شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران

گزارش خبري از مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران

ابقا بازرسان دوره قبل در انتخابات مجمع عمومي

مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران در ۲۷ تيرماه سال جاري در محل دفتر تعاونی چاپخانه‌داران تهران برگزار شد. از مجموع ۶۶ راي ماخوذه از صندوق رأي،مهردادرضا بشارت با ۵۸ راي، هاشمي با ۵۵ راي و اعلايي با ۴۹ راي توانستند بيشترين آراء را به خود اختصاص دهند.

در ابتداي اين جلسه اعضاي هيات رئيسه، منشي و ناظران اول و دوم هيات رئيسه مجمع مشخص شدند. اعضاي مجمع کريم زارع ،حسين عسگري، خسرو بشارت و افراسيابي را براساس اولويت انتخاب نمودند.

کريم زارع با به رسميت شناختن جلسه، از هيات مديره تعاونی درخواست کرد گزارش هيات مديره را ارائه نمايند. به طور معمول در اين‌گونه مجامع رئيس هيات مديره تعاونی گزارش عملکرد را ارائه مي‌نمايند. ليکن در اين مجمع رئيس هيات مديره اين وظيفه را به احمدرضا اعتماد مظاهري، مديرعامل تعاونی واگذار نمود.

لازم به ذکر است اسامي افرادي که در گزارش اعتماد مظاهري و يا ديگران ذکر شده است؛ و يا به عنوان مخالفين و موافقين پيشنهادات هيات مديره و مديرعامل تعاونی سخنراني کردند، در متن خبر آمده است.

در ادامه مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران، احمدرضا اعتماد مظاهري به ارائه گزارش هيات مديره شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران پرداخت و گفت:

شرح فعاليت‌ها و گزارش عملکرد سال ۸۸ هيات مديره شامل ساماندهي و سازماندهي وضعيت ساختمان (شامل تکميل و اصلاح و تجهيز طبقات ۳،۴ و ۵، انتقال اتحاديه چاپخانه‌داران از طبقه ۱ به ۵، اجاره طبقه ۱ و ۳ به گروه صنعتي بهشهر، (اين اقدام به منظور درآمدزايي براي تعاونی و همچنين تقليل و تعديل هزينه‌هاي سنگين نگهباني و مشاعات ـ که تحمل آن براي شرکت تعاونی سنگين بود ـ انجام شد.)،

کسب اعتبارات (۱۲ ميليارد ريال از بانک ملي و حدود ۵ ميليارد ريال از بانک کشاورزي جهت پيشبرد امور تجاري)، ارتقاي کيفي عمليات تجاري (گشايش سه فقره اعتبار اسنادي به ترتيب ۲۰۰ تن از کره ،۵۵۰ تن و۴۵۰ تن از اتريش که جمعاً به ميزان ۱۲۰۰ تن مقواي پشت خاکستري با قيمت‌هاي پايين‌تر از قيمت‌هاي روز )، صرفه‌جويي مضاعف در هزينه‌ها، پرداخت ديون معوقه، کارشناسي ارزش روز سهام، ارتباط مستمر با اعضا، ايجاد ارتباطات رو در رو، عرضه خدمات به اعضا و…..مي‌باشد.

در ادامه، نوبت به ارائه گزارش بازرسان شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران به مجمع عمومي عادي رسيد. در اين گزارش که توسط يکي از بازرسان تعاونی ارائه شد، آمده است: در سال مالي ۸۸ به طور مستمر از دفاتر، اسناد و مدارک مالي و فروش و انبار شرکت تعاونی بازديد به عمل آمد و نحوه اداره امور تعاونی را مورد بررسي قرار داديم که به شرح زير است:

۱- جلسات هيات مديره در زمان مقرر تشکيل شده است.

۲- ثبت دفتر در مهلت مقرر انجام شده است

۳- تراز آزمايشي حساب‌ها، حداقل هر ۳ ماه يکبار تهيه شده است.

۴- در تحرير و نوشتن دفاتر روزنامه و کل دقت به عمل آمده است.

۵- اسناد حسابداري داراي ضمائم کافي مي‌باشد.

۶- موجودي کالا در بخش فروش و انبار شرکت تعاونی از پوشش بيمه‌اي مناسب برخوردار است.

۷- هزينه‌هاي پرسنلي شرکت تعاونی مورد تاييد است. و….

