هماهنگی تبلیغات - سخنرانی عمومی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
هماهنگی تبلیغات – سخنرانی عمومی

 آمادگی برای صحبت کردن

هنگامی که برای سخنرانی در یک نشست عمومی حاضر می‌شوید،‌ همیشه به خاطر داشته باشید که به گونه‌ای رفتار کنید که این نشست، آخرین نشست شما نباشد. اگر فردی خلاق باشید می‌توانید در حین سخنرانی، سایرین را تشویق کنید تا سئوالات خود را مطرح نمایند. فراموش نکنید که همانند نشست‌های رو در رو، حدود 90 درصد از زمان خود را به آماده‌سازی خود اختصاص دهید.

هنگام نوشتن متن سخنرانی خود باید به مسائل ذیل توجه کنید:

 

1- مخاطبین شما چه کسانی هستند؟

این مسئله، تاثیر زیادی بر مفهوم و شیوه سخنرانی شما خواهد داشت. مثلا اگر می‌خواهید در مورد تجارت آزاد برای گروهی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی صحبت می‌کند، باید توجه داشته باشید که نوع سخنرانی شما با سخنرانی که برای یک هیئت علمی انجام می‌دهید متفاوت باشد.

بسته به مخاطبین مورد نظر، باید از تن مختلف صداها استفاده کنید، زبان‌ها و مفاهیم متفاوتی را به کار ببرید و شیوه‌ شما برای جذب مخاطب باید متفاوت باشد.

 

2- هدف شما چیست؟

آیا منظور از سخنرانی شما آگاهی افراد در مورد ایجاد یک تغییر یا آمادگی برای ایجاد آن است؟

نکات مهمی را انتخاب کنید که در دستیابی به اهداف مورد نظر به شما کمک کنند. سعی کنید این مسئله را در خلال سخنرانی خود به شیوه‌های مختلفی تکرار کنید. تکرار یک مسئله، مهم‌ترین عامل برای اطمینان از این امر است که مسئله مورد نظر در ذهن مخاطب نقش بسته است.

 

چگونگی ساختاربندی سخنرانی

پس از انتخاب مسائل موردنظر برای سخنرانی، باید به دنبال آمار و تحقیقاتی در زمینه‌ وقایع و نمونه‌های بحث خود باشید. البته ذکر آمار و ارقام به تنهایی نمی‌تواند تائید‌کننده سخنرانی یا دستیابی به هدف باشد، اما می‌تواند نکات اصلی شما را مشخص کرده یا شرایط جدیدی را برای مباحثه شما فراهم آورد.

READ  رازهایی از بازاریابی وابسته

 

استفاده از قدرت کلمات

هنگامی که تصمیم دارید به صورت رو در رو با دیگران صحبت کنید، هرگز از قدرت کلمات غافل نشوید، زیرا می‌توانید تاثیر سخنان شما بر مخاطب را به نحو چشم‌گیری افزایش دهند.

استفاده از کلمات و عباراتی که همیشه در ذهن باقی می‌مانند، می‌توانند ارتباط عملکرد فعال با مجموعه اقدامات را برقرار کنند.

  • کلماتی که دارای قدرت معمولی و ساده‌ای هستند، عبارتند از:

می‌توانید، تضمین، شما، امروز، پول، سرمایه، ساده، کیفیت، اضطراری، موقعیت، برنده، موفقیت، تغییر، مثبت، قدرت و…..

همیشه سعی کنید از جملات و عبارات کلیشه‌ای مانند «مایه افتخار شماست» اجتناب نمائید. اگر بتوانید از این کلمات استفاده نکنید، مطمئن باشید که جوی مناسب و آرام را بر فضای سخنرانی خود حاکم کرده و در نتیجه، دستیابی شما به هدف مورد نظر، تسریع می‌شود.

 

0/5 ( 0 نظر )

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true