هماهنگی تبلیغات - قانون سه - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
هماهنگی تبلیغات – قانون سه

 در عرصه بازاریابی، قانونی موسوم به قانون سه وجود دارد که می‌توان از آن برای تنظیم سخنرانی‌ها، نوشتن مقالات و طراحی‌ موارد بازاریابی استفاده کرد. این قانون معتقد است که عدد سه، یکی از اعدادی است که همیشه تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای بر ذهن دارد. اگر مسئله‌ای را سه بار به کسی بگوئیدف احتمال اینکه آن مسئله را به خاطر بسپارید بسیار زیاد است. این قانون، یکی از قوانین مهم در عرصه بازاریابی و تبلیغات است که بازاریابان برجسته همیشه به آن توجه می‌کنند.

شکی نیست که بسیاری از سخنرانی‌های مشهور دنیا از قانون سه تبعیت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

«آزادی، برابری، برادری»

شعار انقلابیون فرانسه

«دولت مردمی، توسط مردم، برای مردم»

آبراهام لینکن،۱۹۸۳

«دوستان، یاران،‌ همشهریان»

ویلیام شکسپیر

«خون، شمشیر، اشک»

وینستون چرچیل

«آموزش، آموزش، آموزش»

تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلستان

هنگامی که طرح سخنرانی خود را تدوین می‌کنید، دلایل و اهداف خود را در سه واژه کوتاه و مختصر خلاصه کنید. البته توجه داشته باشید که این سه واژه باید از تاثیر و کارآیی بسیار بالایی برخوردار باشند و به اصطالح، بنیان اصلی سخنرانی شما را شکل دهند. این واژگان ساده و مختصر باید بتوانند ذهن مخاطب را به تسخیر خود درآورده و آنها را به شنیدن مطالب شما مشتاق کنند.

 

مخاطب را در مباحثات شرکت دهید.

بسیاری از افراد، هنگامی که مشغول سخنرانی هستند، تمایل دارند تا مخاطب نیز در مباحثات آنها مشارکت کند. این مشارکت مخاطب به توانایی شما در ارائه مطالب و نحوه سخنرانی شما بستگی دارد که چگونه با واژگان و عبارات بازی کنید تا آنها را به این امر مشتاق نمائید. مثلا اگر در حین سخنرانی خود از تصاویر ویدیویی که متناسب با متن سخنرانی خود از تصاویر ویدیویی که متناسب با متن سخنرانی شما باشند استفاده کنید می‌توانید تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارید.

 

آمادگی (یک روز قبل)

برای آنکه در سخنرانی خود موفق باشید و بتوانید اصل مطلب را به خوبی ادا کنید، بهتر است یک روز قبل،‌ متن سخنرانی را کاملا مطالعه کرده و مطالب مهم آن را یادداشت کنید. برای این کار باید همیشه موارد ذیل را در ذهن داشته باشید:

  • بدانید که در چه مکانی می‌خواهید سخنرانی کنید و به گونه‌ای برنامه خود را تنظیم نمائید که بتوانید به موقع در جلسه حاضر شوید کسی که با تاخیر به جلسه سخنرانی می‌رسد، مستحق مجازات است.
  • زمان سخنرانی خود را تنظیم کنید، بهتر است سخنرانی خود را به گونه‌ای تنظیم نمائید که بتوانید آن را در وقت تعیین شده‌ای که به شما اختصاص داده شده است به پایان برسانید.
  • تمام تجهیزات و امکاناتی را که برای سخنرانی لازم دارید، از پیش آماده کنید. مثلا اگر تصمیم دارید از فایل‌های Power Point استفاده کنید، بهتر است قبلا آنها را کاملا تنظیم کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. یا اگر می‌خواهید از چند فیلم کوتاه برای سخنرانی خود استفاده کنید، آنها را قبلا آماده کرده و هر بخش را متناسب با متن سخنرانی خود تنظیم کنید.

اگر موارد فوق را در نظر بگیرید، مطمئن باشید که می‌توانید سخنرانی بسیار راحت و به دور از هرگونه اضطرابی را انجام دهید. در غیر این صورت، بهتر است از انجام سخنرانی اجتناب کرده و برگزاری آن را به زمان دیگری موکول کنید.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true