مبانی رسانه چاپ - 1 - معرفی کتاب مبانی رسانه چاپ - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
 مبانی رسانه چاپ – ۱

بخش هاي گزيده اي از کتاب بزرگ و قابل اعتناي «مباني رسانه چاپ» را با نام اصلي Handbook of Print Media به صورت دنباله ‎دار و جهت استفاده و بهره‎برداري اهل فن ارايه خواهيم کرد.

اين کتاب، راهنماي جامعي است از روش‎هاي سنتي، نوين و ديجيتالي در چاپ که به نوعي در بخش‎هاي مختلف توليد سخت‎افزار و محصولات چاپي به کار مي‎روند.

اين نوآوري‎ها و سيستم‎هاي توليدي با آخرين روش‎ها و پيشرفت‎ها به روز شده‎ اند و همراه با رسانه الکترونيک و چند رسانه‎اي، نشانگر توليدات معروف‎ترين سازنده‎ ها در سراسر جهان مي‎باشند.

موقعيت‎هاي نسبي که فرآيندهاي چاپي اشغال مي‎کنند، بر پايه ويژگي‎هاي عملي و اجرايي و بخش‎هاي مختلف بازار رسانه چاپ آورده شده‎اند.

اين در حالي است که گرايش‎ها و روندهاي توليد رسانه چاپ نيز مشخص شده‎اند.

کتاب مبانی رسانه چاپ برای چه کسی سودمند است

اين کتاب، به عنوان يک مرجع کامل و هم چنين يک کتاب استاندارد، همراه مناسبي براي متخصصاني است که فعاليت‎هاي تجاري و فني دارند و يار خوبي براي مديراني است که در صنعت هنرهاي گرافيکي مشغول به کار هستند.

اين کتاب علاوه بر آن که براي چاپخانه‎ها، عمليات پيش از چاپ و پس از چاپ، ناشران، صنعت حمايت کننده و انجمن‎هاي تجاري بسيار سودمند است براي متخصصاني که روي پروژه‎هاي تحقيقاتي کار مي‎کنند.

مدرسان، کارآموزان و دانشجويان در مراکز کارآموزي، دانشکده‎ها، پلي تکنيک‎ها و دانشگاه‎ها، منبع با ارزش شمرده مي‎شود.

مطالب اين کتاب راهنما به زبان آلماني نوشته شده است و با مشارکت يک گروه بين المللي از مترجمان که در زمينه نشر و موضوعات هنرهاي گرافيکي تجربه دارند، به زبان انگليسي ترجمه شده است.

اطلاعات دقيق، آسان و قابل فهم اين کتاب از مهارت‎هاي موجود در اين زمينه حمايت و آن‎ها را کامل ميکند، به تصميمات کارفرمايان در اخذ تصميمات استراتژيک و مربوط به سرمايه گذاري سمت و سويي مي‎بخشد و براي دانشجويان يک منبع موثق علمي فراهم مي‎آورد.

صفحه آرايي رنگي، تصاوير بسيار، گرافيک‎ها و جداول موجب آساني در فهم مطلب شده‎اند. صحافي کتاب بسيار محکم انجام شده و علي‎رغم استفاده روزانه از آن، کتاب را سال‎ها سالم نگه مي‎دارد.

CD ضميمه، خواننده را قادر مي‎سازد تا در کل کتاب به جستجو بپردازد و متون آسان و تصاوير موجود در آن او را هدايت مي‎کند.

 

درباره پروفسور – دکتر هلموت کيپهان

پروفسور – دکتر هلموت کيپهان در سال ۱۹۴۳ در هايدلبرگ (آلمان) متولد شد. به عنوان يک کارآموز در زمينه ساخت ابزار مشغول به کار شد و در قسمت «ساخت و طراحي» در هايدلبرگ استخدام گرديد.

(۱۹۶۳-۱۹۵۷) در دانشگاه «علوم کاربردي» در شهر منهام (Mannheim) مهندسي مکانيک خواند و سپس در دانشگاه مارلسرو به ادامه تحصيل پرداخت.

او در سال ۱۹۷۱، معاون علمي «موسسه سنجش و کنترل خودکار مهندسي با ماشين آزمايشگاهي دانشگاه کارلسروه» بود.

کيپهان در سال ۱۹۷۵، پايان نامه دکتراي خود را در رابطه با «ارتباط تکنيک‎هاي اندازه گيري و فرآيندهاي تشخيص در کاربردهاي صنعتي ارائه داد. در گام بعدي، در سال ۱۹۷۹، در حالي که در دانشگاه کارسروه به تدريس مي‎پرداخت رساله خود را در رابطه با «فن اندازه گيري و سيستم ها» ارائه داد و در سال ۱۹۸۵ به پروفسوري منصوب شد.

در سال ۱۹۷۸، به عنوان مهندس ناظر به پژوهش‎هاي انجام گرفته در رابطه با فرآيندهاي تکنولوژي چاپ، اتوماسيون، سنجش و تکنيک‎هاي کنترلي در سيستم مهندسي چاپ، در هايدلبرگ استخدام شد.

او تاکنون جايگاه‎هاي مديريتي مختلفي در زمينه‎هاي توسعه و تحقيقات، چاپ تک ورقي و چاپ افست، تکنولوژي انتقال، آموزش و ثبت اختراع داشته است.

پژوهش و تحقیق

از سال ۱۹۹۲، علي رغم فعاليت در حوزه صنعت هنرهاي گرافيکي و مخصوصاً در زمينه تکنولوژي‎هاي پيشرفت و نوين در توليد رسانه چاپ، او رئيس بخش «مطالعاتي تکنولوژي و نوآوري بوده است.

کيپهان، با توجه به تکنولوژي‎هاي نوين، پيشرفت‎هاي توليدي و دستاوردهاي جديد، مشارکت گسترده‎اي با مشتريان، شرکت‎ها و موسسات داشته است.

وي مشاغل مديريتي و پيچيده بسياري در کميته‎هاي صنعتي- تحقيقاتي در زمينه مهندسي مکانيک و صنعت هنرهاي گرافيکي در انجمن‎ها و سازمان‎هاي داخلي و خارجي برعهده داشته است.

از سال ۱۹۹۸، کيپهان همه کاري خود را با يک گروه از نويسندگان در زمينه‎هاي علمي، تحقيقاتي، آموزشي، تحصيلي و صنعتي و تيمي از مترجمان بين المللي آغاز کرده است تا کتاب راهنماي «رسانه چاپ» را به دو زبان انگليسي و آلماني تدوين و چاپ نمايند.

او رئيس پروژه، مدير علمي، نويسنده و ويراستار اصلي اين کتاب به نمايندگي از هايدلبرگ بوده و کتاب با مشارکت اسپرلينگر (Springer.)به نتيجه رسيده است.

بیشتر بدانید

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true