true
يکي از شرايط اساسي براي موفقيت در جذب آگهي در هر رسانه، انتخاب صحيح گروه آگهي دهنده است. با فرض جذب آگهي براي سايتهاي اينترنتي فارسي، بايستي ببينيم تاکنون از چه کساني آگهي درج شده و در آينده از چه کساني ميشود براي سايتهاي اينترنتي آگهي گرفت؟
ارائه کنندگان سرويس ثبت نام (Domain) و ميزباني (Hosting) و خدمات طراحي و برنامه نويسي سايت بيشترين آگهيها را در فضاي اينترنت فارسي به خود اختصاص دادهاند.
معرفي سايتهاي اطلاع رساني، وبلاگ و سايتهاي شخصي، آگهيهاي مشاورين املاک اينترنتي و سرويسهاي تحت وب، ساير اگهيها را تشکيل دادهاند.
شرکتهاي تجاري بندرت در سايتهاي اينترنتي به درج آگهي به صورت برنامه ريزي شده پرداختهاند.
اگر بخواهيم ميزان گردش پول در تبليغات سايتهاي فارسي زبان را بالا ببريم:
ناگزير هستيم سراغ شرکتهاي بزرگي برويم که داراي اعتبار زياد در بخش تبليغات خود هستند.
و با اختصاص بخشي از بودجه تبليغاتي خود به تبليغات وبي، كه باعث درآمد بيشتر براي صاحبان سايتها و ايجاد انگيزه کافي براي واسطههاي جذب آگهي خواهد شد، قدم اول ايجاد شرکت کارگزار يا کارگزاراني است که به صورت حرفهاي به کار معرفي و پذيرش تبليغات اينترنتي مشغول شوند.
منظور از لفظ حرفهاي در اينجا، داشتن اين مشخصات است:
* داراي تجربه فعاليت تبليغاتي در بازار ايران باشند،
* داراي دانش تبليغات به طور اعم و آگاه به اصول فعاليت تحت شبکه به شکل عملي باشند،
* نيروي انساني و امکانات مناسب خود را فقط به اين کار اختصاص دهند،
* بتوانند با کليه آژانسهاي تبليغاتي ارتباط مناسبي جهت توجيه مديران و بازاريابان تبليغات شرکتها ايجاد نمايند.
با شروع به کار کارگزاري جذب آگهيهاي اينترنتي، در دو مسير مختلف بايستي فعاليت نمايد:
* معرفي، آموزش و توجيه آژانسهاي تبليغاتي فعال در سطح ايران (واسطههاي پذيرش آگهي)
* معرفي و ارائه توجيه اقتصادي تبليغات اينترنتي براي صاحبان صنايع و تجارت (آگهي دهندگان)
براي ارتباط صحيح با صاحبان آژانسهاي تبليغاتي خصوصا آن دسته (قليل) که سهم عمدهاي از گردش مالي تبليغات شرکتهاي بزرگ را در اختيار دارند برنامه ريزي دقيقي لازم است.
برگزاري سمينـارهاي اختصاصي براي مديران مسئـول و مديران بازاريابي کانـونهاي آگهي و تبليـغات و تهيـه و ارسال نشريـات ادواري متنـاسب ميتوانـد در اين امر مهم، کارساز باشــد.
مطمئن باشيد شرکتهاي تبليغاتي به دو نکته در واگذاري آگهي مشتريان خود اهميت ميدهند
* کارمزد آگهي: ميزان و نحوه دريافت و اطمينان از دريافت به موقع و دقيق آن
* تاثير گذاري آگهي و رضايت مشتريان خود (ولو نسبي)
گام مهم ديگر، فهرست کردن سايتهاي پرترافيک، دسته بندي آنها از نظر موضوع سايت و نوع مخاطب، تعيين تعرفههاي منطقي، تعيين جداول مناسب تخفيف و تعيين نحوه پرداخت (با نگاهي به روشهاي مالي ساير رسانهها) ميباشد.
ايجاد روشي مطمئن و سالم براي مکانيزم اجرائي درج آگهيها در سايتهاي مختلف در جذب اعتماد آگهي دهندگان و موفقيت طرح بسيار مهم و تاثير گذار ميباشد.
آگهي دهنده بايستي بتواند:
* سايتهاي مناسب را آزادانه انتخاب نمايد.
* مشخصات ↓ بازديد کنندگان سايتها را به صورت درست و واقعي بداند.
* تعرفهاي روشن و شفاف براي درج آگهي در سايتهاي مختلف در اختيار داشته باشد.
* از درج سفارشات خود مطمئن باشد.
در صورت برنامه ريزي واقع گرايانه، انتخاب افرادي آشنا و کارشناس به عنوان کارگزاري، عدم توقع سوددهي فوري و کوتاه مدت و تلاش در بالابردن تاثير گذاري آگهي اينترنتي، ميتوان به موفقيت اين فعاليت خوش بين بود.
↓ منظور از مشخصات
(ميزان بازديد کننده، مشخصات کلي بازديد کنندگان از نظر منطقه سکونت و ساير اطلاعات ممکن)
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=213
true
true