هماهنگی تبلیغات - تشکیل یک گروه تبلیغاتی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
هماهنگی تبلیغات

تشکیل یک گروه تبلیغاتی

نشست‌ها

از آنجا که هر گروه تبلیغاتی می‌تواند شیوه‌های مختلفی را برای برگزاری نشست‌ها و جلسات خود انتخاب کند، می‌توانید با برگزاری جلسات منظم، سایر اعضای گروه را نیز به حضور در این جلسات ترغیب کنید. بدون توجه به مقاطع زمانی برگزاری جلسات به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه، برگزاری منظم آنها مکانیسم جدیدی را پیش روی افراد گروه قرار می‌دهد که گردهم جمع شده و از برنامه‌های تبلیغاتی یکدیگر آگاه شوند. اهداف از برگزاری جلسات و نشست‌های تبلیغاتی را می‌توان به صورت ذیل طبقه‌بندی کرد:

  • بحث و ارائه عقاید جدید تبلیغاتی
  • موافقت با اتخاذ تصمیمات
  • برقراری ارتباط با اعضا و کمیته
  • کنترل و ارزیابی پیشرفت تبلیغات
  • انجام وظایف اجرایی
  • بررسی یا ارزیابی وقایع ویژه

در اینجا چهار شیوه برای برگزاری منظم جلسات وجود دارند که یک گروه تبلیغاتی باید آنها را مورد توجه قرار دهند. با این حال، برگزاری این شیوه‌ها به اندازه گروه و مدت زمان تبلیغات شما بستگی دارد. در ذیل به بررسی این چهار شیوه می‌پردازیم.

 

نشست‌های عمومی

نشست‌های عمومی، نشست‌های منظمی هستند که حضور تمام اعضا و حامیان در آن الزامی است. این نشست‌ها فرصتی در اختیار کمیته یا تنظیم‌کنندگان اصلی قرار می‌دهند تا در مورد پیشرفت‌های جدید، اخبار یا وقایع پیش‌رو با یکدیگر بحث و تبادل نظر داشته باشند. از این نشست‌ها می‌توان برای برنامه‌ریزی وقایع مهم یا بحث و تبادل‌نظر در مورد راهبردها و اهداف استفاده کرد.

البته این مسئله نیز منطقی به نظر می‌رسد که جلسات را به گونه‌ای برگزار کنید که برای افراد فعال گروه شما جذابیت خاصی داشته باشند، به طوری که آنها با میل و رغبت فراوان در آنها مشارکت کنند. برای این کار می‌توان از مهمانان ویژه یا نمایش فیلم‌های مربوط به موضوع مورد نظر استفاده کرد. اگر گروه تبلیغاتی شما، گروه کوچکی است، برگزاری این نشست‌ها زمانی معقول و منطقی به نظر می‌رسد که تعداد افراد فعال موجود در گروه شما به اندازه‌ای باشند که بتوانند تیم‌های ویژه یک کمیته را انتخاب کنند.

 

نشست‌های کمیته

اگر یک کمیته انتخابی یا یک هسته مرکزی از هماهنگ‌کنندگان تبلیغاتی را در اختیار دارید، بهتر است نشست‌های منظم خود را به گونه‌ای برگزار کنید که در آنها بیشتر در مورد مسائل راهبردی گروه بحث و تبادل نظر صورت گیرد. برگزاری این جلسات، پیش از برگزاری نشست‌های عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا فرصتی در اختیار اعضای کمیته قرار می‌دهد تا هر گونه پیشرفتی را به اطلاع سایر اعضا برسانند.

 

نشست‌های تیمی

بسته به ساختار گروه تبلیغاتی، شما می‌توانید نقش‌های ویژه‌ای را برای تیم افراد فعال تعیین کنید. در این صورت، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که نشست‌های تیم به طور منظم با حضور اعضای کمیته صورت گیرد تا محدوده تبلیغات مورد نظر مشخص شود. سپس می‌توان نتایج این جلسات را در یک نشست عمومی به اطلاع سایر اعضای گروه رساند.

