بازاریابی ویروسی - غلبه بر مشکلات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
بازاریابی ویروسی – غلبه بر مشکلات

 

برخی از راهکار‌های غلبه بر این مشکلات در زیر آمده است:

  1. ایجاد نام و نشان تجاری بسیار قوی که تحمل تعبیر و تفسیر‌ها را داشته باشد و یا ابداع ره‌یافت و راهکاری که فاقد نام و نشان تجاری باشد.
  2. ا‌نتخاب و استفاده کردن از ویروسی که دارای ارزش زیادی است و محدود ساختن روابط.
  3. آشنایی و شناخت قوانین و مقررات وآموزش طرفداران شرکت.
  4. گسترش، تنظیم و هدف گیری در مورد ویروس‌هایی که دارای ارزش هستند.

آنچه مسلم است بازاریابی ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت است. در واقع، اگر هدف عمده فعالیت‌های پست ا لکترونیک، ایجاد نام و نشان تجاری است به منظور تحقق این هدف، می‌توان از بازاریابی ویروسی استفاده کرد.

مقصود اصلی از بازاریابی ویروسی، پراکندن پیام میان مردم به هر تعداد ممکن است، بدون این ‌که پولی برای تبلیغات صرف شود. در واقع این نوع بازاریابی مانند ویروس خود را تکثیر می‌کند و مشتری منتشرکننده‌ی آن است.

متداول‌ترین روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه‌ی جهانی اینترنت است که با افزایش تعداد کاربران اینترنت، اهمیت آن روز به روز افزایش بیش‌تری می‌یابد.

خریداران کالا و خدمات به صورت آنلاین دایماً در حال توسعهء شبکهء خود هستند و بیش‌تر از گذشته به سایر خریداران برای یادگیری و یا توصیهء محصولات و خدمات جدید متکی هستند.

آغاز یک طرح بازاریابی ویروسی اثربخش، مستلزم ارایهء یک دلیل یا انگیزهء قوی به افراد است تا آن‌ها را تشویق به ارسال پیام و یا تبلیغ  مورد نظر به دوستان و اطرافیانشان کند. به طور مثال طنزها و لطیفه‌ها معمولاً خیلی سریع از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند، صرفاً به این دلیل که بامزه و خنده‌دارند.

بنابراین کلید موفقیت در نهایت در دست بازاریابان است چرا که آن‌ها باید با ارایهء ایده‌ها و تشویق خلاقانه، انگیزهء لازم را به افراد برای ارسال پیام مورد نظر به دیگران بدهند. یک ایدهء جالب توجه، به عنوان مشوق می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا برای توصیهء محصول و یا نام تجاری مورد نظر با هم ارتباط برقرار کنند.

گزارشات ویروسی از دو طریق متفاوت دست بدست می‌شوند:

۱- وقتی کسی ایمیلی را منتشر می‌کند یا مقاله ای را چاپ می‌کند و مردم را ترغیب به دانلود گزارش از وب‌سایت شما تحریک می‌کند.

۲-وقتی کسی گزارش شما را به یک وب‌سایت دیگر می‌فرستد یا به کسی دیگر می‌دهد زیرا شما به آن شخص این اختیار را داده‌اید.

بازاریابی ویروسی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات می‌گردد زیرا اطلاعات خیلی سریعتر در این محیط آزاد گسترش می‌یابند. در حقیقت همانطور که خواهید دید بسیاری از استراتژی‌های ویروسی می‌توانند نام، شهرت و پیغام شما را گسترش دهند.

وقتی عملیات بازاریابی ویروسیتان را آغاز می‌کنید تا مدت‌ها داده پیدا می‌کند و نمی‌توان آن را متوقف کرد. مانند ویروس‌های واقعی که در قرن‌های گذشته که صدها هزار نفر را تحت تاثیر قرار دادند.

موفقیت طرح بازاریابی ویروسی شما به این بستگی خواهد داشت که چگونه افراد متناوبا و سریع گزارش شما را به مشتریان اعضا، دوستان و ارباب‌رجوع‌هایشان می‌رسانند. این بدان معنا است که شما باید با یک گزارش یا ابزار دیگری تهیه کنید که مفید و شامل اطلاعاتی است که به آسانی در دسترس نیست و می‌تواند به عنوان منبعی ارزشمند برای مصرف‌کنندگان یا صاحبان شرکت‌ها در بازار باشد.

