بازاریابی ویروسی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
بازاریابی ویروسی

عبارت “بازاریابی ویروسی” برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط «استیو جاروستون» و «تیم براپر» مطرح گردید. بازاریابی دهان به دهان که قبل از این مفهوم مطرح  شده بود ، مستقل از محیط الکترونیک و اینترنت بود درحالی که بازاریابی ویروسی باکاربرد ایمیل معنا می‌یابد . تعریف زیر این مقوله را شفاف تر می‌سازد:

“بازاریابی ویروسی فرآیند تشویق ارتباطات سالم درشبکه مصرف کننده می‌باشد و بر ایمیل به عنوان کانال ارتباطی اهم تاکید می‌ورزد”.

با پیشرفت فن آوری، بازاریابی ویروسی اکنون شامل پیام کوتاه (sms) ، پیام‌های چند رسانه‌ای و بلوتوث نیز می‌باشد. برخلاف  spam و mail junk ، بازاریابی ویروسی قابل اعتمادتر می‌باشد زیرا دریافت کننده ایمیل از منبع آن اطمینان داشته و به محض دریافت، ارسال مجدد می‌کند .

«بازاریابی ویروسی» شاید نام خوبی نباشد، اما کارکرد آن بسیار شگفت آور است. در این نوع بازاریابی به سرعت «فعالیت و بازاریابی» شما همچون ویروسی، پخش می شود و دیگران از فعالیت شما آگاه می شوند.در این اثر که صرفاً ترجمه ای است روان از بازاریابی ویروسی، شما با انواع متدهای انتقال بازاریابی ویروسی، عنصر اثربخش بازاریابی ویروسی و انواع مبارزات ویروسی آشنا می شوید.

گفتنی است دانشجویان مدیریت بازرگانی و بازاریابی در کلاس های درسی دانشگاه عمدتاً با تعریفی از بازاریابی ویروسی آشنایند، بی آنکه درباره تکنیک های آن بدانند. از این رو این اثر شما را با تکنیک های بازاریابی ویروسی آشنا می کند.

بازاریابی ویروسی و تبلیغات ویروسی به تکنیک های بازاریابی اطلاق می شود که از شبکه های ارتباطی اجتماعی برای افزایش به منظور آگاهی نام تجاری از طریق خود همتاسازی عملیات ویروسی مانند نشر ویروس در کامپیوتر استفاده می کند.

بازاریابی ویروسی گاهی اوقات به مبارزات بازاریابی مخفی مبتنی بر اینترنت اطلاق می‌شود که شامل استفاده از وب‌سایت‌های به ظاهر آماتور، که برای خلق ایجاد شهرت و شاید برای کالا و خدمات جدید طراحی شده اند. دوره بازاریابی ویروسی به مقصودی اطلاق می شود که افراد، محتوای جالب این مقصود را دست به دست می گردانند و تقسیم می‌کنند. این مقصود اغلب به ضمانت یک نام تجاری برای ایجاد آگاهی نسبت به محصول است.

تجارت ویروس اغلب شامل ویدئوکلیپ های سرگرم کننده، بازی های فلش، بازی های تبلیغاتی، تصویرها و… است. بازاریابی ویروسی به دلیل ساده کردن اجرای مبارزات بازاریابی محبوب است. همچنین به دلیل هزینه پایین، هدف‌گیری خوب و سرعت پاسخ بالا. قدرت اصلی بازاریابی ویروسی، توانایی اش در به دست آوردن گروه بزرگی از افراد علاقه‌مند با هزینه کم است. سخت‌ترین ماموریت برای هر شرکتی به دست آوردن و نگه داشتن گروه بزرگی از مشتریان اصلی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true