 

نشست‌های عمومی سالیانه

نشست عمومی سالیانه، یک نشست برنامه‌ریزی شده است که به طور سالیانه برگزار می‌شود و فرصتی برای اعضای کمیته محسوب می‌شود تا گزارش پیشرفت‌های صورت گرفته در خلال یک سال گذشته را ارائه کرده و در مورد راهبردهای سال جاری بحث کنند. همچنین برگزاری این نشست‌های عمومی سالیانه، فرصتی برای انتخابات سالیانه کمیته محسوب می‌شوند که می‌توانند به وسیله منشی یا رئیس هماهنگ گردند.

 

برگزاری یک جلسه

برگزاری هر جلسه مستلزم موارد و مسائل متعددی است که در ذیل به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.

 

دستور جلسه

دستور جلسه، شیوه‌ای ساده برای برگزاری جلسات و نشست‌ها می‌باشد که دستورالعمل‌های دقیقی را در اختیار افراد فعال گروه قرار می‌دهد تا گزارش‌های ثبت شده را با سهولت بیشتری دنبال کنند. دستور جلسه باید شامل مقوله‌های ذیل باشد:

  • عذرخواهی به خاطر غیبت:

کسی که باید در جلسه حاضر باشد، اما به هر دلیلی نتوانسته است حضور یابد.

  • نکات جلسه قبل:

موارد ضمیمه شده‌ای که می‌توانند به عنوان گزارش دقیقی از نشست‌ پیشین در نظر گرفته شوند.

  • افزایش موضوعات:

در این مرحله، باید اقداماتی که در جلسه پیشین در مورد آنها تصمیم‌گیری شده و مراحل صورت گرفته بر روی آنها مورد بررسی قرار گیرند تا از انجام دقیق و صحیح آنها اطمینان حاصل شود.

  • به روزرسانی کمیته:

مجموعه‌ای از گزارش‌های کوتاه اعضای کمیته که شامل جزئیات مربوط به پیشرفت‌های صورت گرفته در حیطه تبلیغاتی آنها می‌باشد.

  • آیتم‌های دستور جلسه:

هر مسئله‌ای که با بحث در مورد آن در جلسه مذکور موافقت شده است.

  • سایر حرفه‌ها:

با برگزاری جلسات در اماکن مناسب، فرصتی برای افراد ایجاد می‌شود تا در مورد مسائلی که توجه چندانی به آنها معطوف نمی‌شود به بحث و تبادل نظر بپردازند.

  • تاریخ و زمان نشست بعدی

 

اولین نشست

اولین نشست گروه تبلیغاتی شما می‌تواند افراد و نیروهای جدید را به شرکت در نشست‌های بعدی ترغیب کند، لذا همیشه برگزاری اولین نشست مستلزم برنامه‌ریزی و آموزش بسیار چشمگیری است. اهداف اصلی اولین نشست باید به گونه‌ای باشد که تمام افراد فعال را گردهم جمع کند.

در اینجا نکاتی را که باید در اولین نشست مورد توجه قرار دهید و ذکر می‌کنیم:

  • ایجاد یک محیط خوشایند

این مسئله، یکی از قوانین طلایی است که باید همیشه در فعالیت‌های تبلیغاتی خود آن را به خاطر داشته باشید. انجام فعالیت‌های تبلیغاتی را نباید همانند راه‌اندازی یک کارخانه یا شرکت در نظر گرفت. مردم، آن چیزی را که شما به آنها بگوئید به سادگی و راحتی انجام نمی‌دهند. اگر افراد گروه شما همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته و اهداف و ارزش‌های مشترکی داشته باشن، یقین بدانید که هر تصمیمی با موفقیت اجرا خواهد شد. بخش زیادی از اولن نشست شما باید به آشنایی و معرفی افراد به یکدیگر اختصاص یابد، این مسئله زمانی حائز اهمیت است که شما سرپرستی گروه بزرگی را در اختیار دارید که افراد زیادی در آن عضویت دارند. دستیابی به این هدف، موجب می‌شود تا افراد گروه با یکدیگر صحبت کرده و از نقطه نظرات یکدیگر آگاهی یابند. در نتیجه، آنها می‌توانند تجربیات خود را با دیگران در میان گذاشته و از تجربیات آنها نیز استفاده کنند.