با گرافیک رنگارنگ و محتویات مفید و گرانبها بگزارشتان را کاملا حرفه‌ای جلوه دهید. زیرا گزارشتان هرچه بهتر باشد و بهتر به نظر بیاید افراد بیشتری مشتاق خواهند بود آن را به دیگران معرفی کنند.

دلیل اینکه بازاریابان اینترنتی باهوش گزارشاتشان را با حق کپی و تکثیر ارائه می‌دهند آن است که باعث شوند تا هزاران بازاریاب آنلاین اینترنتی آن را به همراه اطلاعات محصول یا خدماتی که خودشان دارند ارائه دهند. بدین ترتیب در مدت کمی هزاران نفر در حال ترویج گزارش شما هستند.

همچنین شما می توانید یک فایل موزیک ،کتاب الکترونیکی ، کلیپ ویدیویی یا سایر گزینه‌های این چنینی را به آنها بدهید که در هرکدام لینکی که مردم را به وب‌سایت شما برای دریافت اطلاعات بیشتر‌، محصولات و منابع راهنمایی می‌کند وجود داشته باشد.

هرچیزی را که به عنوان جایزه انتخاب می‌کنید برای آن وقت کافی صرف کرده و مانند محصولی ارزشمند آن را بسازید تا مطمئن شوید اطلاعات ارزشمندی خواهد داشت و مشتریان احتمالی را تشویق به کلیک کردن در صفحه اینترنتی شما و سپس ترغیب به خرید کردن بنماید. اگر گزارش بی‌ارزش و معمولی را تهیه کنید، پس از مدتی کوتاه توسعه آن متوقف خواهد شد.

امروزه بسیاری از صاحبان تجاری، به‌خصوص آنهایی که در صنعت توریسم فعال هستند، ترافیک سایت خود را به وسیله کارت‌پستال‌های مجازی افزایش می‌دهند و بدین‌وسیله فرصت‌های بدست آمده از بازاریابی ویروسی را تبدیل به سرمایه می‌کنند.

در این سایت‌ها بینندگان می‌توانند به دوستان و بستگان خود کارت‌پستال مجازی ارسال کنند. درواقع کارت‌پستال ضمیمه‌نامه فرستاده ‌نمی‌شود.، بلکه یک پست الکترونیک به گیرنده ارسال می‌شود که در آن نوشته شده در فلان وب سایت کارت‌پستال زیبایی انتظار آنها را می‌کشد. با کلیک بر روی آدرس وب‌سایت، گیرنده نامه به وب‌سایت مورد نظر هدایت شده و کارت‌پستال مخصوص را مشاهده‌ می‌کند.

سایت carlsonwagonlit یک نمونه از چنین سایت‌هایی است که در آن بینندگان می‌توانند از طریق ایمیل به دوستان خود کارت پستال‌های زیبا در هر نقطه‌ از دنیا ارسال کنند.

وقتی به دوستی کارت پستال می‌فرستید، وی ایمیلی حاوی یک لینک به صفحه‌ای که در آن کارت پستال وجود دارد، دریافت می‌کند. وقتی دوستتان روی این لینک کلیک می‌‌کند تا کارت پستال را مشاهده کند، آرم carlson wagon-lit travel و همین‌طور لینک‌هایی به سایر بخش‌های سایت به نمایش درمی‌آید.

ارائه کارت‌پستال‌های الکترونیکی بهترین روش برای بالابردن میزان بازگشت مجدد بینندگان به سایت و گسترش دهان به دهان نام سایت از طریق بازاریابی ویروسی است.

سخن آخر، درک این موضوع ضروری است که اگر چه ممکن است شرکتی مهارت و زبردستی خاصی در ارائه پیام‌های مهم را داشته باشد و همه قوانین و مقررات مربوط به پست الکترونیک را نیز در نظر داشته باشد، ولی مهم‌ترین مسئله این است که اگر مصرف‌کننده از سایت بازدید کند و چیزی کمتر از انتظار خود را مشاهده کند، شرکت در امر بازاریابی ویروسی موفق نخواهد شد و بایستی جدی‌تر به این قضیه نگاه کند.

در واقع، شناسایی و بر آورده ساختن خواست مصرفکننده به عنوان مهمترین عامل موفقیت در این نوع بازاریابی محسوب میشود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true