رازهایی از بازاریابی وابسته - سایت و اينترنت - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
رازهایی از بازاریابی وابسته

پيشينه بازاريابي وابسته

بازاريابي وابسته به عنوان يکي از راه‎هاي موجود براي خلق موقعيت‎هاي درآمدزا، نظر و توجه تعدادي از سرمايه داران را در دهه گذشته به خود جلب کرده است.
هسته بازاريابي وابسته، جلب توجه مردم به سوي يک کالا و سرويس، با استفاده از منابع آنلاين است که توسط اعضا يا شرکاء اراده مي‎شود.
ساده‎ترين روش، پخش تبليغات بر روي وب سايت است قلمرو وابسته آن محسوب مي‎شود.
به عنوان نمونه، مشتري مي‎تواند با کليک بر دکمه مناسب با کالاي مورد نظر آشنا شود.
با رفتن از صفحه‎اي به صفحه ديگر اطلاعات بيشتر کسب کند و اين امکان را داشته باشد تا کالا يا سرويس مورد نظر را سفارش دهد.
در عوض براي اينکه اندکي مشتري را با کالا آشنا نمود، جايزه‎اي در نظر گرفته شده است.

مفهوم بازاريابي وابسته، رشد طبيعي بازاريابي آنلاين است که در اولين سال‎هاي استفاده گسترده از اينترنت پديدار شد.
در ابتدا که شرکت‎ها تنها گروه‎هايي بودند که

از اينترنت در تجارت استفاده مي‎کردند، بازاريابي آنلاين بيشتر مربوط به خود طبقه تجاري مي‎شد.

افزايش وب سايت‎ها و ارسال ايميل به تمامي شرکت‎هاي درخواست کننده، اقدامي موثر در جهت گردآوري مشتريان جديد بود.
با گسترش استفاده اينترنتي و ورود آن به منازل، تعدادي از شرکت‎ها متوجه شدند که
با سرمايه گذاري اندک در منابع بازاريابي مي‎توانند با مالکان وب سايت‎ها کار کنند و به تبليغ کالاها و خدماتشان بپردازند.

روش کار چنين بود که افراد را وسوسه کنند، در نتيجه آنها علاقه مند مي‎شدند که
به شرکت‎ها اجازه دهند از طريق وب سايتهايشان به تبليغ بپردازند.
بدون در نظر گرفتن اين نياز که با يک استراتژي مي‎توان به راه حلي رسيد که براي قشر عظيمي از مردم جالب باشد،
اصول بازاريابي وابسته گسترش يافت و امروز هم در حال شکل دهي به مسير برنامه‎هاي وابسته است.

درآمد توزیعی یا شریکی

بسياري از برنامه‎ها، از طريق درآمد توزيعي يا شريکي جايزه و پاداشي فراهم مي‎آورند.
در بعضي موارد، منظور از درآمد توزيعي همان هزينه هر داد و ستد است.

اساساً اين برنامه وابسته، درآمد خريدهاي ثابت و يا پورسانتي است،
زماني که هر شخص کالا يا سرويس را از طريق پورتالي که اين برنامه وابسته فراهم آورده است، مشخص مي‎کند و مي‎خرد.
به عنوان مثال، يک وب سايت خانوادگي به شرکت‎هايي که لوازم مراقبت از کودک توليد مي‎کردند اجازه داد تا
براي نمايش تبليغات در صفحه مقابل وب سايت و تکميل آن با لينک‎ها،
براي هر فروش که از طريق لينک انجام صورت گرفته مبلغي به آن خانواده بپردازد.

بسياري برنامه‎هاي وابسته نياز دارند تا قبل از اين که هزينه‎ها پرداخت شوند، درآمد به سطح مشخصي برسد.
بعضي ديگر هر هفته، هر دو هفته يک بار و يا ماهانه بدون نياز به کمترين مقدار از درآمد لازم، اقدام به پرداخت هزينه‎ها مي‎کنند.

يکي ديگر روش‎هاي درآمدزا به وسيله يک برنامه وابسته که کمتر مورد استقبال قرار گرفت پرداخت هزينه‎هاي هر روش عملي است.

اين روش از روش پرداخت هزينه‎هاي هر فروش يا داد و ستد متمايز است.
در هر روش عملي، تنها بايد خريدار تبليغات را در وب سايت ببينند و براي سرمايه گذراي در حداقل زمان،؛ بر روي آن کليک کند.
در يک معامله کار به همين جا خاتمه نمي‎يابد.
همان طور که مي‎توان حدس زد، مبلغ درآمد حاصله از اين نوع توافقات بسيار کمتر از درآمد حاصل از هر برنامه توزيعي است.