 

صحبت در مورد ایده‌های تبلیغاتی

در اولین نشست، بهتر است ابتدا خود را معرفی کرده و سپس در مورد ایده‌های تبلیغاتی خود صحبت کنید. سعی نکنید که فقط در مقابل اعضای گروه بایستید و برای آنها سخنرانی کنید، مخصوصا اگر این اعضا، افرادی خلاق باشند.

 

طرف خود را به وجد بیاورید

اطمینان حاصل کنید افرادی که در این نشست شرکت کرده‌اند، افرادی هستند که با طرح یک مسئله، به هیجان می‌آیند. بسته به ماهیت تبلیغات، می‌توانید مقیاس‌های متفاوتی را برای این امر در نظر بگیرید که از جمله آنها می‌توان به اقدامات روزمره یا نمایش‌های کوچک اشاره کرد. این امر موجب می‌شود تا افراد حاضر در جلسه احساس کنند که واقعا می‌توانند اقدامات مثبتی انجام دهند که عصبانیت آنها را به هیجان تبدیل می‌کند. همیشه سعی کنید به گونه‌ای رفتار نمائید که افراد هنگام ترک اولین نشست، احساس مطلوبی داشته و فکر کنند که در این جلسه، کار مثبتی انجام داده‌اند و برای این که به اهداف خود برسند به گروه شما ملحق شوند.

 

سعی کنید اولین نشست، آخرین نشست نباشد.

به خاطر داشته باشید که این جلسات هرگز به پایان نمی‌رسند، بلکه ابزاری برای دستیابی به اهداف واقعی هستند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که نتایج نشست خود را از طرق مختلف مانند ارسال ایمیل پیگیری کرده و تاریخ و زمان نشست بعدی را به اطلاع افراد برسانید. همیشه طوری رفتار کنید که افراد حاضر در جلسه، باز هم تمایل داشته باشند که در جلسات شما شرکت کنند.

 

استخدام

اگر در حال ایجاد و توسعه گروه تبلیلغاتی خود از یک گروه کوچک به یک گروه یا تشکیلات بزرگ و موثر هستید، باید عامل استخدام را به عنوان یکی از عوامل مهم در این زمینه در نظر بگیرید. فرض کنید که کار خود را با یک گروه کوچک و بودجه‌ای محدود آغاز می‌کنید. لذا به‌ شیوه‌هایی نیاز دارید که بسیار موثر و کارآمد باشند. هدف اصلی شما باید تمرکز بر افرادی باشد که تحت تاثیر صحبت‌های شما قرار گرفته‌اند یا کسانی که احتمالا تجربیاتی همانند تجربیات شما دارند.

لحظه عمل

لحظه عمل، موثرترین شیوه استفاده از مسائل عمومی، جمع‌آوری جزئیات تماس، تبلیغ نشست‌ها و جذب اعضای جدید باشد. تمام آن چیزی که نیاز دارید، چند فرد فعال است که به یک دفترچه مسلح بوده و فردی که آماده مصاحبه کردن باشد. غالبا یک لحظه عمل شامل تنظیم افراد فعال در یک محدوده شلوغ است.

 

برقراری ارتباط با اعضا

ارتباط روزانه یا هفتگی میان شما، تیم اصلی فعالیت‌های تبلیغاتی و افراد فعال گروه شماف همانند عاملی جذب کننده است که گروه تبلغاتی شما را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است که تمام افراد گروه شما از زمان برگزاری نشست‌ها، آیتم‌های مورد بحث در آن نشست‌ها و عوامل برگزارکننده آنها آگاهی یابند. همچنین باید به این مسئله نیز توجه داشت کسی که در گروه تبلیغاتی شما مشغول فعالیت است، معمولا همانند یک منشی عمل می‌کند و می‌تواند سایر اعضای گروه را از برگزاری نشست‌ها و جلسات آگاه کند؛ به عبارت دیگر، افراد گروه همانند پایگاه داده‌هایی هستند که اطلاعات را به یکدیگر منتقل می‌کنند. این برقراری تماس می‌تواند به شیوه‌ها و طرق ذیل صورت گیرد:

  • شماره تلفن
  • آدرس ایمیل
  • آدرس منزل

 

