در زمینه بسته بندی به خودکفایی رسیده ایم - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
در زمینه بسته بندی به خودکفایی رسیده ایم

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در تولید بسیاری از انواع کاغذ و مقواهای پرمصرف از جمله کاغذ تیشو و کاغذ بسته بندی (لاینر و فلوتینگ) سیاست «تولید و واردات» را ظرف ۵ سال به «تولید و صادرات» رسانده‌ایم و در این حوزه کشور به خودکفایی رسیده است.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت:

خودکفایی در زمینه انواع کاغذ در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در تولید انواع کاغذهایی که وزارت متبوع سیاست‌گذار بوده است از جمله کاغذ تیشو ، روند تولید افزایشی بوده است. تولید تیشو در سال ۹۷ به بیش از ۱۵۳ هزار تن رسیده و ۱۰ هزار تن نیز صادر شده است.

مقیمی در خصوص کاغذهای بسته بندی نیز توضیح داد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده برای افزایش تولید کاغذ بسته بندی ( لاینر و فلوتینگ ) علاوه بر تأمین نیاز کشور ۱۸۸ هزار تن صادر شده است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر پیگیری اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه گفت: سیاست‌گذاری در حوزه کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت نبوده و به تازگی توافقاتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بهبود وضعیت تولید صورت گرفته است.

به گفته مقیمی در این حوزه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است و توسعه تولید و جایگزینی صادرات به جای واردات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر همکاری بین دستگاه‌ها برای تحقق افزایش تولید، خاطرنشان کرد: افزایش تولید نیاز به مساعدت و همکاری‌های سایر بخش‌های دولتی مؤثر در این زمینه از جمله وزارت جهاد کشاورزی از نظر مساعدت در زمینه تسهیل در واردات چوب با پوست و زراعت چوب، سازمان امور مالیاتی و مجلس شورای اسلامی در زمینه تسریع در تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده که پیش‌بینی‌های معافیت مالیات بر ارزش افزوده چوب، خمیر کاغذ و کاغذ باطله در آن منظور شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true