هزینه تبلیغات

از آنجا که هر عملي در دنيا هزينه‎اي دارد، هزينه هر کليک ممکنم است به اندازه‎اي باشد که اکثر مردم آن را سريعاً به خاطر مي‎آورند.
اگر چه، اين روش، امروزه روشي است که محبوبيت چنداني ندارد.
زماني که PPC با نتيجه‎اي درخشان شروع به کار کرد،
اين روند و روش نشان داد که خيلي نسبت کلاهبرداري و موارد جعلي حساس نيست.
مواردي که منجر به معاملات کوچک اما با هزينه هنگفت پرداختي از جانب آگهي دهنده‎ها مي‎شد.
روش‎هاي امروزي با ردگيري آدرس‎هاي مشتريان توانسته‎اند تا حدود زيادي از وقوع کلاهبرداري جلوگيري کنند.

امروزه، بازاريابي وابسته محدوده وسيعي از توليدات و خدمات از توليدات خانگي گرفته تا تجهيزات ارتباطات دور برد را پوشش مي‎دهد.
هر شخصي با اندک تخصص در حوزه مربوط مي‎تواند به راحتي برنامه وابسته (بازرگاني وابسته) پيدا کند و از اين طريق درآوري کسب کند.
آنچه اين برنامه نياز دارد، نگاه و جستجويي در سراسر جهان اينترنت است.

چرا بازرگاني وابسته يک تجارت سود آور است؟

اگر شما به نتايج و کارنامه بازرگاني وابسته توجه کرده باشيد،
دلايلي مي‎بينيد که مي‎گويد چرا بايد از اين روش درآمدزا استفاده کرد.
در اينجا راه‎هايي وجود دارد که بازاريابي وابسته مي‎تواند وسيله‎اي سودآور براي ايجاد درآمد به حساب آيد و ثابت است
و به شما اجازه مي‎دهم که اندوخته‎اي بدست آوريد.

يکي از مزيت‎هاي اصلي بازاريابي وابسته براي سرمايه گذار جديد اين است که هزينه لازم براي اقدامات آغازين بسيار پايين است.
بسياري از شرکت‎هايي برنامه‎هاي بازاريابي وابسته را ارائه و پيشنهاد مي‎کنند،
نيازي به هيچ گونه سرمايه گذاري مالي در بخش‎هاي وابسته ندارند.
هزينه‎ها تنها به آنچه که بايد براي اتصال به اينترنت،
نرم افزاري که براي به کار انداختن رايانه شما لازم است و وب سايتي که
تبليغات مربوط، برنامه بازاريابي وابسته در آنجا قرار دارد، پرداخت شود محدود مي‎شود.
با وب سايت ميزبان به عنوان يک وسيله ارزان قيمت، امروزه تنظيم وب سايت شما براي تبليغات وابسته همانند آب خوردن است.

در واقع، اگر قبلاً يک وب سايت کامل و پيوسته داشته ايد، ديگر نياز به تنظيم چيزي نداريد.
به عنوان مثال، شما مي‎توانيد همچنان صاحب وب سايتي که به علايق شما اختصاص يافته باشيد.
استفاده از يک برنامه وابسته که تبليغات را روي سايت شما قرار مي‎دهد و با يک کليک مي‎توان با شرکت‎هاي مهم ارتباط برقرار کرد،
راهي است براي کسب درآمد يکي از آسان‎ترين راه‎ها براي حضور دائمي وب سايت:

پيوند علايق شما با موضوع اصلي تبيلغات که بر روي وب سايت شما ظاهر مي‎شود، و منجر به يک روند دائم و درآمدزايي مي‎شود.