ایمیل‌ها

ارسال پیغام از طریق ایمیل، شیوه‌ای موثر و مناسب برای برقراری ارتباط و مبادله حجم بالایی از اطلاعات بین صدها نفر از افراد گروه محسوب می‌شود. البته این شیوه، زمانی مخاطره آمیز خواهد بود که شما ایمیل را تنها راه برقراری ارتباط با سایر اعضای گروه در نظر بگیرید. اگر پیغام‌های زیادی را برای آنها ارسال کنید، ممکن است فرد، آنها را بدون اینکه مطالعه کند، حذف نموده و هیچ‌گاه پیغامی از شما دریافت نکند. تلاش کنید که ارسال ایمیل‌ها را در مقاطع زمانی ویژه، مثلا هفته‌ای یک بار محدود کنید. البتهراه بهتر این است که ایمیل‌ها را چند روز پیش از برگزاری جلسات و نشست‌ها ارسال نمائید.

نکته: برقراری ارتباط می‌تواند از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و اینترنت صورت گیرد. با این حال،‌ موانع احتمالی این شیوه را نیز در نظر بگیرید، زیرا ممکن است امکان دسترسی به اینترنت برای تمام اعضای گروه شما وجود نداشته باشد.

 

فاینانس‌ها

فاینانس‌ یا تامین‌ هزینه‌ مالی یک گروه تبلیغاتی را می‌توان مهم‌ترین چالش پیش‌روی اعضای یک تیم تبلیغاتی می‌باشد؛ در صورتی که قادر به تامین نیازهای مالی افراد گروه نباشید، نمی‌توانید آنها را برای شرکت در جلسات و نشست‌ها تشویق کنید. پیش از اتخاذ هرگونه تصمیمی برای افزایش هزینه‌های گروه، بهتر است این مسئله را با افراد اصلی گروه در میان بگذارید، تا بتوانید این مسئله را با سایر اعضای گروه نیز هماهنگ کنید.

همچنین تحقیق در زمینه‌ منابع و ابزار افزایش هزینه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. مثلا آیا سازمان‌های بزرگ‌تری در سطح منطقه‌ای یا ملی وجود دارند که اهداف خود را با اهداف شما هماهنگ کنند؟ اگر چنین است، تشکیل یک گروه مشارکتی برای محافظت از اهداف مشترک را در نظر بگیرید. هرگز از نیروی موثر نامه‌نگاری غافل نشوید، زیرا این عمل می‌تواند امنیت گروه تبلیغاتی و اهداف شما را دو چندان نماید. به طور مثال، اگر فعالیت شما در زمینه تبلیغات مربوط به حقوق بشر یا مسائل عدالت اجتماعی است، همکاری با سازمان‌های چند ملیتی مانند سازمان‌ بین المللی Amnesty می‌تواند گزینه‌ای مناسب در جهت حمایت از اهداف تبلیغاتی شما محسوب گردد.

تعیین نقش مدیر مالی و افزایش هزینه‌ برای یک تیم ویژه تبلیغاتی نیز همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این تیم باید طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به افزایش هزینه را در نظر بگیرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • عفو و بخشش
  • روزنامه
  • بخشش آنلاین
  • کافی مورنینگ
  • وقایع اجتماعی مانند نمایش فیلم‌ها

بسته به اهداف و فعالیت‌های گروه تبلیغاتی خود، می‌توانید هنگامی که دیگران به گروه شما ملحق می‌شوند فعالیت‌های مختلفی را از آنها بخواهید. از آنجا که این مسئله، پتانسیل افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد، لذا راهبردی بسیار مخاره آمیز محسوب می‌شود و باید از آن اجتناب کرد.

در بخش‌های بعدی در مورد درک مفاهیم تبلیغات و سختارهای گروهی تبلیغاتی بحث خواهید کرد.

