مدیریت بازاریابی بازاریابی در قرن بیست و یکم- قسمت دوم - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مدیریت بازاریابی  بازاریابی در قرن بیست و یکم- قسمت دوم

یا تغییر کنید یا بمیرید.

اما اتخاذ تصمیمات درست و منطقی همیشه ساده نیست. مدیران بازاریابی باید تصمیمات مهمی در زمینه ویژگی‌های مورد نیاز برای طراحی یک محصول جدید، دقت در ارائه محصول به مشتریان، مکان فروش محصولات و مدت زمان لازم برای تبلیغ یا فروش اتخاذ کنند.

همچنین آنها ناگزیر هستند تصمیمات جامع‌تری مانند عبارات یا رنگ دقیق برای بسته‌بندی‌های جدید را اتخاذ نمایند. («یادداشت‌های بازاریابی: سوالاتی که بازاریاب‌ها غالبا می‌پرسند»، گزینه مناسبی است که شامل سوالاتی است که اغلب مدیران مطرح می‌کنند که در این اثر به خوبی تشریح شده است.) شرکت‌های که در معرض بالاترین میزان خطر قرار دارند شرکت‌هایی هستند که در کنترل کامل و دقیق مشتریان و رقبای خود ناکام بوده و به طور پیوسته، ارزش‌های پیشنهادی خود را بهبود می‌بخشند. آنها از دیدگاه کوتاه‌مدت و محرک فروش حرفه خود استفاده می‌کنند که سرانجام در جلب رضایت سهامداران، کارکنان، حامیان و شرکای خود توفیقی کسب نمی‌کنند. بازاریابی حرفه‌ای، پدیده‌ای بی‌نهایت است.

 

وفاداری به نام تجاری یا برند 

نام‌های تجاری از زمره با ارزش ترین دارایی‌های یک شرکت محسوب می‌شوند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول می‌شوند و در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزش‌ها، اعتقادات، سیاست‌ها و حتی افراد را تحت تأثیر قرار دهند

وفاداری مشتریان، امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می‌شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می‌رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ راهبرد‌های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها، منافع بلندمدت برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود می‌آورد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می‌شود.

نام‌های تجاری از زمره با ارزش ترین دارایی‌های یک شرکت محسوب می‌شوند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول می‌شوند و در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزش‌ها، اعتقادات، سیاست‌ها و حتی افراد را تحت تأثیر قرار دهند. اهمیت ایجاد و حفظ وفاداری مشتری، تبدیل به تمرکز اصلی در بازاریابی شده است. سطح بالای وفاداری مشتریان به نام تجاری یا برند باعث ایجاد یک سری مزیت‌های رقابتی برای شرکت‌ها و تأثیر مثبت بر افزایش درآمد نام تجاری  یا برند و کاهش هزینه‌های بازاریابی می‌گردد.

در این مقاله، ابتدا به وفاداری مشتری پرداخته و سپس وفاداری به نام تجاری یا برند، اجزای آن و انواع وفاداری به نام تجاری  یا برند بر مبنای نوع بازار بررسی می‌شود.

امروزه، شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای بنگاه اقتصادی جهت کسب مزیت رقابتی و بخش‌بندی بازار ضروری است. مشتری عامل کلیدی و محوری در تقویت چابکی سازمان قلمداد می‌شود و جهت گیری کلیه اهداف، راهبردها و منابع حول محور جذب و نگهداری مشتری می‌باشد. حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای شرکت‌هایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند، چالشی راهبردک تلقی می‌شود.

ایجاد نام تجاری  یا برند از زمینه بازاریابی و تبلیغات فراتر رفته و به همان اندازه که ساختار اقتصادی دارد، ساختار اجتماعی نیز دارد. یکی از مفاهیم معتبر و معروف در زمینه بازاریابی “وفاداری به نام و نشان تجاری” است. این مفهوم نقش مهمی را در ایجاد منافع بلند مدت برای شرکت ایفا می‌کند، زیرا مشتریان وفادار نیازی به تلاش‌های ترفیعی گسترده ندارند، آنها با کمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت نام تجاری  یا برند مورد علاقه خود بپردازند. وفاداری به نام و نشان تجاری مضمون مرکزی بازاریابی تئوری و عمل، در ایجاد مزیت رقابتی پایدار بوده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true