تولید برنامه

يکي از دلايلي که باعث شده، بازرگاني وابسته به چنين شاخه پول سازي تبديل شود اين است که:
راه‎هاي بسياري متنوعي براي توليد يک برنامه وجود دارد.
شما مي‎توانيد از گزينه پرداخت از طريق کليک استفاده کنيد.
اين گزينه زماني که از پيشنهادات خاص تبليغاتي حاصل مي‎شودف کار بسيار فوق العاده‎اي از آب درخواهد آمد.
تبليغاتي که باعث ايجاد سايت‎هاي بازنگري مي‎شوند اغلب راهي هستند که:
به مصرف کننده کالا اجازه مي‎دهند که پورتال شما را بازرسي کند و در مورد کالايي که خريد کرده نظر خود را اعلام کند.
استفاده از فهرست‎هاي ايميلي برگزيده و مديريت شده، به شرکت‎ها اجازه مي‎دهد تا :

براي استفاده در تبليغاتشان فهرست‎ها واجد شرايط را گسترش دهند

و وقتي که افراد گزينه مربوط به «دريافت سرويس» را انتخاب کنند، درآوري براي شما اندوخته مي‎شود.

تبلیغات در سایت

در واقع، شما مي‎توانيد ترکيبي از اين تبليغات و تبيلغات ديگر را بر روي سايت خود يا ديگر سايت‎ها داشته باشيد
و تمام درآمدهاي شما از يک اصل پيوسته حاصل آيد.
دليل سوم اين که چرا بازاريابي وابسته اين چنين سودآور است اين است که شما نياز نداريد
تا براي کار با برنامه‎ها، کار روزانه خود را ترک کنيد.
به جاي آنکه به تنهايي تمام امور شرکت وابسته را انجام دهيد.
بهتر است چند ساعتي در هفته به پيگيري برنامه‎ها و سفارش آگهي در وب سايت‎هاي تبليغاتي بپردازيد
و اجازه دهيد تا شرکت و تجارت شما رشد کند.

متناسب با پيشرفت برنامه‎هاي وابسته و آغاز کسب درآمد، شما مي‎توانيد زمان بيشتري به برنامه اختصاص دهيد
و نهايتاً براي اشخاص ديگري کار کند و درآمد خود را تبديل به جوي تمام وقت تبديل کنيد.
بعضي قابليت‎هاي درآمدزايي اين نوع تغيير را به وجود مي‎آورند.

بازاریابی وابسته

نمي‎توان با بازاريابي وابسته، در طول يک شب پولدار شد ولي با استفاده از برنامه‎هاي صحيح و درست مي‎توان مقدار پول مناسبي اندوخت.
تنها بايد اندکي زمان صرف کرد و در برنامه‎ها، انرژي و خلاقيت از خود نشان داد.
اما خوبي اين کر در آن است که وقتي وب سايت‎هايي که شما آن‎ها را اداره مي‎کنيد و به تبليغات در آن‎ها مي‎پردازيد
در ليست موتورهاي جستجو شناخته شدند، خواهيد ديد که از تلاش‎هايتان، جريان مداوم پولي نصيبتان مي‎شود.

بالاخره، زماني که اين کار توانست درآمد جالب توجهي براي شما به ارمغان آورد،
شما قادر خواهيد بود منابع و زمان را متناسب با آن چه که هميشه براي خود و افراد مورد علاقه تان خواسته ايد، به تسخير درآوريد.
«انجام کار به ترتيب اولويت» از اين اشتباهات احمقانه در بازاريابي وابسته بپرهيزيد،
گرچه بازاريابي وابسته راهي مناسب براي کسب درآمد است.
اما بسياري از مردم نااميد شده و از کار خود کنار مي‎کشند.
در بسياري موارد، شکستي که بايد به موفقيت مي‎انجاميد از بسياري اشتباهات ساده سرچشمه مي‎گيرد.
در اينجا به بعضي از اين موارد اشاره مي‎شود و اين که چرا بايد از انجام آنها خودداري کرد.

بازدید از سایت

شايد، پندار نادرست در رابطه با بازاريابي وابسته اين باشد که يک شخص مي‎تواند تنها با پشت سر گذاشتن يک وب سايت بي کيفيت و فاقد مطالب موثق و درگير شدن با چند لينک وابسته درآمد بسيار بالايي براي خود اندوخته کند.
اگر چه اين درست است که شما تنها به يک وب سايت نياز داريد تا براي شرکت در يک برنامه وابسته آن را اداره کنيد،
اما همچنين بايد خارج از سايت خود را دريابيد.

به عبارت ديگر، شانس‎هاي بازديد افراد از وب سايت خود و کليک بر يکي از لينک‎ها را بررسي کنيد.
بخش عظيمي از توليد درآمد در بازرگاني وابسته از تبليغ خود و وب سايت مربوطه حاصل مي‎شود.
اين بدان معناست که شما هر کاري بايد انجام دهيد تا موتور جستجو گر خود را به منظور جاي گيري در گوگل، ياهو و MSN تقويت کنيد.