 

 

توسعه یک راهبرد تجاری

هدف بدون طرح و برنامه‌ریزی فقط یک آرزوست

«لاری الدر»

در بخش پیشین، در مورد چگونگی ایجاد، ساختاربندی و کنترل گروه تبلیغاتی مطالبی را به رشته تحریر در آوردیم. در این بخش، مراحل مهم و حیاتی در جهت‌گیری گروه شما و دستیابی به اهداف ارائه خواهند شد. همچنین در مورد چگونگی ادغام گروه‌های جدید تبلیغاتی و بحث در مورد مسائل مهمی همچون طراحی لوگو یا توسعه یک نام تجاری، مطالبی ارائه خواهد شد که همگی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند مشروط بر این که هدف گروه تبلیغاتی شما دستیابی به مواردی باشد که موفقیت واقعی را به دنبال داشته باشد. همچنین مطالبی در مورد تدوین و طراحی راهبرد مناسب تبلیغاتی ارائه خواهد شد که شامل یک طرح ساختاری کاملا دقیق است که نقاط ضعف و قوت تبلیغات شما را در نظر گرفته، اهداف بالقوه شما را تحلیل کرده و نیز درک شما از شرایطی را نشان می‌دهد که در نحوه تبلیغات شما وجود دارند. اگر اهداف خود را تنظیم کرده و طرح تبلیغاتی خود را تدوین کرده باشید، این راهبرد می‌تواند به عنوان دستورالعمل‌ تبلیغاتی شما عمل کند، مدرکی که دائما برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود به آن رجوع می‌کنید تا مطمئن شوید که جهت‌گیری شما به سمت موفقیت معطوف شده است.

 

آیا تبلیغ‌کننده شما همیشه برنده است؟

شاید این مسئله، مشکل‌ترین مسئله‌ای باشد که پیش‌روی یک گروه تبلیغاتی نوپا قرار دارد، اما مهم‌ترین تصمیمی است که باید اتخاذ کرده باشید. پیش از تدوین اهداف خود و پیش از آنکه راهبرد خود را برای دستیابی به آنها توسعه دهید، باید در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کنید که آیا راهبرد شما با موفقیت مواجه خواهد شد. بدیهی است که پاسخ به این سئوال با تمایل شما هنگام تعیین افراد گروه خود، ارتباط بسیار نزدیکی دارد. مثلا یک گروه تبلیغاتی که در نزدیکی یک بیمارستان یا ایستگاه مترو قرار دارد، دارای ضروریات ویژه‌ای است به طوری که گروه تبلیغاتی باید به تبلیغ تغییرات سیاسی یا تبلیغ عوامل و دلایل محیطی بپردازد.

عوامل متعددی وجود دارند که هنگام تصمیمی‌گیری در مورد اهداف پیش‌رونده باید در نظر گرفته شوند که در بسیاری از از آنها در بخش‌های آتی صحبت خواهیم کرد، اما دو مسئله مهم وجود دارند که در اینجا باید به آنها توجه ویژه‌ای معطوف داشت:

  • آیا تبلیغات شما به طور گسترده مورد توجه قرار می‌گیرند؟
  • آیا تبلیغات شما عمیقا احساس می‌شوند؟

به عبارت دیگر، آیا در منطقه خود می‌توانید افرادی را پیدا کنید که از شما پشتیبانی کرده و آیا اخیرا توجه کافی به اقدامات شما صورت گرفته است؟ مجددا این مسئله به تاثیر تبلیغات شما بر روی مسائلی مانند نزدیکی به مکان‌های ویژه بستگی دارد که مردم را تا چه حدی در زندگی روزمره آنها تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها به سادگی می‌توانند تعیین کنند که هر مسئله ویژه تا چه میزان به آنها مربوط است و در نتیجه، باید چگونه به آن واکنش نشان دهند. با این حال، اگر تبلیغات شما مبتنی بر مسائل ملی و فراملی مانند بایکوت کردن کالاهای غیر اخلاقی یا اقدامی بر خلاف سیاست‌های تدوین شده دولتی باشد، مردم تلاش می‌کنند تا این مسئله را درک نمایند که تبلیغات شما تا چه حد به زندگی روزمره آنها مرتبط است و سپس تمایل خود برای واکنش به آن را نشان می‌دهند. شما باید این مسائل را از دیدگاه دیگران مورد بررسی قرار داده و آگاهی خود را افزایش دهید.

