشید این نوشته در صورتی به طور کامل خوانده میشوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری که بیننده بتواند آنرا در کمتر از ده ثانیه بخواند.
۶) یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود که تازه از شما خرید کرده است بفرستید
اگر به عنوان مثال مشتری شما لباسی را از شما خریده است، میتوانید نامهای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خرید بعدی بطور مثال از تخفیف بیست درصدی برخوردار است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.
۷) خبرنامه
آیا میدانید هزینه فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه میتوانید بازاریابی خود را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه خبرنامه چاپی برای شما زیاد است، میتوانید با استفاده از پست الکترونیک اینکار را با هزینه بسیار پایینی انجام دهید. همیشه در خبر نامه خود میتوانید پیشنهاد فروش ویژهای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.
۸) بازاریابی مشترک
اگر فکر میکنید که قادر به تحمل هزینه بازاریابی به تنهایی نیستید، به دنبال شریکی باشید که محصول او هم مناسب مشتری شما باشد یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگر باشد. با ارائه طرح بازاریابی مشترک میتوانید در هزینههای بازاریابی صرفهجویی کنید. علاوه برای با این روش سرویس بهتری را هم به مشتریان خود ارائه میکنید.
۹) بروشورها و آگهیهای خود را در تمام نامههای ارسالی شرکت خود قرار دهید
این کار هزینه زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه کار قطعا متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به دست چه افرادی میرشد و سفارش خرید به شما میدهند.
۱۰) سمینار
ارائه سمینار در زمینه کار خودتان یا شرکت در سمینارهای مرتبط میتواند نقش بسیار زیادی در معرفی کسب و کار شما داشته باشد. اگر میخواهید سمیناری در محل کار خود برگزار کنید، به خاطر داشته باشید که ارائه یک سمینار رایگان نمیتواند مشتریان شما را جذب کنید. دریافت هزینه جزئی علاوه بر اینکه مقداری از هزینههای سمینار را پوشش میدهد میتواند در جذب مخاطب هم به شما کمک کند. البته چنین سمینارهایی باید بسیار با کیفیت و با برنامهریزی ارائه شوند.
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=2431
true
true