انتخاب کلیدواژه

بسياري مردم مي‎پندارند که اينترنت به طرز شگفت آوري واژه مورد نظر را در وب سايت پيدا مي‎کند و وقتي آنها به دنبال مطلبي هستند، کليد واژه را به سرعت نشان مي‎دهد.
اما موضوع اصلاً چنين نيست.
اتلاف وقت در جستجوي دقيق کليد واژه‎ها، مطالب غير مرتبط با آنها و بهينه سازي سايت شما براي آنها، يک لزوم واقعي است.

اقدامات و تلاش‎هاي بازاريابي بايد پا را فراتر نهد و از هر وسيله قانوني براي تبليغ سايت شما،
از گذاشتن کارت تبليغ روي ميزهاي رستوران‎ها گرفته
تا ارسال آگهي چاپ شده براي سوپر مارکت محل به منظور فهرست‎بندي سايت شما در تجارت آنلاين و سايت‎هاي اطلاعاتي استفاده کند.

اگر نه، انتخاب چنين فعاليت تلف کني، کم و بيش شما را بر آن مي‎دارد تا برنامه‎اي برگزينيد که به شکست انجامد.

محتوای سایت

اشتباه ديگري که بسياري افراد در بازرگاني وابسته انجام مي‎دهند اين است که :
محصولاتي که با محتواي وب سايت شما ارتباط داشته باشد، انتخاب نمي‎کنند.
مثلاً، شما يک وب سايت بسيار عالي در زمينه حفظ و نگهداري و آموزش سگ‎ها داريد.
مردم از سايت شما بازديد مي‎کنند تا تمامي تصاوير حيوانات خانگي شما را ببينيد،
يادداشت مختلف راجع به آموزش سگ‎ها را بخواند و احتمالاً يک يا چند پيغام براي شما ارسال کند.

زماني که، بازديدکنندگان شما علاقه خود را نسبت به حيوانات خانگي نشان مي‎دهند،
چرا نبايد اطمينان حاصل کرد که تبليغاتي که در سايت شما قرار مي‎گيرند به بعضي جنبه‎هاي حيوانات خاني يا مراقبت از آنها مي‎پردازد.
اين چنين شما بيش از تبليغات مربوط به طراحي خانه، يا ديگر موضوعات در آمد کسب خواهيد کرد.

نگهداری از سایت

نگهداری از مطالب سايت و تبليغات کم و بيش مرتبط، درآمدزايي را آسان‎تر مي‎کند و باعث مي‎شود که کار بازارياب به شکست نيانجامد.
حال، اين امر ممکن است حسي و شهودي به نظر آيد اما بسياري در جاهاي حساس مرتکب اين خطا مي‎شوند
(يعني اشتباهاً مشتريان و محصولات را به يکديگر متصل مي‎کنند).

خطاي ديگري که بسياري بازاريابان وابسته مرتکب آن مي‎شوند اين است که

وب سايت هايشان را منطبق بر زمان تغيير نمي‎دهند.

نگهداري و ارائه مطالب جديد، يکي از راه‎هاي حفظ و جذب يک خواننده وفادار است.
اگر دليلي براي بازگشت به سايت شما وجود داشته باشد مربوط به بازديدکنندگاني است که آن آگهي جديد به نظر آنها مي‎رسد
و يا آنها از آنچه بازديد کرده‎اند لذت برده‎اند.

حفظ همان شکل و ظاهر قبلي و مطالب بيان شده بدون اضافه کردن چيز جديدي که در نظر مردم جالب آيد،

راهي است که مسلماً به محدوديت شانس‎هاي شما در بازارياب وابسته موفق بودن منتهي مي‎شود.

نتیجه

به طور خلاصه، تمامي اشتباهات رايج، از نگرشي ناشي مي‎شود که «شما نياز نداريد تا براي توليد درآمد کار اضافه‎اي انجام دهيد».
حقيقت اين است که شما بايد از جنبه‎هاي مختلف سايد خود را ارتقا دهيد، مطالب روز به روز و جديد را منتشر سازيد و مطمئن شويد که با تبليغاتتان با موضوع اصلي سايت ارتباط دارد.

با صرفه جويي در وقت و اجراي اين سه کار ساده، شما شانس‎هاي بهتري خواهيد داشت تا در بازاريابي وابسته موفق باشيد.

بیشتر بخوانیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true