ابزارهای راهبردی نیز وجود دارند که می‌توانند برای اطمینان از دستیابی به اهداف ویژه مورد بررسی قرار گیرند. شاید ذکر این مسئله خالی از لطف نباشد که همیشه در برگزاری اولین نشست، این امر را در نظر بگیرید که چه مقدار از افراد گروه شما می‌توانند در آن حضور یابند. مثلا اگر اخیرا فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در زمینه‌ مردم و سیارات، صلح سبز یا دانشجویان جامعه شناس متمرکز کرده‌اید، هر یک از آنها سازمان‌هایی هستند که اهداف ملی و فراملی گسترده‌ای را برای خود تدوین کرده‌اند، بنابراین، باید مسائلی مانند تغییرات جوی یا نظام‌های اقتصادی را مشخص کنید که گروه‌های کوچک به راحتی از عهده انجام آنها بر نمی‌آیند. در خلال سال‌ها تجربیات خود در سازمان‌ و تشکیلات مختلف به این نتیجه رسیده‌ام که تغییرات عمده را نمی‌توان با استفاده از گروه‌های کوچک ایجاد کرد. اگر هدف والایی داشته و در دستیابی به آن ناکام بمانید، افراد فعال گروه شما نیز ناامید شده و به سرعت، شما را تنها خواهند گذاشت، با این حال، باید به این مسئله کاملا اعتقاد داشته باشید که می‌توانید تفاوت واقعی و مثبتی را ایجاد کنید. بهترین شیوه برای ایجاد تعادل در چنین سطح گسترده‌ای، تدوین اهداف مناسبی است که بتوانید به این شیوه به آنها دسترسی داشته باشید.

مهم‌ترین مسئله‌ای که شما به عنوان یک مدیر تبلیغات به آن نیاز دارید دستیابی به پیروزی و کسب موفقیت است، هر چند که این موفقیت چندان بزرگ نباشد؛ اما باید به گونه‌ای رفتار کنید که گروه تحت سرپرستی شما به این باور برسند که شما فردی هستید که می‌تواند مهم‌ترین تغییر را به وجود آورد و اینکه آنها همیشه تمایل داشته باشند تا وقت خود را در گروه تبلیغاتی صرف کنند و از شما الهام گرفته و با دیدن شما به وجد بیایند. گروه‌هایی مانندگروه مردم و ستارگان، با هماهنگ کردن اقدامات خود به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه دست یافته اند. به طور کلی، گروه‌هایی که در زمینه فقر جهانی، حقوق بشر و محیط زیست فعالیت می‌کنند، اما از تعداد افراد کمتری بهره می‌گیرند، گروه‌های تبلیغاتی موفقی هستند که می‌توانند تاثیر مثبتی بر محیط اطراف خود داشته باشند.

در زمان تحصیل در مقطع دانشگاه، همیشه تلاش می‌کردم که تاثیر مهمی بر مسائل ملی داشته باشم، مسائلی که در سطح بالای سیاسی در مورد آنها تصمیم‌گیری می شد. البته به این مسئله نیز واقف بودم که بسیار حائز اهمیت است که امکاناتی را برای حرکت به سمت پیشرفت‌ فراهم کنم. افراد گروه من در چند ماه فعالیت تبلیغاتی، بیش از هزاران امضا از دانشجویان محلی گرفته بودند تا با سایر سازمان‌ و دانشگا‌ه‌های آن منطقه ارتباط برقرار کنند. همچنین با اتحادیه‌های مختلف دانشجویی نیز ارتباط برقرار کرده بودند تا مباحثات مختلفی را مطرح کنند. بدین ترتیب، یک گروه تبلیغاتی نسبتا کوچک توانست به تمام این اهداف دست یابدف زیرا آنها اهداف منطقی و قابل قبولی را برای خود تدوین کرده بودند، در حالی که مشارکت سودمند با سایر تشکیلات را نیز مورد توجه قرار می‌دادند.

بهترین راه برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، ارائه یک بیانیه‌ تبلیغاتی است که اهداف بلند مدت شما را تعیین کند و در عین حال، موفقیت‌های کوچک‌تر شما در این راه را نیز ترسیم نماید. یک بیانیه تبلیغاتی، تعریف کاملی از دلایلی را ارائه می‌کند که اعضای گروه شما به آن معتقد هستند. همچنین مبنایی برای قضاوت و ارزیابی موفقیت تبلیغات شما محسوب می‌گردد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true