در ادامه مجمع احمدرضا اعتماد مظاهري به توضيح صورتحساب‌هاي عملکرد سود و زيان شرکت تعاونی چاپخانه‌داران از ابتداي فروردين ماه سال ۸۸ تا ۲۹ اسفند ماه ۸۸ پرداخت و اظهار داشت:

بهاي تمام‌شده کالاي فروش‌رفته شامل ۹ ميليارد و ۱۵۳ ميليون و ۳۱۲ هزار و ۳۱۹ ريال و سود ناويژه ۸۴۱ ميليون و ۴۴۷ هزار و۲۷۰ ريال و فروش کالا طي دوره مذکور ۱۰ ميليارد و ۳۷ ميليون و ۶۹ هزار ۳۱۸ ريال و فروش خالص طي دوره ۹ ميليارد و ۹۹۴ ميليون و ۷۵۹ هزار و ۵۸۹ ريال بوده است. توازن هر دو به يک مقدار، يعني ۹ ميليارد و ۹۹۴ ميليون و ۷۵۹ هزار و ۵۸۹ ريال است.

در بخش ديگر اين گزارش به هزينه‌هاي مالي، اداري، استخدامي، توزيع و فروش، هزينه‌هاي استهلاکات و سود ناويژه پرداخت. در اين ميان سيد حجت‌الله مجابي، يکي از مخالفان پيشنهادات هيات مديره در خصوص ساير درآمدها در بخش سود ناويژه پرسشي را مطرح کرد. مظاهري نيز در پاسخ بيان داشت: تقاضاي بودجه ـ با توجه به اين موضوع که کمتر از سال‌هاي مديريت قبل بوده است ـ کاهش مصرف در هزينه‌هاي جاري، اجاره طبقات، خريد اوراق مشارکت و سرمايه‌گذاري در بانک‌ها و… از جمله مواردي بوده است که در بخش ساير درآمدها بدون ذکر اين جزئيات، مطرح شده و تنها مبلغ مورد نظر نوشته شده است.

مظاهري در پاسخ به پرسش ديگر مجابي ـ که با اجازه از رئيس مجمع ـ سوال خود را مبني بر اين‌که تعريف يک تعاونی چه مي‌باشد؟

و آيا درآمد تعاونی بايد از اجاره ملک تامين شود؟ گفت: براي حل اين موضوع بايد به مطالب سال‌هاي پيش رجوع کرد”در بودجه پيشنهادي سال ۸۵ و ۸۶، زماني که مربوط به نحوه اداره رئيس پيشين اين اتحاديه مي‌باشد، ذکر شده است که تاکنون به دليل مشکلات مالي به منظور کار ساختمان و دريافت پايان کار، صورت‌مجلس مقدور و ميسر نگرديد.

در صورت همکاري کليه اعضاي سهام‌دار، به اين مهم نيز نائل گرديده و با استفاده بهينه از طبقات مازاد و دستور جدي به منظور کسب درآمد از اجاره‌بهاي طبقات مازاد متناسب با بودجه پيش‌بيني شده و همچنين تحصيل مبلغ قابل توجه اعتبار و پشتوانه ارزش بنا و ساختمان شرکت، تعاونی را از تنگناها رهايي بخشيده تا تعاونی بتواند جوابگوي نيازهاي همکاران باشد.”

محمد کلاري، مديرعامل دوره‌ي ‌پيشين تعاونی که به عنوان مخالف، خواستار حضور در پاي تريبون شد، بيان کرد:”آيا سه سال سکوت من کافي نبوده است؟ آقايان هرطوري که دلشان بخواهد به هيات مديره گذشته و مديرعامل پيشين توهين مي‌کنند. بحث بر سر اينجاست که ۵۵ ميليون تومان ـ با کم و زيادش ـ ضرر و زيان شرکت است. اگر من بودجه تقاضا کردم براي ساختمان بوده است و بحث بر سر اين امر است نه تقاضاي بودجه‌اي که در سال‌هاي پيش خواستارش شديم.”

در ادامه مظاهري درصدد پاسخگويي به اين موضوع برآمد و هدف خود را تنها پاسخ به سوال مخالفان و باز شدن موضوع دانست تا سوء تفاهمات موجود بر طرف شود.

بعد از گفتگوهاي انجام شده و سخنان نماينده وزارت تعاون و جمعي از حاضران به دليل نبود وقت کافي، مقرر شد گزارشات کامل بيان شود و بعد از آن مخالفان و موافقان به بيان نظرات خود بپردازند.

بعد از قرائت ادامه گزارش، لاهيجي يکي از موافقان هيات مديره پشت تريبون قرار گرفته و بيان کرد: با توجه به شرايط اقتصادي موجود فعاليت‌هايي که تاکنون شکل گرفته جاي اميدواري دارد. بنده به عنوان کسي که در اتحاديه حضور دارم هيچ وقت نديده‌ام که به افراد توهين شود و يا اعتراضي بکند. اگرچه مشکل وجود داشته و دارد ليکن تلاش مي‌شود با توجه به بررسي‌هاي کارشناسي شده به رفع آن‌ها پرداخته شود و گزارشاتي که خوانده شد بسيار جاي اميدواري است.

