از چه کسانی آگهی بگیریم - بازارياب تبليغاتي، آگهي اينترنتي - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
از چه کسانی آگهی بگیریم

يکي از شرايط اساسي براي موفقيت در جذب آگهي در هر رسانه، انتخاب صحيح گروه آگهي دهنده است. با فرض جذب آگهي براي سايتهاي اينترنتي فارسي، بايستي ببينيم تاکنون از چه کساني آگهي درج شده و در آينده از چه کساني مي‎شود براي سايتهاي اينترنتي آگهي گرفت؟

ارائه کنندگان سرويس ثبت نام (Domain) و ميزباني (Hosting) و خدمات طراحي و برنامه نويسي سايت بيشترين آگهي‎ها را در فضاي اينترنت فارسي به خود اختصاص داده‎اند.

معرفي سايتهاي اطلاع رساني، وبلاگ و سايت‎هاي شخصي، آگهي‎هاي مشاورين املاک اينترنتي و سرويس‎هاي تحت وب، ساير اگهي‎ها را تشکيل داده‎اند.

شرکتهاي تجاري بندرت در سايتهاي اينترنتي به درج آگهي به صورت برنامه ريزي شده پرداخته‎اند.

اگر بخواهيم ميزان گردش پول در تبليغات سايت‎هاي فارسي زبان را بالا ببريم:
ناگزير هستيم سراغ شرکت‎هاي بزرگي برويم که داراي اعتبار زياد در بخش تبليغات خود هستند.

و با اختصاص بخشي از بودجه تبليغاتي خود به تبليغات وبي، كه باعث درآمد بيشتر براي صاحبان سايتها و ايجاد انگيزه کافي براي واسطه‎هاي جذب آگهي خواهد شد، قدم اول ايجاد شرکت کارگزار يا کارگزاراني است که به صورت حرفه‎اي به کار معرفي و پذيرش تبليغات اينترنتي مشغول شوند.

منظور از لفظ حرفه‎اي در اينجا، داشتن اين مشخصات است:

* داراي تجربه فعاليت تبليغاتي در بازار ايران باشند،

* داراي دانش تبليغات به طور اعم و آگاه به اصول فعاليت تحت شبکه به شکل عملي باشند،

* نيروي انساني و امکانات مناسب خود را فقط به اين کار اختصاص دهند،

* بتوانند با کليه آژانسهاي تبليغاتي ارتباط مناسبي جهت توجيه مديران و بازاريابان تبليغات شرکتها ايجاد نمايند.

با شروع به کار کارگزاري جذب آگهي‎هاي اينترنتي، در دو مسير مختلف بايستي فعاليت نمايد:

* معرفي، آموزش و توجيه آژانسهاي تبليغاتي فعال در سطح ايران (واسطه‎هاي پذيرش آگهي)

* معرفي و ارائه توجيه اقتصادي تبليغات اينترنتي براي صاحبان صنايع و تجارت (آگهي دهندگان)

براي ارتباط صحيح با صاحبان آژانسهاي تبليغاتي خصوصا آن دسته (قليل) که سهم عمده‎اي از گردش مالي تبليغات شرکتهاي بزرگ را در اختيار دارند برنامه ريزي دقيقي لازم است.
برگزاري سمينـارهاي اختصاصي براي مديران مسئـول و مديران بازاريابي کانـون‎هاي آگهي و تبليـغات و تهيـه و ارسال نشريـات ادواري متنـاسب مي‎توانـد در اين امر مهم، کارساز باشــد.

مطمئن باشيد شرکت‎هاي تبليغاتي به دو نکته در واگذاري آگهي مشتريان خود اهميت مي‎دهند

* کارمزد آگهي: ميزان و نحوه دريافت و اطمينان از دريافت به موقع و دقيق آن

* تاثير گذاري آگهي و رضايت مشتريان خود (ولو نسبي)

گام مهم ديگر، فهرست کردن سايتهاي پرترافيک، دسته بندي آنها از نظر موضوع سايت و نوع مخاطب، تعيين تعرفه‎هاي منطقي، تعيين جداول مناسب تخفيف و تعيين نحوه پرداخت (با نگاهي به روش‎هاي مالي ساير رسانه‎ها) مي‎باشد.

ايجاد روشي مطمئن و سالم براي مکانيزم اجرائي درج آگهي‎ها در سايتهاي مختلف در جذب اعتماد آگهي دهندگان و موفقيت طرح بسيار مهم و تاثير گذار مي‎باشد.

 

آگهي دهنده بايستي بتواند:

* سايتهاي مناسب را آزادانه انتخاب نمايد.

* مشخصات  بازديد کنندگان سايت‎ها را به صورت درست و واقعي بداند.

* تعرفه‎اي روشن و شفاف براي درج آگهي در سايتهاي مختلف در اختيار داشته باشد.

* از درج سفارشات خود مطمئن باشد.

در صورت برنامه ريزي واقع گرايانه، انتخاب افرادي آشنا و کارشناس به عنوان کارگزاري، عدم توقع سوددهي فوري و کوتاه مدت و تلاش در بالابردن تاثير گذاري آگهي اينترنتي، مي‎توان به موفقيت اين فعاليت خوش بين بود.

 

منظور از مشخصات

(ميزان بازديد کننده، مشخصات کلي بازديد کنندگان از نظر منطقه سکونت و ساير اطلاعات ممکن)

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true