استفاده از بازاریابی ویروسی در سطح پیشرفته - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
استفاده از بازاریابی ویروسی در سطح پیشرفته

سایت blue mountain سایتی است که با فروش کارتهای تبریک الکترونیکی یا e-card می‌پردازد و درواقع بازاریابی ویروسی را در یک سطح پیشرفته به کار می‌گیرد. این سایت روزانه هزران بیننده دارد که از طریق آن کارتهای تبریک رایگان را به دوستان خود در سرتاسر جهان ارسال می‌کنند. اگرچه هم‌اکنون برای استفاده از این خدمات مبلغی به‌طور سالانه درنظر گرفته شده‌است ولی این سایت هدایای بسیار گوناگونی در معرض فروش گذاشته و افراد زیادی برای خرید این خدمات به سایت مراجعه می‌کنند.

دراینجا قدم‌به‌قدم، نحوه سرمایه‌گذاری blue mountain روی استراتژی بازاریابی ویروسی را توضیح می‌دهیم:

وقتی از سایت دیدن می‌کنید، ابتدا با هدایای گوناگونی از قبیل: کارت پستالهای الکترونیک، هدایای کوچکتر، کارتهای تبریک و محافظ صفحه نمایش قابل بارگذاری در کامپیوتر مواجه می‌شوید. وقتی تصمیم خود را گرفتید به یکی از دوستان خود کارت الکترونیکی بفرستید و یکی از کارتهای تبریک را از میان هزاران کارت موجود در سایت انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود فرمی را که حاوی اطلاعات مربوط به تماس با دوست خود است پر نمایید.
سایت blue mountain به‌منظور بالابردن ترافیک سایت از طریق کارتهای تبریک الکترونیک، از بینندگان می‌پرسد آیا تمایلی به ارسال پیام همراه کارت دارند یا خیر.

همچنین این سایت با تعدادی زیادی از خرده‌فروشان آنلاین نیز شریک شده و محصولات گوناگونی از جمله گل، شکلات، گواهی هدیه، کاغذ کارت تبریک و کارتهای جواب پست قبول جهت هدیه دادن به مشتریان می‌فروشد. مشتریان بنا به دلخواه می‌توانند هر یک از محصولات فوق را ضمیمه کارت تبریک الکترونیکی خود نمایند. وقتی یک کارت الکترونیکی به دست گیرنده می‌رسد، متوجه می‌شود که این هدیه همان هدیه‌ای است که در گذشته از طریق پست سنتی دریافت می‌کرد ولی حالا آن را از طریق پست الکترونیک دریافت کرده‌است. درست در همین نقطه است که استراتژی بازاریابی ویروسی سایت blue mountain شروع می‌شود.

پیغام ذیل در انتهای هر یک از کارتهای blue mountain که به دست گیرنده می‌رسد، به چشم می‌خورد:

به تازگی چه چیزی به blue mountain اضافه شده‌است؟ جدیدترین کارتهای الکترونیک ما را مشاهده کنید!

سایت blue mountain به وسیله این پیغام، گیرنده نامه را تشویق می‌کند تا برای پاسخ به نامه فرستنده، از سایت دیدن کرده و وبه وی کارت تبریک الکترونیکی ارسال کند. این سایت هرگز فرصت را از دست نمی‌دهد! وقتی گیرنده، کارت الکترونیکی را مشاهده می‌کند، با پیام درخواستی با این مضومون «پاسخ با یک کارت تبریک‌آمیز» و یا «این کارت را به شخص دیگری ارسال کن» مواجه می‌شود. این پیام مجدداً شانس blue mountain را برای فروش هدایا به همراه کارتهای الکترونیکی بالا می‌برد. سایت blue mountain به وسیله بازاریابی ویروسی، به سرعت در بازار تجارت الکترونیک به شهرت رسید.

یکی از ابزارهای رایج بازاریابی و تبلیغات که اثر بخشی آن در بازاریابی خدمات نیز به چشم می‌خورد ، بازاریابی دهان به دهان می‌باشد که به صورت زیر تعریف می‌شود :

“ فعالیتی که در آن مصرف کننده اطلاعات بازاریابی مربوط به محصولات و خدمات را به مصرف کننده دیگری منتقل می‌کند” و یا “ تلاش سازمان در جهت تشویق ، تسهیل و گسترش ارتباطات بازاریابی در میان مصرف کنندگان “.

این فرآیند بعد غیر رسمی داشته و به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی انسانی ، کمی پیچیده می‌باشد. لذا برای موفقیت در این راستا لازم است شرایط زیر مهیا گردد:

۱) برای هر مشکل، راه حلی ارائه شده و در شبکه ارتباطات مشتریان قرار گیرد.

۲)جواب برای سوالاتی که در ذهن مشتریان بوجود می‌آید ، وجود داشته و در اختیار آنها قرارگیرد تا انتقال آن آسان شود .

۳)مشتری احساس خوبی در تسهیم و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با مصرف کنندگان دیگر داشته باشد.

این نوع بازاریابی از طریق مشتریان وفادار صورت می‌پذیرد، لذا تلاش سازمان را در جهت وفادار ساختن مشتریان می‌طلبد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true