مقاله نویسی در وب - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مقاله نویسی در وب

نوشتن مقاله در وب، شما را در معرض ديدگان افراد بسيار زيادي قرار خواهد داد. به اين ترتيب با صرف کمترين هزينه‌ها معروف شدن خود را تضمين مي‌کنيد. براي اين کار تنها نياز به صرف اندکي زمان و تلاش داريد. نوشتن مقاله در موضوعات دلخواه، کار بسيار آساني است و مراحل معيني دارد.

عده‌اي براي مجلات و سايت‌هاي خود به دنبال محتواي باارزش هستند و صدها نويسنده در انتظارند تا نوشته‌هاي خود را روي وب قرار دهند. در انتهاي هر مقاله بخشي براي معرفي نويسنده وجود دارد که براي شما به عنوان يک تبليغات مجاني عمل مي‌کند.

مقالاتي که حاوي اطلاعات باارزش هستند و دستورالعمل‌هاي خاص ارائه مي‌دهند، عموماً مورد استقبال قرار مي‌گيرند و خوانندگان فراواني دارند. در اينجا چند نکته در مورد نوشتن مقاله در وب را يادآور مي‌شويم.

 

 

۱- اين نکته را بپذيريد که نوشتن مقاله در دنياي آنلاين با نوشتن مقالات چاپي تفاوت دارد زيرا افراد عادت دارند که هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور کنند. صفحه را به سرعت حرکت مي‌دهند و تنها به دنبال نکات کليدي هستند.

۲- به مخاطبين مورد نظر خود فکر کنيد و براي آنها مطلب بنويسيد.

۳- براي مقاله خود يک عنوان جذاب انتخاب کنيد که توجه افراد را سريعاً به خود معطوف کند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق کند.

۴- عنوان مقاله بايد کوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تيترهاي داخلي آزادي بيشتري داريد. با دقت آنها را انتخاب کنيد تا در لحظه خواننده را جذب خود کنند.

۵- در نوشتن مقاله دقت كرده و حرفه‌اي عمل کنيد. در مورد موضوعاتي که از آنها اطلاع کامل داريد، مطلب بنويسيد. هيچ مطلبي را به طور اتفاقي و بدون پشتوانه علمي در مقالات خود نياوريد.

۶- پاراگراف‌هاي مقاله بايد کوتاه باشند.

۷- مقدمه چيني نکنيد و به سرعت به نکته اصلي نزديک شويد.

۸- روي اطلاعات باارزش براي مخاطبين خود تکيه کنيد.

۹- اصل اختصار را رعايت کنيد. اکثر مردم مايلند به سرعت اطلاعات را دريافت کنند و معمولاً زمان محدودي دارند.

۱۰- در نوشته خود از کلمات اضافه يا هم معنا استفاده نکنيد و مقاله را در حد ۱۵۰۰ کلمه نگه داريد. اکثر اشخاصي که مقالات عالي را براي قرار دادن در سايت خود خريداري مي‌کنند، طرفدار مقالات بين ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه هستند. به صورت اجمالي سخن بگوئيد. اختصار نشاندهنده باارزش بودن نوشته است.

۱۱- در متن مقاله از علامت تعجب(!) براي جلب توجه خواننده به بخش‌هاي خاص استفاده کنيد.

۱۲- از تظاهر پرهيز کنيد. خودتان باشيد تا مقاله شما واقعي به نظر برسد.

۱۳- از نکات طنزآميز استفاده کنيد. مردم حتي وقتي در حال دريافت اطلاعات در مورد مسائل کاملاً جدي هستند، مايلند استراحت کوتاهي داشته باشند و قدري بخندند.

۱۴- از درون خود براي نوشتن کمک بگيريد. سخنان بي‌تکلف بيشتر به دل مي‌نشيند. تنها کافيست که جملات را مرتب و به هم متصل کنيد.

۱۵- راستگو و امين باشيد و از مطالب ديگران در مقاله خود استفاده نکنيد. اين کار نوعي دزدي است. پس خودتان براي نوشتن مطالب تلاش کنيد و اگر از سخنان يا ايده‌هاي شخص يا مقاله ديگري استفاده کرديد، حتماً نام او را در کنار مطلب آورده شده، ذکر کنيد و از او تشکر کنيد.

۱۶- متواضع باشيد و تصور نکنيد که خوانندگان در سطحي پايين‌تر از شما قرار دارند.

۱۷- از شماره‌گذاري و بخش‌بندي در مقاله خود براي مرتب کردن مطالب استفاده کنيد. به اين ترتيب دنبال کردن مطلب براي خواننده ساده‌تر خواهد بود.

۱۸- اطلاعات شخصي خود را در انتهاي مقاله قرار دهيد. مطمئن شويد که اين اطلاعات براي دسترسي آسان به شما کافي هستند. اين بخش يک تبليغات مجاني براي شما خواهد بود.

۱۹- در انتهاي مقاله پيشنهادي را براي خوانندگان در نظر بگيريد مثل ارسال مطلبي خاص به آدرس پست الکترونيک آنها. به اين ترتيب ليستي از افراد علاقه مند را خواهيد داشت که بعدها مي‌توانيد در بخش بازاريابي خود از آنها استفاده کنيد.

۲۰- قبل از قرار دادن مقاله روي وب تمام لينک‌هاي موجود در آن را چک کنيد.

۲۱- مقاله خود را از طريق سيستم‌هاي پاسخگوي خودکار (Auto Responders) منتشر کنيد.

۲۲- مقاله را با يک جمله يا پيام تاثيرگذار به اتمام برسانيد. آخرين جمله و پاراگراف شما بايد خلاصه‌اي از تمام مقاله باشد و به نحوي خواننده را تشويق کند که از همين حالا نکات گفته شده را اجرا کند.

۲۳- نهايتاً مقاله خود را دوباره چک کنيد تا کلمات ناهماهنگ يا اشتباهات املايي در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ويراستار مقاله خود هستيد.

۲۴- مطمئن شويد که مقاله روند و جريان مناسبي دارد و مطالب به هم پيوسته و مرتب قرار گرفته‌اند.

۲۵- دوباره خواني و دوباره خواني تا جايي که مطمئن شويد که همه چيز درست است.

براي نوشتن مقاله “بهترين‌ها را انجام دهيد و منتظر عالي ترين‌ها باشيد.”

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true