بعد از صحبت‌هاي موافقان ديگر و مطرح شدن ترازنامه و بودجه سال ۸۹ و صورتحساب تقسيم سود حاصله از عملکرد مالي شرکت در سال ۸۸، يکي از اصلي‌ترين موضوعات اين مجمع مطرح شد که موافقان و مخالفان فراواني داشت.

موضوع از آن‌جا آغاز شد که مديرعامل تعاونی، نبود نقدينگي در شرکت تعاونی را ـ به دليل هزينه‌هاي عمراني ساختمان در سال‌هاي گذشته ـ

عمده‌ترين معضل پيشبرد برنامه‌ها و اهداف اقتصادي شرکت دانسته و تصريح کرد: موفقيت تعاونی تنها و تنها در گرو بالا بردن ميزان نقدينگي و سرمايه در گردش شرکت است. هيات مديره تعاونی پس از بررسي‌هاي کارشناسي، مشاوره با متخصصان، نظرخواهي از تعداد کثيري از سهام‌داران و… چاره را در بالا بردن سرمايه از طريق اعطاي اختيار افزايش و فروش سهام شرکت تعاونی توسط هيات مديره مي‌داند.

پيشنهاد مظاهري بار ديگر توسط زارع تکرار شد. در اين ميان شهلايي ـ يکي از سهام‌داران تعاونی و اعضاي مجمع ـ مخالفت خود را با اين موضوع اعلام کرد. وي در تشريح نظرات خود، گفت: ميزان ارزش افزوده حاصل از سهامي که ۳۰ سال پيش فروخته شده است، با ارزش سهامي که در حال حاضر واگذار مي‌شود، نبايد برابر باشد.

پس از شهلايي بابک عابدين، يکي از اعضاي هيات مديره تعاونی چاپخانه‌داران تهران نيز به مخالفت با طرح مذکور پرداخته و بيان داشت: من به عنوان يکي از اعضاي هيات مديره تعاونی تمايل ندارم که اعضاي مجمع و سهام‌داران شرکت تعاونی اين اختيار را به هيات مديره اعطا کنند. چرا که سرنوشت سرمايه‌هاي ساليان دراز اعضاء نبايد در اختيار گروه اندکي قرار گيرد.

پس از مخالفت شهلايي و عابدين، ابتدا احمدرضا اعتماد مظاهري در سخناني از اين پيشنهاد دفاع کرده و افزود: محاسبات دقيق و کارشناسي شده‌اي طي جلسات متعدد در هيات مديره تعاونی انجام شده و ارزش اسمي سهام به روز شده است. علاوه بر آن معادلات اعطاي سهام جديد نيز محاسبه شده است.

لذا اين نوع پرداخت به موضوع تنها اقدامي پوپوليستي است. ديگر مدافع اين پيشنهاد بهمن پورمند بود. وي که يکي ديگر از اعضاي هيات مديره تعاونی است، تصريح کرد:

در دو سال گذشته زحمات بسيار زيادي به صورت شبانه روزي در شرکت تعاونی توسط آقاي مظاهري انجام شده است. تمامي اعضاي هيات مديره نسبت به قيمت به روز شده سهام اعضا اطلاع کامل دارند. اين درخواست هيات مديره نيز تنها و تنها به دليل ايجاد امکان و فرصت و ظرفيت‌هاي اقتصادي لازم به منظور انجام معاملات و مناسبات تجاري و بازرگاني است.

در نهايت به پيشنهاد کريم زارع مقرر شد، تا معادله دقيق نحوه اعطاي سهام جديد توسط هيات مديره تعاونی تعيين شده و پس از بررسي‌هاي کارشناسي توسط اين هيات، درخواست مجمع عمومي عادي فوق‌العاده گردد و در مجمع مذکور به طور انحصاري پيرامون اين موضوع تصميم‌گيري شود.

در پايان انتخابات بازرسين تعاونی انجام شد. در اين دوره ۴ کانديدا به منظور تصدي سمت بازرس هيات مديره تعاونی چاپخانه‌داران تهران به رقابت پرداختند. در نهايت از مجموع ۶۶ راي ماخوذه از صندوق رأي،مهردادرضا بشارت با ۵۸ راي، هاشمي با ۵۵ راي و اعلايي با ۴۹ راي توانستند بيشترين آراء را به خود اختصاص دهند. جواهري نيز ۱۶ رأي را به خود اختصاص داد و نتوانست به ترکيب بازرسين هيات مديره راه يابد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true